(spaking pluge)

<Unicode>
ပလပ်တစ်လုံး ခါးပတ် ပတ် ပြီ ဆိုရင် ဆီအုပ်ပါပြီ
ခါပတ်ဆိုတာ ကြွေ သီး အရင်း မှာ  
နီညို ရောင်ပတ်တာပါ ပလပ် အကွာ အဝေး နဲ့ဆီစား ချိန်ရပါတယ် 0.9 mm ဟာ အကောင်းဆုံးပါ ဒီထက် ပိုလာရင် မီးသံ ခတ်လာမယ် နိမ့် ပြန် ရင် မီးသံပျောက်ပေမဲ့ ဆီအုပ်ပြီ

ပလပ်(spaking pluge) ကို ဓါတ်ဆီ အင်ဂျင်
တွေမှာ စက်နိူးဖို့ အရုန်းအစွဲကောင်းဖို့
စက်သံမှန်ဖို့ ပလပ်(pluge)ဟာလည်း အဓိက ကြပါတယ်။ မကြာခဏဆိုသလို ပလပ်(pluge)တွေကို လဲရတက်ပါတယ်။ပလပ်
မကောင်းလျှင် စက်သံမမှန်တာတွေ လီဗာဆွဲမကောင်းတာတွေ ဆီစားတာတွေ စက်လိုးမငြိမ်တာတွေဖြစ်တက်ပါတယ်။
ရှေ့ဟောင်း ကာဗရိုက်တာ စနစ်ဖြစ်စေ efi
စနစ်ဖြစ်စေ အင်ဂျင်လုပ်ဆောင်ချက် အဓိက
မှန်ကန်မှုရှိရမယ်။ ဆီနဲ့လေ ရောစပ်မှု အချိုးအစားမှန်ကန်ရမယ်။ဆီနဲ့လေ မှန်ကန်မှု မရှိဘူးဆိုလျှင် ပလပ်ကိုဆီရိုက်ပြီး မီးမပွားနိူင်ဘဲဖြစ်တက်ပါတယ်။ နောက်တစ်ချက်ကတော့ အင်ဂျင်(compression)ကောင်းရမည်။ပင်စတင် ရိန်း စလစ်ကောင်းရမည်။ပင်စတင် ရိန်း မကောင်းရင် အင်ဂျင်ဝိုင် ဆီရိုက်ပြီး ပလပ်များ မကြာခဏလဲရတက်ပါသည်။နောက်မျိုးကတော့
မီးပေးစနစ်ကောင်းရပါမည် မီးပေးစနစ်မှာ cdi စတက်ကွိုင် ဖြတ်ကွိုင် ပလပ်ကွိုင်(lgnition coil)နောက်ဆုံးအရေးကြီးဆုံးကတော့ ပလပ်ပါ
မီးပေးစနစ် အစိတ်အပိုင်းအားလုံးကောင်းသော်လည်း ပလပ်
မီးမပွားနိူင်ပါ အဆင်မပြေနိူင်ပါဘူး။ထို့ကြောင့် ပလပ်မီးမပွားနိူင်သော အချက်သည် ပြစ်ချက်ဖြစ်သည်။ပလပ်မကောင်းလျှင် အင်ဂျင်အနိူးခတ်တက်ပါသည်။ဆီကြောင့်လား
မီးကြောင့်လား တခါတရံ ပြဿနာရှုပ်ထွေးတက်ပါသည်။ မီးပေးစနစ်မှာ(lgnition coil)ပလပ်ကွိုင်မှတဆင့် ပလပ်ကိုထောက်ပံ့ပေးရတယ် ပလပ်ထိပ်ဖျားနဲ့ပလပ်ငုတ် အကွာအဝေးကျယ်လွန်းရင်လည်း မီးကူးရန်ခတ်ခဲပါသည်။နီးလွန်းရင်လည်း အဆင်မပြေဖြစ်တက်ပါသည်။(lignition coil)ပလပ်ကွိုင်မှမီးထွက်ရန် ဗို့အားနည်းရင်လည်း ပလပ်မှာ မီးပွင့်အားမကောင်းနိူင်ပါ။မီးပွင့်အားမကောင်းလျှင် စက်နိူးဖို့အဆင်မပြေနိူင်ပါဘူး သေချာစစ်ဆေးဖို့လိုပါတယ် အရည်အသွေးညံ့သော ဓာတ်ဆီနှင့်အင်ဂျင်ဝိုင်များကြောင့်လဲ ပလပ်ကိုညစ်ညမ်းစေပြီး မီးပွားခြင်းကို အနှောက်အယှက်ဖြစ်စေပါတယ်။
     လေနဲ့ဆီအချိုးကျကျ မှန်ကန်ပြီး ပုံမှန်မီးပွားပွင့်သော ပလပ်သည် သန့်ရှင်းစင်ကြယ်ပါသည်။ ရိန်းကျနေသော အင်ဂျင်တွင် အင်ဂျင်ဝိုင်များ မလုံဘဲပလပ်ကို ညစ်ညမ်းစေပါသည်။အင်ဂျင်ဝိုင်များကြောင့် ပလပ်မီးပွားခြင်းကို အနှောက်အယှက်ပေးခြင်းဖြစ် မီးပွားနည်းခြင်းကိုဖြစ်ပေါ်စေတက်သည်။ ပလပ်ကို ဆီးရိုက်ခြင်းမှာ ဆီးစားခြင်းကြောင့်လည်း ဖြစ်နိူင်ပါသည်။ဆီအရိုက်ခံရသောပလပ်များကို ဖြုတ်၍ သန့်ရှင်းအောင်းပြုလုပ်ပြီး ပြန်လည်အသုံးပြုနိူင်ပါသည် မီးမပွား နိူင်သောပလပ်များကို ပြန်လည်အသုံးမပြုသင့်ပါ။
ပလပ်သက်တမ်းကုန်းဆုံးပါက အသစ်လဲသင့်ပါတယ် တချို့ ဘီးတွေမှာ ကီလို 
ကိုကြည့်ပြီး လဲပေးသင့်ပါတယ်။ ပလပ်အသစ်လဲရင် အရေအသွေးမကောင်းမွန်သော ပလပ်များကိုမလဲသင့်ပါ။ အရည်အသွေး ကောင်းမွန်သောပလပ်များကိုရွေးချယ် အသုံးပြုနိူင်ကြပါစေ။  

