Zawgyi &uni
ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်တစ်လုံးဟာ ဆွဲသင့်သလောက်မဆွဲခြင်း၊ ဓာတ်ဆီပိုစားကာ မီးခိုးမည်းများထွက်ခြင်း၊ ချောဆီပိုစားခြင်း၊ ၀န်ပိုရုန်းရတဲ့အခါ မီးသံ (Knocking) ထွက်ပြီး အင်ဂျင်မဆွဲခြင်း၊ အင်ဂျင်ပုံမှန်ထက် အပူချိန်များခြင်း စတဲ့ ပြစ်ချက်တွေဟာ အင်ဂျင်ချို့ယွင်းချက်ရဲ့ အကြောင်းအရာများဖြစ်ပါတယ်။
အင်ဂျင်ပါ၀ါဆုံးရှုံးခြင်း (သို့) အင်ဂျင်မဆွဲခြင်း ဖြစ်ရတဲ့ အကြောင်းအရင်းတွေကတော့♦️
1️⃣ အင်ဂျင် (Compression Pressure) နည်းခြင်း
2️⃣ မီးပေးစနစ် (Ignition System) မမှန်ကန်ခြင်း
3️⃣ ဆီပေးစနစ် (Fuel System) မမှန်ကန်ခြင်း
4️⃣ လေ၀င်နည်းခြင်း
5️⃣အင်ဂျင်ပူလွန်းခြင်း (Over Heat)
6️⃣ အင်ဂျင်အေးလွန်းခြင်း (Over Cooling)
7️⃣ အခြားပြစ်ချက်များ ပဲဖြစ်ပါတယ်။
1️⃣ အင်ဂျင် (Compression Pressure) နည်းခြင်း💢
အင်ဂျင် (Compression Pressure) ကို Tester အသုံးပြုကာ စမ်းသပ်သိရှိနိုင်ပါတယ်။ အလွယ် ဆုံး စမ်းသပ်နည်းကတော့ Spark Plug တွေကို ဖြုတ်ကာ လက်ဖြင့်ပိတ်ပြီး အင်ဂျင်ကို လှည့်ပေးခြင်းဖြင့် သိရှိနိုင်ပါတယ်။ အဲလိုမစမ်းသပ်မီ ပြုလုပ်သင့်တဲ့ လုပ်ဆောင်ချက်တစ်ခုကတော့ Valve တွေရဲ့ Tappet Clearance ကို သတ်မှတ်ထားတဲ့အတိုင်း ချိန်ပေးထားရပါမယ်။ Pressure နည်းခြင်းဟာ စလစ်၊ ပစ်စတင်နှင့် ပစ်စတင်ရိန်းများ (သို့)ဗားများမလုံခြင်း၊ ဂတ်စကတ် ယိုစီးမှုရှိခြင်း၊ ဟက်နစ် (Head Nut) များ တင်းကျပ်မှုမမှန်ကန်ခြင်း၊ ဘလောက် (သို့) ဟက်မျက်နှာပြင်များ လိမ်ကောက်နေခြင်းစတဲ့ ပြစ်ချက်တွေကြောင့် ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ အင်ဂျင်ရဲ့ Compression ကို တိုင်းကြည့်ပါ။ ထပ်မံပြီး စလင်ဒါအတွင်း အင်ဂျင် ၀ိုင်အနည်းငယ်ထည့်ပြီး ပြန်လည်စမ်းသပ်ပါ။ ဖိအားပိုတက်လာပါက ပစ်စတင်နှင့် ပစ်စတင်ရိန်းကြောင့် ဖြစ်ပါတယ်။ ဖိအားမှာ မူလအတိုင်းဖြစ်ပါက ဗားများမလုံတာဖြစ်ပါတယ်။ ဂတ်စကတ်မလုံပါက ယိုစီးမှုကိုတွေ့နိုင်ပါတယ်။ ဘလောက်နှင့် ဟက်မျက်နှာပြင်များ လိမ်ကောက်နေပါက ပြန်လည်ပြုပြင်ရပါမယ်။
2️⃣ မီးပေးစနစ် (Ignition System) မမှန်ကန်ခြင်း💢
