မီးတိုင်ပင်


<Unicode>
တိုင်ပင် များကိုသိခြင်း (သို့) စိတ်ကြိုက်ချိန်ညှိနိုင်သော ဆိုင်ကယ်၏နည်းပညာများ။ အပိုင်း(1)

ဒီနေ့ ပြောချင်တာတွေ ထဲကမှ motorcycle timing တွေအကြောင်းကို ပြောပြပေးပါ့မယ်။
ဆိုင်ကယ်နဲ့ ပါတ်သက်တဲ့ တိုင်ပင် တွေကိုအကြမ်းအားဖြင့် နှစ်မျိုးခွဲခြားပါတယ်။ fire timing ဆိုတဲ့ မီး အချက်ကျ ပေါက် ခြင်းနဲ့ engine timing လို့ခေါ်တဲ့ အင်ဂျင်ရဲ့ အချက်ကျ လုပ်ဆောင် ခြင်းဆိုပီး နှစ်ပိုင်းခွဲ ခြား မှတ်သားနိုင်ပါတယ်။(ဒါတွေကသင်တန်းက သင်ခန်းစာ အတိုင်းပြောပြတာပါ။ဤကားစကားချပ်)

ဒီနေ့ပြောပြပေးဖို့ ရည်ရွယ်တာက Fire timing လို့ပြောကြတဲ့ မီးပေါက်စဉ် (သို့) မီးတိုင်ပင်အကြောင်းပါ။ 
သိကြတဲ့အတိုင်းပါပဲ CDI( Capacitor of discharge Ignation ) လို့ခေါ်တဲ့ စနစ်ဟာ လက်ရှိ အချိန်အထိ အသုံးအဝင်ဆုံး မီးတိုင်ပင် အဖွဲ့ အစည်းတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။ အပြည့်အဝ နားလည် ဖို့ အလိုအပ်ဆုံး နည်းစနစ် တစ်ခုပါပဲ။
ဝပ်ရှော့ဆရာအများစု အတွက် အခက်ခဲတွေဖြစ်ကောင်းဖြစ်နေကြတဲ့ အပိုင်းဆိုလဲ မမှားပါဘူး။ အဲ့တော့ ပထမဆုံး သူ့ရဲ့ အလုပ်လုပ်ပုံကိုကြည့်ရအောင် ။ 

CDI တစ်လူံးဟာPower source line / control parts နဲ့ out put ဆိုပီးသုံးပိုင်းဖွဲ့စည်းပါဝင်ပါတယ်။ cdiတိုင်းဟာ power အရင်းအမြစ်ကို အခြေခံပီးမှ spark လို့ခေါ်တဲ့ မီးပွားကို ထုတ်ပေးနိုင်တာပါ။ ဆိုလိုတာက အောက်ကွိုင်က AC မီးကို အရင်းအမြစ် အခြေခံထားပီး အလုပ်လုပ်ရင် AC CDI လို့အလွယ်ခေါ်ဆိုကြပီးတော့ ဘထရီက 12V ကို ယူပီး မီးပွားလုပ်ဆောင်ရင် DC CDI လို့ ခေါ်ပါတယ်။ Control ပိုင်းမှာတော့ အီလက်ထနောနစ် ပစ္စည်းတွေစုပေါင်းပါဝင်နေပီးတော့ trigger pulsa လို့ခေါ်တဲ့ သံလိုက်အုံက ဆင်ဆာလေးတစ်ခုလဲ ပါဝင်ပါတယ်။ TDC ( Top death center ) လို့ခေါ်တဲ့ ပင်စင် တက်နယ်ကုန်မှတ်မရောက်ခင် 7/5 ဒီဂရီ အလိုမှာ သံလိုက်အုံက ဘုလေး နဲ့ဖြတ်ပီး ac လျှပ်စစ် လှိုင်းတိုလေးကိုထုတ်လွှတ်ပါတယ်။ cdi ရဲ့ fed ကို စစ်ကနယ် ပေးလိုက်ချိန်မှာ အချိန်ကိုက် ထိန်းချုပ်ခန်းကနေ မီးပွားကိူ ဆောင့်လွှတ်ပေးပါတယ်။
out put ပိုင်းလို့ခေါ်တဲ့ ပလပ်ကွိုင် မှာတော့ primary coil နဲ့ secondary coil ဆိုပီးတော့ နှစ်ပိူင်းခွဲခြားတည်ရှိပါတယ်။ primary coil ကို ဆောင့်ဝင်သွားတဲ့ cdi အောင်းလျှပ်စစ်ရဲ့ တွန်းအားနဲ့ Secondary ကွိုင်ကနေ magneto spark electric သံလိုက်လျှော့တိုက် မီး ထွက်လာပါတယ်။ ဆိုလိုတာက ပလပ်ကမီးသည် အောက်ကွိုင်က CDI ကလာသော မီး မဟုတ်ပါ။ မက်ကနစ်မီးခြစ် သဖွယ် အလုပ်လုပ် ခြင်းသာပါ။အဖိုကနေ အမ ငုတ်ကိုခုန်ကူးပီး ပလပ်ကို မီးပွားထွက်စေပါတယ်။
ဒါက သမရိုးကျ ပလပ်ကွိုင်ရဲ့ အလုပ် ပါ။

