<Unicode>
စက်ပညာကိုလေ့လာရင်တော့
ဓာတ်လေးပါးကို သိဖို့ အရေးကြီးတယ် ဓာတ်လေးပါကို သိရင် စက်ရဲ့ ပြစ်ချက်ကို အလွယ်တကူသိရှိနိုင်ပါတယ်
(1) ဝါယောဓတ် လုံလောက်တဲ့ လေ ရှိမရှိ (2) တေဇောဓာတ် လုံလောက်တဲ့ မီးပေးစနစ် ရှိမရှိ (3)အာပေါဓာတ် လုံလောက်တဲ့ ဆီ မျတမှု ရှိမရှိ (4) ပထဝီဓာတ် လုံလောက်တဲ့ခိုင်ခန်းမှူ ရှိမရှိ စစ်ဆေးသိဖို့လိုပါတယ်
အာပေါဓာတ်မှ တစ်ခုဖြစ်တဲ့ ( အင်ဂျင်ဝိုင်) အကြောင်းကို ရှင်ပြပါမယ်
အင်ဂျင်ဝိုင် စက်တစ်ခုမှာ တာဝန်ယူမှူ လုပ်ဆောင်မှုကို သိဖို့လိုပါတယ် (1) အင်ဂျင်ဝိုင်ဟာ -အင်ဂျင်ရဲ့ အပူကို ထိမ်းချုပ်ခြင်း (2) စက်တစ်ခုနဲ့ တစ်ခု ရွေ့လျားလေပါတ်နိုင်အောင် ရွေလျားလေပါတ်နေတဲ့အခါမှာ သံထည်တစ်ခုနဲ့တစ်ခု မပွန်းတိုက်စားရအောင် ချောဆီအဖြစ်တာဝန်တာပါ ဒါကြောင့် အင်ဂျင်ဝိုင်မကောင်းရင် စက်ရဲ့ အပူဒဏ်ကို မထိမ်းချုပ်နိုင်ဘဲ သံထည် သတ္ထုတစ်ခုနဲ့တစ်ခု ပွန်းတိုက်စားလေသည်
တေဇာဓာတ်ထဲ့မှ
ခြောက်ထုပ်ကွိုင် အကြောင်းရှင်းပြပါမယ် ခြောက်ထုပ်ကွိုင် ထဲ့မှ စတပ်ကွိုင် မကောင်းရင် ဖြစ်တက်တဲ့ လက္ခဏာ
(1) လေဘာတစ်ဝက်သာပွင့်ခြင်း (2) ဆီးမလိုက်သလို ဓာတ်ဆီထဲ့နှစ်ရေဝင်သလို လေဘာဆွဲရင် ဆွဲသလောက် မတက်ခြင်း (3)လေဘာဆွဲရင် မီးခိုးအမဲလိုက်ခြင်း မီးခိုအမဲလိုက်ရခြင်း၏အကြာင်းက ဆီနဲ့လေကို လုံလောက်အောင် မလောင်ကျွမ်းနိုင်လို့ထွက်တာပါ
(4) ကုန်ပေါ်တက်ရင် တွန်းဆုပ် တွန့း်ဆုပ် ဖြစ်ခြင်း(5) ဂီယာထိုးရင် စက်ထ်ိုးရပ်ခြင်း (6) အင်ဂျင်ဟာ ခဏနေလေးသွားရုံးနဲ ကွိုင်နဲ့ ဆက်စပ်နေတဲ့ သံလ်ိုက်အုံးအဖုံး အလွန်ပူလာခြင်း ဖြစ်တယ်
ချိန်ထောက် ပလွေရိုး မကောင်းရင် နောက်ဆက်တွဲ ပျက်စီးလာတဲ့ လက္ခဏာ (1) ချိန်ထောက်ပလွေရိုး စပြိန်တွန်ကန်မှု့ ပျောဆင်းသွားရင် ခါးဘီး အကြီး အသေး ပျက်စီးလာခြင်း (2) ခါးဘီး အကြီးအသေးပျက်စီးတာနဲ တိုင်ပန်ချိန်း အသံထွက်လာမယ် (3) တိုင်ပန်ချိန်းအသံထွက်ပြီး စလစ်ခေါ် ဘလောက် နံရံတွေ ရိုက်ခက်ပြီး ပျက်စီးလာခြင်း (4) နောက်ဆက်တွဲ အင်ဂျင်ဝိုင်ပန့်တွေပျက်စီးလာခြင်း အင်ဂျင်ဝိုင်ပန့်ပျက်စီးတာနဲ့ အင်ဂျင်ဝိုင်တွေ ရှေခြင်း ဟက်သို့ အင်ဂျင်ဝိုင် မရောက်သဖြင့် (5)ရိန်းကွင်း ပျက်စီးလာခြင်း (6) ဘလောက်နံရံတွေပျက်စီးလာခြင်း (7) ကမ်းမရှပ် တစ်ပစ်မောင်း ဘားတွေပါ ပျက်စီးလာတော့သခြင့် (ဝါယောဓာတ်ဆိုတဲ့ လုံလောက်တဲ့ လေဖိကျစ် မရရှိသဖြင့် စက်ပျက်စီးလာပြီး စက်မနိုးခြင်း မီးခို အလွန်ထွက်ခြင်းဖြစ်လာတော့သည်
Crd.