မီးပေးစနစ်တွင် ပါ၀င်တဲ့ ဘက်ထရီ၊ ခလုတ်၊ ကွိုင် (Ignition Coil)၊ ကွန်တက်ပွိုင့် (Contact Point)၊ ကွန်ဒက်ဆာ (Condenser)၊ ရိုတာအမ်း (Rotor Arm)၊ ဒီစတီဗျူတာ (Distributor)၊ ကွိုင်၀ါယာ (High Tension Wire) နှင့် ပလပ် (Spark Plug) စတဲ့ ပစည်းတွေကောင်းမွန်ပါက မီးပေးစနစ်ကောင်းမွန်သည်ဟု ဆိုနိုင်သော်လည်း ချိန်ညှိပေး (Adjustment)ရန် လိုအပ်ပါတယ်။ ထို့ပြင် Ignition Timing ကို ချိန်ညှိရာမှာ ထုတ်လုပ်တဲ့ Company ရဲ့ အညွှန်းအတိုင်း ဆောင်ရွက်ရပါမယ်။ ဆက်သွယ်တဲ့၀ါယာတွေ သေချာရန် အဓိကလိုအပ်တဲ့ ၀ါယာအဆက်အသွယ်များ ချောင်နေခြင်း၊ လျော့နေခြင်းတွေရှိပါကလည်း မီးပေးစနစ်ကို ထိခိုက်နိုင်ပါတယ်။
3️⃣ ဆီပေးစနစ် (Fuel System) မမှန်ကန်ခြင်း💢
ဓာတ်ဆီပေးပို့မှုနည်းခြင်း၊များခြင်းစာ ဆီပို့စနစ်မမှန်ကန်ခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ ဆီပို့စနစ်မှာ ပါ၀င်တဲ့ ဆီတိုင်ကီ၊ ဆီပိုက်လိုင်းများ၊ ဆီပို့ပန့်ဆီစစ်နှင့် ကာဗျူရေတာတို့တစ်ခုချင်း ကောင်းမွန်မှသာ ဆီပို့မှုမှန်ကန်မှာဖြစ်ပါတယ်။ ဆီပိုက်လိုင်းများယိုနေခြင်း၊ ဟာနေခြင်း၊ ဆီစစ်အနည်းငယ်ပိတ်နေခြင်း နှင့် ကာဗျူရေတာ Jet များ ကျဿ်းမြောင်းနေပါက အင်ဂျင် အနေနဲ့ Low Speed ဖြစ်နေတဲ့အခါ မသိသာပေမဲ့ High Speed ဖြစ်ပါက ပိုမိုသိသာစေပြီး အင်ဂျင်ကိုထိခိုက်စေပါတယ်။ ဆီပိုက်လိုင်းများ ယိုနေပါက ဓာတ်ဆီနံ့နံနေပြီး ယိုစီးမှုများကို တွေ့နိုင်ပါတယ်။ ဆီစစ်ပိတ်နေပါက အတွင်းပိုင်းတွင် ဆီနည်းနေခြင်းကို ကြည့်ခြင်းဖြင့် တွေ့နိုင်ပါတယ်။ ကာဗျူရေတာရှိ Jet များမှာ ဂျီးပိတ်နေတဲ့အခါ ဆီပို့မှုနည်းနေတတ်ပါတယ်။ ဒါ့ကြောင့် ကာဗျူရေတာရှိ Jet များကို ဖြုတ်ပြီး ဆေးကြောသန့်စင်က လေမှုတ်ပေးရပါမယ်။
4️⃣၀င်နည်းခြင်း💢
အင်ဂျင်အတွင်းသို့ သတ်မှတ်ထားတဲ့ လေပမာဏပြည့်မီအောင် မ၀င်ရောက်ပါက ဓာတ်ဆီနှင့် လေအရောအနှောတွင် လေအချိုးနည်းပြီး ဓာတ်ဆီအချိုးများကာ ဓာတ်ဆီများ ကုန်စင်အောင် မလောင်ကျွမ်းနိုင်ခြင်းတို့ကြောင့် စက်သံမတက်ခြင်းနှင့် ၀န်မဆွဲခြင်းများဖြစ်ပေါ်နိုင်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် လေ၀င်ရာလမ်းကြောင်းဖြစ်သော Air Cleaner Manifold နှင့် ကာဗျူရေတာရဲ့ Choke Circuit တွေ ကောင်းမွန်သန့်ရှင်းအောင်ပြုပြင်ရပါမယ်။
Air Cleanerမှာ ပါ၀င်တဲ့ လေစစ်များဟာ အသုံးပြုတာကြာလာတာနှင့်အမျှ အမှုန်နှင့် အမှိုက်များကြောင့် လေကိုပိတ်စေနိုင်ပါတယ်။ ဒါ့ကြောင့် ဖြုတ်ပြီးလေမှုတ်ပါ။ စကဥူစစ်ဖြစ်ပါက ရေခိုးရေငွေ့ကြောင့် ပိတ်နေတတ်ပါတယ်။ ချောဆီအသုံးပြုရတဲ့ Air Cleaner ဖြစ်ပါက ဆီ Level ရောက်အောင်ထည့်ပါ။ ကာဗျူရေတာရှိ Choke Valve ဟာ အင်ဂျင် အလုပ်လုပ်နေတဲ့အခါ လုံး၀ပွင့်နေစေရန် စစ်ဆေးရပါမယ်။ 