ဆိုင်ကယ်ပြုပြင်သဘောတရားများနှင့်အယူအဆများ(၁)

<Unicode>
ဆိုင်ကယ်ပြုပြင်သဘောတရားများနှင့်အယူအဆများ(၁)

မဂ်လာပါ အခုကျနော်ပြောပြမှာက နည်းပညာလေ့လာသူညီအကိုများအတွက် အခြေခံကျသောအချက်အလက်လေးများတစ်ဆင့်ချင်းပြောပြပေးပါမယ် နားလည်လွယ်အောင်ပြောမှာဖြစ်လို့ ကျနော်ရေးသော စာစုများဟာ အပေါစားဆန်မယ်ထင်ကောင်းထင်ရပါလိမ့်မယ် လေ့လာနေဆဲ ညီအကိုများအတွက်ရယ် ကိုယ့်ရဲ့ဆိုင်ကယ်လေးကိုဂရုစိုက်ချင်တဲ့ညီအကိုတွေအတွက် နားလည်မှတ်သားနိုင်အောင် ပြောပြပေးမှာဖြစ်ပါတယ်
စာစုတစ်ခုချင်းဆီတိုင်းမှာ အယူအဆမတူတာတွေ သဘောထားကွဲလွဲနိုင်မဲ့ပိုစ်တွေ ရှိကြသလို လုပ်သက် အတွေ့အကြုံခြင်းလဲမတူကွဲပြားကြပါတယ် အယူအဆမတူ ဖော်ပြပုံခြင်းမတူညီကြပေမဲ့ တစ်ချို့စာစုတိုင်းဟာ အမြင်မှားတာမျိုးဖြစ်နိုင်ပေမဲ့ ထဲထဲဝင်ဝင်ပြောတာနဲ့ အဖြစ်သဘောကိုညွှန်ပြတာကြောင့် အမြင်မှားတာမျိုး ဟိုကတစ်မျိုးဒီကတစ်မျိုး အမျိုးမျိုး သက်ရောက်စေတာမျိုးဖြစ်တတ်ပါတယ် အဲ့ဒီတော့ နည်းပညာလမ်းညွှန်များအားလုံးကိုလေ့လာမယ်ဆိုရင် ဝေဖန်ပိုင်းခြားလက်တွေ့စမ်းသပ်အဖြေရှာကြည့်ပေးဖို့လိုပါတယ်
ဥပမာဆိုပါစို့ ဝါယာလိုင်းတစ်ခုကိုလိုက်မယ်ဆိုလျှင် မီတာကိုင်သောဆရာနဲ့မီတာမကိုင်သောဆရာ ဟူ၍၂မျိုးရှိပါတယ် မီတာဖြင့်ထောက်လှမ်းသောအရည်အချင်းမှာ တိကျသည်ဆိုသော်လည်း အတွေးအခေါ်တော့ပါရသည်ဖြစ်သည် မီတာမကိုင်သောသူမှာလည်းအတွေးအခေါ်ပါရသည်ဖြစ်သည် သို့သော် လက်ဖြစ်ဝါယာလိုင်းထက်တော့ မီတာကိုင်သူမှာတပန်းသာမည်ဖြစ်သည် ကိုဝန်ခံရမည်ဖြစ်သည် သို့ပေသည့် 2မျိုးစလုံးကျွှမ်းကျင်မှု့ရှိမှသာ ကောင်းပါသည် ရိုးရိုးတရုတ်မဘီးတွေအတွက်တော့ မီတာမလိုပဲ အတွေးအခေါ်ဖြင့်ဆိုလုံလောက်ပါသည် အတွေးအခေါ်ဆိုသည်မှာ ဝါယာလမ်းကြောင်း အဝင်အထွက်သဘောကိုဆိုလိူတာဖြစ်ပါတယ်
အဝင်အထွက်သဘောကိုနားမလည်ပါက မီတာကိုင်သော်လည်းအချည်းနှီးသာဖြစ်ပါလိမ့်မည် ထို့ကြောင့်မီတာကိုင်ခြင်းမကိုင်ခြင်းက ဆရာမကျပါ ဝါယာလမ်းကြောင်းအဝင်အထွက်ကို သိရှိနိုင်ခြင်း ဝေဖန်နိုင်ခြင်း ကသာဆရာကျပါသည်  

ဒီအစီအစဉ်မှာ အပိုင်းခွဲပီးအခြေခံကျသော လမ်းညွှန်ချက်လေးတွေ‌မျှဝေပေးသွားမှာဖြစ်ပါတယ် အခုတော့ဒီလောက်နဲ့နားကြပါအုံးစို့
ဆက်ရန်ရှိသေးပါသည်

<Zawgyi>
ဆိုင္ကယ္ျပဳျပင္သေဘာတရားမ်ားႏွင့္အယူအဆမ်ား(၁)