     
crd#

<Zawgyi>
ပလပ္တစ္လုံး ခါးပတ္ ပတ္ ၿပီ ဆိုရင္ ဆီအုပ္ပါၿပီ
ခါပတ္ဆိုတာ ေႂကြ သီး အရင္း မွာ  
နီညိဳ ေရာင္ပတ္တာပါ ပလပ္ အကြာ အေဝး နဲ႔ဆီစား ခ်ိန္ရပါတယ္ 0.9 mm ဟာ အေကာင္းဆုံးပါ ဒီထက္ ပိုလာရင္ မီးသံ ခတ္လာမယ္ နိမ့္ ျပန္ ရင္ မီးသံေပ်ာက္ေပမဲ့ ဆီအုပ္ၿပီ

ပလပ္(spaking pluge) ကို ဓါတ္ဆီ အင္ဂ်င္
ေတြမွာ စက္နိူးဖို႔ အ႐ုန္းအစြဲေကာင္းဖို႔
စက္သံမွန္ဖို႔ ပလပ္(pluge)ဟာလည္း အဓိက ၾကပါတယ္။ မၾကာခဏဆိုသလို ပလပ္(pluge)ေတြကို လဲရတက္ပါတယ္။ပလပ္
မေကာင္းလွ်င္ စက္သံမမွန္တာေတြ လီဗာဆြဲမေကာင္းတာေတြ ဆီစားတာေတြ စက္လိုးမၿငိမ္တာေတြျဖစ္တက္ပါတယ္။
ေရွ႕ေဟာင္း ကာဗ႐ိုက္တာ စနစ္ျဖစ္ေစ efi
စနစ္ျဖစ္ေစ အင္ဂ်င္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အဓိက
မွန္ကန္မႈရွိရမယ္။ ဆီနဲ႔ေလ ေရာစပ္မႈ အခ်ိဳးအစားမွန္ကန္ရမယ္။ဆီနဲ႔ေလ မွန္ကန္မႈ မရွိဘူးဆိုလွ်င္ ပလပ္ကိုဆီ႐ိုက္ၿပီး မီးမပြားနိူင္ဘဲျဖစ္တက္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ အင္ဂ်င္(compression)ေကာင္းရမည္။ပင္စတင္ ရိန္း စလစ္ေကာင္းရမည္။ပင္စတင္ ရိန္း မေကာင္းရင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္ ဆီ႐ိုက္ၿပီး ပလပ္မ်ား မၾကာခဏလဲရတက္ပါသည္။ေနာက္မ်ိဳးကေတာ့
မီးေပးစနစ္ေကာင္းရပါမည္ မီးေပးစနစ္မွာ cdi စတက္ကြိဳင္ ျဖတ္ကြိဳင္ ပလပ္ကြိဳင္(lgnition coil)ေနာက္ဆုံးအေရးႀကီးဆုံးကေတာ့ ပလပ္ပါ
မီးေပးစနစ္ အစိတ္အပိုင္းအားလုံးေကာင္းေသာ္လည္း ပလပ္
မီးမပြားနိူင္ပါ အဆင္မေျပနိူင္ပါဘူး။ထို႔ေၾကာင့္ ပလပ္မီးမပြားနိူင္ေသာ အခ်က္သည္ ျပစ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ပလပ္မေကာင္းလွ်င္ အင္ဂ်င္အနိူးခတ္တက္ပါသည္။ဆီေၾကာင့္လား