🔚ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်တစ်လုံးဟာ ဆွဲသင့်သလောက်မဆွဲခြင်း၊ ဓာတ်ဆီပိုစားကာ မီးခိုးမည်းများထွက်ခြင်း၊ ချောဆီပိုစားခြင်း၊ ၀န်ပိုရုန်းရတဲ့အခါ မီးသံ (Knocking) ထွက်ပြီး အင်ဂျင်မဆွဲခြင်း၊ အင်ဂျင်ပုံမှန်ထက် အပူချိန်များခြင်း စတဲ့ ပြစ်ချက်တွေဟာ အင်ဂျင်ချို့ယွင်းချက်ရဲ့ အကြောင်းအရာများဖြစ်ပါတယ်။
5️⃣ အင်ဂျင်ပူလွန်းခြင်း (Over Heat)
အင်ဂျင်ပူလွန်းပါက အင်ဂျင်ရဲ့ ထုတ်လုပ်တဲ့ပါ၀ါကို ကျဆင်းစေပါတယ်။ အအေးပေးစနစ်ကြောင့်သော် လည်းကောင်း၊ အင်ဂျင်ကြောင့်သော်လည်းကောင်း၊ ချိန်ညှိတပ်ဆင်မှုမှားယွင်းမှုများကြောင့်သော်လည်းကောင်း၊ အခြားသောအကြောင်းအရာများကြောင့်သော်လည်းကောင်း အင်ဂျင်ပူလာတတ်ပါတယ်။
ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်အများစုကတော့ လေအအေးပေးစနစ်ဖြင့် အသုံးပြုထားတဲ့ ပုံစံဖြစ်ပါတယ်။ လေအအေးပေးနစ်ဖြင့် အသုံးပြုထားတဲ့ အတွက်ကြောင့် သုံးစွဲသူတွေအနေနဲ့ မိမိအသုံးပြုနေတဲ့ အင်ဂျင်ကို လေ၀င်လေထွက်ကောင်းတဲ့ နေရာတွင် ထားရှိကာ အသုံးပြုဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ ပဲ့ထောင်စက် လှေအသုံးပြုသူများ အနေနဲ့ အင်ဂျင်ပူလွန်းခြင်းအဖြစ်နည်းတတ်ပေမဲ့ ဓာတ်ဆီမီးစက် အသုံးပြုသူများအနေနဲ့ ပိုမိုအဖြစ်များတတ် တာကြောင့် မိမိရဲ့ မီးစက်ကို လေ၀င်လေထွက်ကောင်းတဲ့ နေရာမှာထားကာ အသုံးပြုဖို့လိုအပ်ပါတယ်။
ရေအအေးပေးစနစ်ဖြင့် အသုံးပြုတဲ့ အင်ဂျင်ဖြစ်ပါက ရေနည်းနေခြင်း (သို့) ရေတိုင်ကီတွင် ရေလုံး၀မရှိခြင်း၊ ရေတိုင်ကီပိတ်နေခြင်း၊ ရေသွားလမ်းကြောင်းများ ပိတ်ဆို့နေခြင်း၊ ရေလည်အုံမကောင်းခြင်း၊ ပန်ကာကြိုးလျော့နေခြင်းနှင့် ပန်ကာရွဲ့စောင်းနေခြင်းတို့ဖြစ်ပါက ရေဆူပြီး အင်ဂျင်ကို အပူချိန်တက်လာ စေပါတယ်။
ဖြေရှင်းရမည့်နည်းလမ်းကတော့ ရေတိုင်ကီတွင် ရေနည်းနေပါက ရေပြန်ဖြည့်ပါ။ ရေတိုင်ကီပိတ်နေပါက ရေတိုင်ကီရဲ့ ရေလိုင်းများကို သန့်ရှင်းအောင်ပြုလုပ်ပေးပါ။ ရေတိုင်ကီရဲ့ ပန်ကာကြိုးလျော့နေပါက ပြန်လည် တင်းကျပ်ပေးပါ။ ရေတိုင်ကီရှိ ရေလည်အုံကောင်းမကောင်းကို သိလိုပါက အင်ဂျင်ကို အနှေးပုံစံလည်ပတ်ခြင်းဖြင့် ရေတိုင်ကီအဖုံးကိုဖွင့်ပြီးကြည့်ပါက ရေလည်ပတ်မှုကောင်းမကောင်းသိနိုင်ပါတယ်။ မကောင်းပါက ရေလည်အုံကိုဖြုတ်ပြီး ရေလည်အုံရဲ့ ဒလက် (Impeller)၊ ဘော (Ball)၊ ဆီလုံ၀ါရှာကွင်း (Oil Seal) နှင့် ဘောအထိုင်များ ကောင်းမကောင်း စစ်ဆေးပြုပြင်ပါ။