မဂ္လာပါ အခုက်ေနာ္ေျပာျပမွာက နည္းပညာေလ့လာသူညီအကိုမ်ားအတြက္ အေျခခံက်ေသာအခ်က္အလက္ေလးမ်ားတစ္ဆင့္ခ်င္းေျပာျပေပးပါမယ္ နားလည္လြယ္ေအာင္ေျပာမွာျဖစ္လို႔ က်ေနာ္ေရးေသာ စာစုမ်ားဟာ အေပါစားဆန္မယ္ထင္ေကာင္းထင္ရပါလိမ့္မယ္ ေလ့လာေနဆဲ ညီအကိုမ်ားအတြက္ရယ္ ကိုယ့္ရဲ႕ဆိုင္ကယ္ေလးကိုဂ႐ုစိုက္ခ်င္တဲ့ညီအကိုေတြအတြက္ နားလည္မွတ္သားႏိုင္ေအာင္ ေျပာျပေပးမွာျဖစ္ပါတယ္
စာစုတစ္ခုခ်င္းဆီတိုင္းမွာ အယူအဆမတူတာေတြ သေဘာထားကြဲလြဲႏိုင္မဲ့ပိုစ္ေတြ ရွိၾကသလို လုပ္သက္ အေတြ႕အႀကဳံျခင္းလဲမတူကြဲျပားၾကပါတယ္ အယူအဆမတူ ေဖာ္ျပပုံျခင္းမတူညီၾကေပမဲ့ တစ္ခ်ိဳ႕စာစုတိုင္းဟာ အျမင္မွားတာမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္ေပမဲ့ ထဲထဲဝင္ဝင္ေျပာတာနဲ႔ အျဖစ္သေဘာကိုၫႊန္ျပတာေၾကာင့္ အျမင္မွားတာမ်ိဳး ဟိုကတစ္မ်ိဳးဒီကတစ္မ်ိဳး အမ်ိဳးမ်ိဳး သက္ေရာက္ေစတာမ်ိဳးျဖစ္တတ္ပါတယ္ အဲ့ဒီေတာ့ နည္းပညာလမ္းၫႊန္မ်ားအားလုံးကိုေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ေဝဖန္ပိုင္းျခားလက္ေတြ႕စမ္းသပ္အေျဖရွာၾကည့္ေပးဖို႔လိုပါတယ္
ဥပမာဆိုပါစို႔ ဝါယာလိုင္းတစ္ခုကိုလိုက္မယ္ဆိုလွ်င္ မီတာကိုင္ေသာဆရာနဲ႔မီတာမကိုင္ေသာဆရာ ဟူ၍၂မ်ိဳးရွိပါတယ္ မီတာျဖင့္ေထာက္လွမ္းေသာအရည္အခ်င္းမွာ တိက်သည္ဆိုေသာ္လည္း အေတြးအေခၚေတာ့ပါရသည္ျဖစ္သည္ မီတာမကိုင္ေသာသူမွာလည္းအေတြးအေခၚပါရသည္ျဖစ္သည္ သို႔ေသာ္ လက္ျဖစ္ဝါယာလိုင္းထက္ေတာ့ မီတာကိုင္သူမွာတပန္းသာမည္ျဖစ္သည္ ကိုဝန္ခံရမည္ျဖစ္သည္ သို႔ေပသည့္ 2မ်ိဳးစလုံးကြၽွမ္းက်င္မႈ့ရွိမွသာ ေကာင္းပါသည္ ႐ိုး႐ိုးတ႐ုတ္မဘီးေတြအတြက္ေတာ့ မီတာမလိုပဲ အေတြးအေခၚျဖင့္ဆိုလုံေလာက္ပါသည္ အေတြးအေခၚဆိုသည္မွာ ဝါယာလမ္းေၾကာင္း အဝင္အထြက္သေဘာကိုဆိုလိူတာျဖစ္ပါတယ္
အဝင္အထြက္သေဘာကိုနားမလည္ပါက မီတာကိုင္ေသာ္လည္းအခ်ည္းႏွီးသာျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ထို႔ေၾကာင့္မီတာကိုင္ျခင္းမကိုင္ျခင္းက ဆရာမက်ပါ ဝါယာလမ္းေၾကာင္းအဝင္အထြက္ကို သိရွိႏိုင္ျခင္း ေဝဖန္ႏိုင္ျခင္း ကသာဆရာက်ပါသည္  

ဒီအစီအစဉ္မွာ အပိုင္းခြဲပီးအေျခခံက်ေသာ လမ္းၫႊန္ခ်က္ေလးေတြ‌မွ်ေဝေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္ အခုေတာ့ဒီေလာက္နဲ႔နားၾကပါအုံးစို႔
ဆက္ရန္ရွိေသးပါသည္