DC Plug coilတွေကျတော့ dc 12v အဝင်ယူထားပီး cdi ကနေ အပ်ကိုပဲ ပေးခြင်းဖြင့် spark plug ကိုမီးကူးစေတဲ့ ကွိုင်စနစ်လဲ သီးသန့်ရှိနေပါတယ်။(EFI စနစ်များ နှင့် ဘီးကြီးအများစု )
ဒီအချိန်မှာ ကွန်ထရိုးပိုင်းရဲ့ Fire timing ကိုသတ်မှတ်တာက ပါစာ လို့ခေါ်တဲ့ ဖြတ်ကွိုင်ရဲ့ အလုပ်ပါ။ဘယ်အချိန်မီးပေါက်သင့်တယ်ဆိုတာကို သူကဆုံးဖြတိသလို မိမိ စိတ်ကြိုက် ကစားနိင်တဲ့ အဓိက ကွန်ထရိုးပါ။အဲ့တော့ မီးတိုင်ပင်ရဲ့ သဘောသဘာဝကို လေ့လာကြည့်ရအောင် ………
( အပိုင်းနှစ် လာပါမည်။)
Copy crd.

<Zawgyi>
တိုင္ပင္ မ်ားကိုသိျခင္း (သို႔) စိတ္ႀကိဳက္ခ်ိန္ညႇိႏိုင္ေသာ ဆိုင္ကယ္၏နည္းပညာမ်ား။ အပိုင္း(1)

ဒီေန႔ ေျပာခ်င္တာေတြ ထဲကမွ motorcycle timing ေတြအေၾကာင္းကို ေျပာျပေပးပါ႔မယ္။
ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ပါတ္သက္တဲ့ တိုင္ပင္ ေတြကိုအၾကမ္းအားျဖင့္ ႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားပါတယ္။ fire timing ဆိုတဲ့ မီး အခ်က္က် ေပါက္ ျခင္းနဲ႔ engine timing လို႔ေခၚတဲ့ အင္ဂ်င္ရဲ႕ အခ်က္က် လုပ္ေဆာင္ ျခင္းဆိုပီး ႏွစ္ပိုင္းခြဲ ျခား မွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။(ဒါေတြကသင္တန္းက သင္ခန္းစာ အတိုင္းေျပာျပတာပါ။ဤကားစကားခ်ပ္)

ဒီေန႔ေျပာျပေပးဖို႔ ရည္ရြယ္တာက Fire timing လို႔ေျပာၾကတဲ့ မီးေပါက္စဉ္ (သို႔) မီးတိုင္ပင္အေၾကာင္းပါ။ 
သိၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ CDI( Capacitor of discharge Ignation ) လို႔ေခၚတဲ့ စနစ္ဟာ လက္ရွိ အခ်ိန္အထိ အသုံးအဝင္ဆုံး မီးတိုင္ပင္ အဖြဲ႕ အစည္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အျပည့္အဝ နားလည္ ဖို႔ အလိုအပ္ဆုံး နည္းစနစ္ တစ္ခုပါပဲ။
ဝပ္ေရွာ့ဆရာအမ်ားစု အတြက္ အခက္ခဲေတြျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနၾကတဲ့ အပိုင္းဆိုလဲ မမွားပါဘူး။ အဲ့ေတာ့ ပထမဆုံး သူ့ရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပုံကိုၾကည့္ရေအာင္ ။ 