အထက်ပါအချက်များအပြင် အင်ဂျင်ပူလွန်းခြင်းဖြစ်ရတဲ့ အကြောင်းအရာတွေအနေနဲ့ အင်ဂျင်ရဲ့ အစိတ်အပိုင်း များလိုအပ်တာထက် တင်းကျပ်နေခြင်း၊ အိတ်ဇောပိုက်များပိတ်နေခြင်းနှင့် အင်ဂျင်၀ိုင်မမှန် ခြင်းတို့ဟာ အင်ဂျင်ရဲ့ အပူချိန်ကို တက်စေနိုင်တာကို အထူးသတိပြုသင့်ပါတယ်။
6️⃣ အင်ဂျင်အေးလွန်းခြင်း (Over Cooling)
အင်ဂျင်အေးလွန်းခြင်းအနေနဲ့ မြန်မာနိုင်ငံတွင် အဖြစ်နည်းတတ်ပါတယ်။ အအေးများတဲ့ ေဒသတွေမှာတော့ ဖြစ်တတ်ပါတယ်။ အင်ဂျင်ရဲ့ မောင်းနှင်တဲ့ အပူချိန် (Operating Temperature) သို့ အမြန်ဆုံးရောက်ရှိမှသာလျှင် အင်ဂျင်စက်သံမှန်ပြီး အသုံးပြုနိုင်ပါမယ်။
7️⃣ အခြားပြစ်ချက်များ (Other Faults)
အခြားပြစ်ချက်များအနေနဲ့ အိပ်ဇောပိုက်ပိတ်နေခြင်း၊ ကင့်ရှပ်တိုင်မင် (Cam Shaft Timing)မှားနေခြင်း၊ Tappet Clearance ချိန်ညှိမှုမမှန်ခြင်း၊ ဗားကပ်နေခြင်းနှင့် ဗားဟက်ပါးနေခြင်း၊ ဗားစပရိန် (Valve Spring) အားနည်းနေခြင်းတို့ ဖြစ်ပါတယ်။
💢အိပ်ဇောပိုက် (Exhaust Pipe) ပိတ်နေခြင်း
အိပ်ဇောပိုက် (Exhaust Pipe) ပိတ်နေခြင်းဟာ အင်ဂျင်ရဲ့ Idle Speed ကိုထိခိုက်ပါက ပါ၀ါထုတ်လုပ်မှုကို ထိခိုက်နိုင်ပါတယ်။ အဲလိုဖြစ်ရခြင်းမှာ Muffler ပိတ်နေခြင်းနှင့် ပိုက်ကောက်နေခြင်းဖြစ်သည့်အတွက်ကြောင့် စစ်ဆေးပြုပြင်ရန် လိုအပ်ပါတယ်။
💢ကင့်ရှပ်တိုင်မင် (Cam Shaft Timing)မှားနေခြင်း
ကင့်ရှပ်တိုင်မင် (Cam Shaft Timing)မှားနေခြင်းကလည်း ပါ၀ါထုတ်လုပ်မှုကို ထိခိုက်နိုင်ပြီး ကင့်ရှပ် ဂီယာအသစ်လဲခြင်းကို ပြုလုပ်ရပါမယ်။ ထုတ်လုပ်တဲ့ ကုမ္ပဏီမှ သတ်မှတ်ပေးထားတဲ့ အမှတ်အသားများနှင့် ကိုက်ညီမှုရှိမရှိလည်း စစ်ဆေးသင့်ပါတယ်။
💢Tappet Clearance ချိန်ညှိမှုမမှန်ခြင်း
Tappet Clearance နည်းသည်ဖြစ်စေ၊ များသည်ဖြစ်စေ၊ ပါ၀ါထုတ်လုပ်မှုကို ထိုခိုက်စေပါတယ်။ နည်းလွန်းပါက ဗားမပိတ်ပဲနေပြီး များလွန်းပါက အပွင့်နောက်ကျ၍ အပိတ်စောမည်ဖြစ်ပါတယ်။ အဲဒါကြောင့် Clearance ကို သတ်မှတ်ချက်အတိုင်း တိကျစွာ ချိန်ညှိသင့်ပါတယ်။
💢ဗားကပ်နေခြင်းနှင့် ဗားဟက်ပါးနေခြင်း
ဗားများကပ်ပြီး လှုပ်ရှားမှုနှေးကွေးနေပါက ပါ၀ါထုတ်လုပ်မှုကိုလည်း နည်းစေပါတယ်။ လိုအပ်ပါက ဗားအထိုင်ကို ကျဉ်းခြင်းနှင့် ဗားအသစ်ထည့်ခြင်းများကို ဆောင်ရွက်သင့်ပါတယ်။
💢ဗားစပရိန် (Valve Spring) အားနည်းနေခြင်း