မီးေၾကာင့္လား တခါတရံ ျပႆနာရႈပ္ေထြးတက္ပါသည္။ မီးေပးစနစ္မွာ(lgnition coil)ပလပ္ကြိဳင္မွတဆင့္ ပလပ္ကိုေထာက္ပံ့ေပးရတယ္ ပလပ္ထိပ္ဖ်ားနဲ႔ပလပ္ငုတ္ အကြာအေဝးက်ယ္လြန္းရင္လည္း မီးကူးရန္ခတ္ခဲပါသည္။နီးလြန္းရင္လည္း အဆင္မေျပျဖစ္တက္ပါသည္။(lignition coil)ပလပ္ကြိဳင္မွမီးထြက္ရန္ ဗို႔အားနည္းရင္လည္း ပလပ္မွာ မီးပြင့္အားမေကာင္းနိူင္ပါ။မီးပြင့္အားမေကာင္းလွ်င္ စက္နိူးဖို႔အဆင္မေျပနိူင္ပါဘူး ေသခ်ာစစ္ေဆးဖို႔လိုပါတယ္ အရည္အေသြးညံ့ေသာ ဓာတ္ဆီႏွင့္အင္ဂ်င္ဝိုင္မ်ားေၾကာင့္လဲ ပလပ္ကိုညစ္ညမ္းေစၿပီး မီးပြားျခင္းကို အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္။
     ေလနဲ႔ဆီအခ်ိဳးက်က် မွန္ကန္ၿပီး ပုံမွန္မီးပြားပြင့္ေသာ ပလပ္သည္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ပါသည္။ ရိန္းက်ေနေသာ အင္ဂ်င္တြင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္မ်ား မလုံဘဲပလပ္ကို ညစ္ညမ္းေစပါသည္။အင္ဂ်င္ဝိုင္မ်ားေၾကာင့္ ပလပ္မီးပြားျခင္းကို အေႏွာက္အယွက္ေပးျခင္းျဖစ္ မီးပြားနည္းျခင္းကိုျဖစ္ေပၚေစတက္သည္။ ပလပ္ကို ဆီး႐ိုက္ျခင္းမွာ ဆီးစားျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္နိူင္ပါသည္။ဆီအ႐ိုက္ခံရေသာပလပ္မ်ားကို ျဖဳတ္၍ သန္႔ရွင္းေအာင္းျပဳလုပ္ၿပီး ျပန္လည္အသုံးျပဳနိူင္ပါသည္ မီးမပြား နိူင္ေသာပလပ္မ်ားကို ျပန္လည္အသုံးမျပဳသင့္ပါ။
ပလပ္သက္တမ္းကုန္းဆုံးပါက အသစ္လဲသင့္ပါတယ္ တခ်ိဳ႕ ဘီးေတြမွာ ကီလို 
ကိုၾကည့္ၿပီး လဲေပးသင့္ပါတယ္။ ပလပ္အသစ္လဲရင္ အေရအေသြးမေကာင္းမြန္ေသာ ပလပ္မ်ားကိုမလဲသင့္ပါ။ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္ေသာပလပ္မ်ားကိုေရြးခ်ယ္ အသုံးျပဳနိူင္ၾကပါေစ။  

     
crd#