CDI တစ္လူံးဟာPower source line / control parts နဲ႔ out put ဆိုပီးသုံးပိုင္းဖြဲ႕စည္းပါဝင္ပါတယ္။ cdiတိုင္းဟာ power အရင္းအျမစ္ကို အေျခခံပီးမွ spark လို႔ေခၚတဲ့ မီးပြားကို ထုတ္ေပးႏိုင္တာပါ။ ဆိုလိုတာက ေအာက္ကြိဳင္က AC မီးကို အရင္းအျမစ္ အေျခခံထားပီး အလုပ္လုပ္ရင္ AC CDI လို႔အလြယ္ေခၚဆိုၾကပီးေတာ့ ဘထရီက 12V ကို ယူပီး မီးပြားလုပ္ေဆာင္ရင္ DC CDI လို႔ ေခၚပါတယ္။ Control ပိုင္းမွာေတာ့ အီလက္ထေနာနစ္ ပစၥည္းေတြစုေပါင္းပါဝင္ေနပီးေတာ့ trigger pulsa လို႔ေခၚတဲ့ သံလိုက္အုံက ဆင္ဆာေလးတစ္ခုလဲ ပါဝင္ပါတယ္။ TDC ( Top death center ) လို႔ေခၚတဲ့ ပင္စင္ တက္နယ္ကုန္မွတ္မေရာက္ခင္ 7/5 ဒီဂရီ အလိုမွာ သံလိုက္အုံက ဘုေလး နဲ႔ျဖတ္ပီး ac လွ်ပ္စစ္ လႈိင္းတိုေလးကိုထုတ္လႊတ္ပါတယ္။ cdi ရဲ႕ fed ကို စစ္ကနယ္ ေပးလိုက္ခ်ိန္မွာ အခ်ိန္ကိုက္ ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းကေန မီးပြားကိူ ေဆာင့္လႊတ္ေပးပါတယ္။
out put ပိုင္းလို႔ေခၚတဲ့ ပလပ္ကြိဳင္ မွာေတာ့ primary coil နဲ႔ secondary coil ဆိုပီးေတာ့ ႏွစ္ပိူင္းခြဲျခားတည္ရွိပါတယ္။ primary coil ကို ေဆာင့္ဝင္သြားတဲ့ cdi ေအာင္းလွ်ပ္စစ္ရဲ႕ တြန္းအားနဲ႔ Secondary ကြိဳင္ကေန magneto spark electric သံလိုက္ေလွ်ာ့တိုက္ မီး ထြက္လာပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ပလပ္ကမီးသည္ ေအာက္ကြိဳင္က CDI ကလာေသာ မီး မဟုတ္ပါ။ မက္ကနစ္မီးျခစ္ သဖြယ္ အလုပ္လုပ္ ျခင္းသာပါ။အဖိုကေန အမ ငုတ္ကိုခုန္ကူးပီး ပလပ္ကို မီးပြားထြက္ေစပါတယ္။
ဒါက သမ႐ိုးက် ပလပ္ကြိဳင္ရဲ႕ အလုပ္ ပါ။

DC Plug coilေတြက်ေတာ့ dc 12v အဝင္ယူထားပီး cdi ကေန အပ္ကိုပဲ ေပးျခင္းျဖင့္ spark plug ကိုမီးကူးေစတဲ့ ကြိဳင္စနစ္လဲ သီးသန္႔ရွိေနပါတယ္။(EFI စနစ္မ်ား ႏွင့္ ဘီးႀကီးအမ်ားစု )
ဒီအခ်ိန္မွာ ကြန္ထ႐ိုးပိုင္းရဲ႕ Fire timing ကိုသတ္မွတ္တာက ပါစာ လို႔ေခၚတဲ့ ျဖတ္ကြိဳင္ရဲ႕ အလုပ္ပါ။ဘယ္အခ်ိန္မီးေပါက္သင့္တယ္ဆိုတာကို သူကဆုံးျဖတိသလို မိမိ စိတ္ႀကိဳက္ ကစားနိင္တဲ့ အဓိက ကြန္ထ႐ိုးပါ။အဲ့ေတာ့ မီးတိုင္ပင္ရဲ႕ သေဘာသဘာဝကို ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ ………
( အပိုင္းႏွစ္ လာပါမည္။)
Copy crd.