အင်ဂျင်ကို အမြန်နှုန်းနဲ့မောင်းနှင်စဉ်တွင် စပရိန်ခုန်၍ ဗားကို မပိတ်ပဲနေတတ်ပါတယ်။ အဲဒါကြောင့် အချို့အင်ဂျင်တွေမှာ Frequency မတူတဲ့ စပရိန်နှစ်ခုကို အသုံးပြုထားတတ်ပါတယ်။ စပရိန်အမြင့်ချင်းတူတဲ့ စပရိန်များကိုသာ အသုံးပြုသင့်ပြီး နိမ့်နေတဲ့ စပရိန်ဟာ အားနည်းနေတတ်ပါတယ်
ဓာတျဆီအငျဂငြျတဈလုံးဟာ ဆှဲသင့ျသလောကျမဆှဲခွငျး၊ ဓာတျဆီပိုစားကာ မီးခိုးမညျးမြားထှကျခွငျး၊ ခြောဆီပိုစားခွငျး၊ ဝနျပိုရုနျးရတဲ့အခါ မီးသံ (Knocking) ထှကျပွီး အငျဂငြျမဆှဲခွငျး၊ အငျဂငြျပုံမှနျထကျ အပူခြိနျမြားခွငျး စတဲ့ ပွဈခကြျတှဟော အငျဂငြျခြို့ယှငျးခကြျရဲ့ အကွောငျးအရာမြားဖွဈပါတယျ။
အငျဂငြျပါဝါဆုံးရှုံးခွငျး (သို့) အငျဂငြျမဆှဲခွငျး ဖွဈရတဲ့ အကွောငျးအရငျးတှကေတော့♦️
1️⃣ အငျဂငြျ (Compression Pressure) နညျးခွငျး
2️⃣ မီးပေးစနဈ (Ignition System) မမှနျကနျခွငျး
3️⃣ ဆီပေးစနဈ (Fuel System) မမှနျကနျခွငျး
4️⃣ လဝေငျနညျးခွငျး
5️⃣အငျဂငြျပူလှနျးခွငျး (Over Heat)
6️⃣ အငျဂငြျအေးလှနျးခွငျး (Over Cooling)
7️⃣ အခွားပွဈခကြျမြား ပဲဖွဈပါတယျ။
1️⃣ အငျဂငြျ (Compression Pressure) နညျးခွငျး💢
အငျဂငြျ (Compression Pressure) ကို Tester အသုံးပွုကာ စမျးသပျသိရှိနိုငျပါတယျ။ အလှယျ ဆုံး စမျးသပျနညျးကတော့ Spark Plug တှကေို ဖွုတျကာ လကျဖွင့ျပိတျပွီး အငျဂငြျကို လှည့ျပေးခွငျးဖွင့ျ သိရှိနိုငျပါတယျ။ အဲလိုမစမျးသပျမီ ပွုလုပျသင့ျတဲ့ လုပျဆောငျခကြျတဈခုကတော့ Valve တှရေဲ့ Tappet Clearance ကို သတျမှတျထားတဲ့အတိုငျး ခြိနျပေးထားရပါမယျ။ Pressure နညျးခွငျးဟာ စလဈ၊ ပဈစတငျနှင့ျ ပဈစတငျရိနျးမြား (သို့)ဗားမြားမလုံခွငျး၊ ဂတျစကတျ ယိုစီးမှုရှိခွငျး၊ ဟကျနဈ (Head Nut) မြား တငျးကပြျမှုမမှနျကနျခွငျး၊ ဘလောကျ (သို့) ဟကျမကြျနှာပွငျမြား လိမျကောကျနခွေငျးစတဲ့ ပွဈခကြျတှကွေောင့ျ ဖွဈနိုငျပါတယျ။ အငျဂငြျရဲ့ Compression ကို တိုငျးကွည့ျပါ။ ထပျမံပွီး စလငျဒါအတှငျး အငျဂငြျ ဝိုငျအနညျးငယျထည့ျပွီး ပွနျလညျစမျးသပျပါ။ ဖိအားပိုတကျလာပါက ပဈစတငျနှင့ျ ပဈစတငျရိနျးကွောင့ျ ဖွဈပါတယျ။ ဖိအားမှာ မူလအတိုငျးဖွဈပါက ဗားမြားမလုံတာဖွဈပါတယျ။ ဂတျစကတျမလုံပါက ယိုစီးမှုကိုတှေ့နိုငျပါတယျ။ ဘလောကျနှင့ျ ဟကျမကြျနှာပွငျမြား လိမျကောကျနပေါက ပွနျလညျပွုပွငျရပါမယျ။
2️⃣ မီးပေးစနဈ (Ignition System) မမှနျကနျခွငျး💢
မီးပေးစနဈတှငျ ပါဝငျတဲ့ ဘကျထရီ၊ ခလုတျ၊ ကှိုငျ (Ignition Coil)၊ ကှနျတကျပှိုင့ျ (Contact Point)၊ ကှနျဒကျဆာ (Condenser)၊ ရိုတာအမျး (Rotor Arm)၊ ဒီစတီဗြူတာ (Distributor)၊ ကှိုငျဝါယာ (High Tension Wire) နှင့ျ ပလပျ (Spark Plug) စတဲ့ ပစညျးတှကေောငျးမှနျပါက မီးပေးစနဈကောငျးမှနျသညျဟု ဆိုနိုငျသောျလညျး ခြိနျညှိပေး (Adjustment)ရနျ လိုအပျပါတယျ။ ထို့ပွငျ Ignition Timing ကို ခြိနျညှိရာမှာ ထုတျလုပျတဲ့ Company ရဲ့ အညှှနျးအတိုငျး ဆောငျရှကျရပါမယျ။ ဆကျသှယျတဲ့ဝါယာတှေ သခြောရနျ အဓိကလိုအပျတဲ့ ဝါယာအဆကျအသှယျမြား ခြောငျနခွေငျး၊ လြော့နခွေငျးတှရှေိပါကလညျး မီးပေးစနဈကို ထိခိုကျနိုငျပါတယျ။
3️⃣ ဆီပေးစနဈ (Fuel System) မမှနျကနျခွငျး💢
ဓာတျဆီပေးပို့မှုနညျးခွငျး၊မြားခွငျးစာ ဆီပို့စနဈမမှနျကနျခွငျးဖွဈပါတယျ။ ဆီပို့စနဈမှာ ပါဝငျတဲ့ ဆီတိုငျကီ၊ ဆီပိုကျလိုငျးမြား၊ ဆီပို့ပန့ျဆီစဈနှင့ျ ကာဗြူရတောတို့တဈခုခငြျး ကောငျးမှနျမှသာ ဆီပို့မှုမှနျကနျမှာဖွဈပါတယျ။ ဆီပိုကျလိုငျးမြားယိုနခွေငျး၊ ဟာနခွေငျး၊ ဆီစဈအနညျးငယျပိတျနခွေငျး နှင့ျ ကာဗြူရတော Jet မြား ကြူျးမွောငျးနပေါက အငျဂငြျ အနနေဲ့ Low Speed ဖွဈနတေဲ့အခါ မသိသာပမေဲ့ High Speed ဖွဈပါက ပိုမိုသိသာစပွေီး အငျဂငြျကိုထိခိုကျစပေါတယျ။ ဆီပိုကျလိုငျးမြား ယိုနပေါက ဓာတျဆီနံ့နံနပွေီး ယိုစီးမှုမြားကို တှေ့နိုငျပါတယျ။ ဆီစဈပိတျနပေါက အတှငျးပိုငျးတှငျ ဆီနညျးနခွေငျးကို ကွည့ျခွငျးဖွင့ျ တှေ့နိုငျပါတယျ။ ကာဗြူရတောရှိ Jet မြားမှာ ဂြီးပိတျနတေဲ့အခါ ဆီပို့မှုနညျးနတေတျပါတယျ။ ဒါ့ကွောင့ျ ကာဗြူရတောရှိ Jet မြားကို ဖွုတျပွီး ဆေးကွောသန့ျစငျက လမှေုတျပေးရပါမယျ။
4️⃣ဝငျနညျးခွငျး💢
အငျဂငြျအတှငျးသို့ သတျမှတျထားတဲ့ လပေမာဏပွည့ျမီအောငျ မဝငျရောကျပါက ဓာတျဆီနှင့ျ လအေရောအနှောတှငျ လအေခြိုးနညျးပွီး ဓာတျဆီအခြိုးမြားကာ ဓာတျဆီမြား ကုနျစငျအောငျ မလောငျကြှမျးနိုငျခွငျးတို့ကွောင့ျ စကျသံမတကျခွငျးနှင့ျ ဝနျမဆှဲခွငျးမြားဖွဈပေါျနိုငျပါတယျ။ ဒါကွောင့ျ လဝေငျရာလမျးကွောငျးဖွဈသော Air Cleaner Manifold နှင့ျ ကာဗြူရတောရဲ့ Choke Circuit တှေ ကောငျးမှနျသန့ျရှငျးအောငျပွုပွငျရပါမယျ။
Air Cleanerမှာ ပါဝငျတဲ့ လစေဈမြားဟာ အသုံးပွုတာကွာလာတာနှင့ျအမြှ အမှုနျနှင့ျ အမှိုကျမြားကွောင့ျ လကေိုပိတျစနေိုငျပါတယျ။ ဒါ့ကွောင့ျ ဖွုတျပွီးလမှေုတျပါ။ စကဥူစဈဖွဈပါက ရခေိုးရငှေေ့ကွောင့ျ ပိတျနတေတျပါတယျ။ ခြောဆီအသုံးပွုရတဲ့ Air Cleaner ဖွဈပါက ဆီ Level ရောကျအောငျထည့ျပါ။ ကာဗြူရတောရှိ Choke Valve ဟာ အငျဂငြျ အလုပျလုပျနတေဲ့အခါ လုံးဝပှင့ျနစေရေနျ စဈဆေးရပါမယျ။ 🔚ဓာတျဆီအငျဂငြျတဈလုံးဟာ ဆှဲသင့ျသလောကျမဆှဲခွငျး၊ ဓာတျဆီပိုစားကာ မီးခိုးမညျးမြားထှကျခွငျး၊ ခြောဆီပိုစားခွငျး၊ ဝနျပိုရုနျးရတဲ့အခါ မီးသံ (Knocking) ထှကျပွီး အငျဂငြျမဆှဲခွငျး၊ အငျဂငြျပုံမှနျထကျ အပူခြိနျမြားခွငျး စတဲ့ ပွဈခကြျတှဟော အငျဂငြျခြို့ယှငျးခကြျရဲ့ အကွောငျးအရာမြားဖွဈပါတယျ။
5️⃣ အငျဂငြျပူလှနျးခွငျး (Over Heat)
အငျဂငြျပူလှနျးပါက အငျဂငြျရဲ့ ထုတျလုပျတဲ့ပါဝါကို ကဆြငျးစပေါတယျ။ အအေးပေးစနဈကွောင့ျသောျ လညျးကောငျး၊ အငျဂငြျကွောင့ျသောျလညျးကောငျး၊ ခြိနျညှိတပျဆငျမှုမှားယှငျးမှုမြားကွောင့ျသောျလညျးကောငျး၊ အခွားသောအကွောငျးအရာမြားကွောင့ျသောျလညျးကောငျး အငျဂငြျပူလာတတျပါတယျ။
ဓာတျဆီအငျဂငြျအမြားစုကတော့ လအေအေးပေးစနဈဖွင့ျ အသုံးပွုထားတဲ့ ပုံစံဖွဈပါတယျ။ လအေအေးပေးနဈဖွင့ျ အသုံးပွုထားတဲ့ အတှကျကွောင့ျ သုံးစှဲသူတှအေနနေဲ့ မိမိအသုံးပွုနတေဲ့ အငျဂငြျကို လဝေငျလထှေကျကောငျးတဲ့ နရောတှငျ ထားရှိကာ အသုံးပွုဖို့လိုအပျပါတယျ။ ပဲ့ထောငျစကျ လှအေသုံးပွုသူမြား အနနေဲ့ အငျဂငြျပူလှနျးခွငျးအဖွဈနညျးတတျပမေဲ့ ဓာတျဆီမီးစကျ အသုံးပွုသူမြားအနနေဲ့ ပိုမိုအဖွဈမြားတတျ တာကွောင့ျ မိမိရဲ့ မီးစကျကို လဝေငျလထှေကျကောငျးတဲ့ နရောမှာထားကာ အသုံးပွုဖို့လိုအပျပါတယျ။
ရအေအေးပေးစနဈဖွင့ျ အသုံးပွုတဲ့ အငျဂငြျဖွဈပါက ရနေညျးနခွေငျး (သို့) ရတေိုငျကီတှငျ ရလေုံးဝမရှိခွငျး၊ ရတေိုငျကီပိတျနခွေငျး၊ ရသှေားလမျးကွောငျးမြား ပိတျဆို့နခွေငျး၊ ရလေညျအုံမကောငျးခွငျး၊ ပနျကာကွိုးလြော့နခွေငျးနှင့ျ ပနျကာရှဲ့စောငျးနခွေငျးတို့ဖွဈပါက ရဆေူပွီး အငျဂငြျကို အပူခြိနျတကျလာ စပေါတယျ။
ဖွရှေငျးရမည့ျနညျးလမျးကတော့ ရတေိုငျကီတှငျ ရနေညျးနပေါက ရပွေနျဖွည့ျပါ။ ရတေိုငျကီပိတျနပေါက ရတေိုငျကီရဲ့ ရလေိုငျးမြားကို သန့ျရှငျးအောငျပွုလုပျပေးပါ။ ရတေိုငျကီရဲ့ ပနျကာကွိုးလြော့နပေါက ပွနျလညျ တငျးကပြျပေးပါ။ ရတေိုငျကီရှိ ရလေညျအုံကောငျးမကောငျးကို သိလိုပါက အငျဂငြျကို အနှေးပုံစံလညျပတျခွငျးဖွင့ျ ရတေိုငျကီအဖုံးကိုဖှင့ျပွီးကွည့ျပါက ရလေညျပတျမှုကောငျးမကောငျးသိနိုငျပါတယျ။ မကောငျးပါက ရလေညျအုံကိုဖွုတျပွီး ရလေညျအုံရဲ့ ဒလကျ (Impeller)၊ ဘော (Ball)၊ ဆီလုံဝါရှာကှငျး (Oil Seal) နှင့ျ ဘောအထိုငျမြား ကောငျးမကောငျး စဈဆေးပွုပွငျပါ။
အထကျပါအခကြျမြားအပွငျ အငျဂငြျပူလှနျးခွငျးဖွဈရတဲ့ အကွောငျးအရာတှအေနနေဲ့ အငျဂငြျရဲ့ အစိတျအပိုငျး မြားလိုအပျတာထကျ တငျးကပြျနခွေငျး၊ အိတျဇောပိုကျမြားပိတျနခွေငျးနှင့ျ အငျဂငြျဝိုငျမမှနျ ခွငျးတို့ဟာ အငျဂငြျရဲ့ အပူခြိနျကို တကျစနေိုငျတာကို အထူးသတိပွုသင့ျပါတယျ။
6️⃣ အငျဂငြျအေးလှနျးခွငျး (Over Cooling)
အငျဂငြျအေးလှနျးခွငျးအနနေဲ့ မွနျမာနိုငျငံတှငျ အဖွဈနညျးတတျပါတယျ။ အအေးမြားတဲ့ ဒေသတှမှောတော့ ဖွဈတတျပါတယျ။ အငျဂငြျရဲ့ မောငျးနှငျတဲ့ အပူခြိနျ (Operating Temperature) သို့ အမွနျဆုံးရောကျရှိမှသာလြှငျ အငျဂငြျစကျသံမှနျပွီး အသုံးပွုနိုငျပါမယျ။
7️⃣ အခွားပွဈခကြျမြား (Other Faults)
အခွားပွဈခကြျမြားအနနေဲ့ အိပျဇောပိုကျပိတျနခွေငျး၊ ကင့ျရှပျတိုငျမငျ (Cam Shaft Timing)မှားနခွေငျး၊ Tappet Clearance ခြိနျညှိမှုမမှနျခွငျး၊ ဗားကပျနခွေငျးနှင့ျ ဗားဟကျပါးနခွေငျး၊ ဗားစပရိနျ (Valve Spring) အားနညျးနခွေငျးတို့ ဖွဈပါတယျ။
💢အိပျဇောပိုကျ (Exhaust Pipe) ပိတျနခွေငျး
အိပျဇောပိုကျ (Exhaust Pipe) ပိတျနခွေငျးဟာ အငျဂငြျရဲ့ Idle Speed ကိုထိခိုကျပါက ပါဝါထုတျလုပျမှုကို ထိခိုကျနိုငျပါတယျ။ အဲလိုဖွဈရခွငျးမှာ Muffler ပိတျနခွေငျးနှင့ျ ပိုကျကောကျနခွေငျးဖွဈသည့ျအတှကျကွောင့ျ စဈဆေးပွုပွငျရနျ လိုအပျပါတယျ။
💢ကင့ျရှပျတိုငျမငျ (Cam Shaft Timing)မှားနခွေငျး
ကင့ျရှပျတိုငျမငျ (Cam Shaft Timing)မှားနခွေငျးကလညျး ပါဝါထုတျလုပျမှုကို ထိခိုကျနိုငျပွီး ကင့ျရှပျ ဂီယာအသဈလဲခွငျးကို ပွုလုပျရပါမယျ။ ထုတျလုပျတဲ့ ကုမ်ပဏီမှ သတျမှတျပေးထားတဲ့ အမှတျအသားမြားနှင့ျ ကိုကျညီမှုရှိမရှိလညျး စဈဆေးသင့ျပါတယျ။
💢Tappet Clearance ခြိနျညှိမှုမမှနျခွငျး
Tappet Clearance နညျးသညျဖွဈစေ၊ မြားသညျဖွဈစေ၊ ပါဝါထုတျလုပျမှုကို ထိုခိုကျစပေါတယျ။ နညျးလှနျးပါက ဗားမပိတျပဲနပွေီး မြားလှနျးပါက အပှင့ျနောကျကြ၍ အပိတျစောမညျဖွဈပါတယျ။ အဲဒါကွောင့ျ Clearance ကို သတျမှတျခကြျအတိုငျး တိကစြှာ ခြိနျညှိသင့ျပါတယျ။
💢ဗားကပျနခွေငျးနှင့ျ ဗားဟကျပါးနခွေငျး
ဗားမြားကပျပွီး လှုပျရှားမှုနှေးကှေးနပေါက ပါဝါထုတျလုပျမှုကိုလညျး နညျးစပေါတယျ။ လိုအပျပါက ဗားအထိုငျကို ကဉြျးခွငျးနှင့ျ ဗားအသဈထည့ျခွငျးမြားကို ဆောငျရှကျသင့ျပါတယျ။
💢ဗားစပရိနျ (Valve Spring) အားနညျးနခွေငျး
အငျဂငြျကို အမွနျနှုနျးနဲ့မောငျးနှငျစဉျတှငျ စပရိနျခုနျ၍ ဗားကို မပိတျပဲနတေတျပါတယျ။ အဲဒါကွောင့ျ အခြို့အငျဂငြျတှမှော Frequency မတူတဲ့ စပရိနျနှဈခုကို အသုံးပွုထားတတျပါတယျ။ စပရိနျအမွင့ျခငြျးတူတဲ့ စပရိနျမြားကိုသာ အသုံးပွုသင့ျပွီး နိမ့ျနတေဲ့ စပရိနျဟာ အားနညျးနတေတျပါတယျ