<Zawgyi>
စက္ပညာကိုေလ့လာရင္ေတာ့
ဓာတ္ေလးပါးကို သိဖို႔ အေရးႀကီးတယ္ ဓာတ္ေလးပါကို သိရင္ စက္ရဲ႕ ျပစ္ခ်က္ကို အလြယ္တကူသိရွိႏိုင္ပါတယ္
(1) ဝါေယာဓတ္ လုံေလာက္တဲ့ ေလ ရွိမရွိ (2) ေတေဇာဓာတ္ လုံေလာက္တဲ့ မီးေပးစနစ္ ရွိမရွိ (3)အာေပါဓာတ္ လုံေလာက္တဲ့ ဆီ မ်တမႈ ရွိမရွိ (4) ပထဝီဓာတ္ လုံေလာက္တဲ့ခိုင္ခန္းမွဴ ရွိမရွိ စစ္ေဆးသိဖို႔လိုပါတယ္
အာေပါဓာတ္မွ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ( အင္ဂ်င္ဝိုင္) အေၾကာင္းကို ရွင္ျပပါမယ္
အင္ဂ်င္ဝိုင္ စက္တစ္ခုမွာ တာဝန္ယူမွဴ လုပ္ေဆာင္မႈကို သိဖို႔လိုပါတယ္ (1) အင္ဂ်င္ဝိုင္ဟာ -အင္ဂ်င္ရဲ႕ အပူကို ထိမ္းခ်ဳပ္ျခင္း (2) စက္တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ေရြ႕လ်ားေလပါတ္ႏိုင္ေအာင္ ေရြလ်ားေလပါတ္ေနတဲ့အခါမွာ သံထည္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု မပြန္းတိုက္စားရေအာင္ ေခ်ာဆီအျဖစ္တာဝန္တာပါ ဒါေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ဝိုင္မေကာင္းရင္ စက္ရဲ႕ အပူဒဏ္ကို မထိမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဘဲ သံထည္ သတၳဳတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ပြန္းတိုက္စားေလသည္
ေတဇာဓာတ္ထဲ့မွ
ေျခာက္ထုပ္ကြိဳင္ အေၾကာင္းရွင္းျပပါမယ္ ေျခာက္ထုပ္ကြိဳင္ ထဲ့မွ စတပ္ကြိဳင္ မေကာင္းရင္ ျဖစ္တက္တဲ့ လကၡဏာ
(1) ေလဘာတစ္ဝက္သာပြင့္ျခင္း (2) ဆီးမလိုက္သလို ဓာတ္ဆီထဲ့ႏွစ္ေရဝင္သလို ေလဘာဆြဲရင္ ဆြဲသေလာက္ မတက္ျခင္း (3)ေလဘာဆြဲရင္ မီးခိုးအမဲလိုက္ျခင္း မီးခိုအမဲလိုက္ရျခင္း၏အၾကာင္းက ဆီနဲ႔ေလကို လုံေလာက္ေအာင္ မေလာင္ကြၽမ္းႏိုင္လို႔ထြက္တာပါ
(4) ကုန္ေပၚတက္ရင္ တြန္းဆုပ္ တြန႔း်ဆုပ္ ျဖစ္ျခင္း(5) ဂီယာထိုးရင္ စက္ထ္ိုးရပ္ျခင္း (6) အင္ဂ်င္ဟာ ခဏေနေလးသြား႐ုံးနဲ ကြိဳင္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ သံလ္ိုက္အုံးအဖုံး အလြန္ပူလာျခင္း ျဖစ္တယ္
ခ်ိန္ေထာက္ ပေလြ႐ိုး မေကာင္းရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ပ်က္စီးလာတဲ့ လကၡဏာ (1) ခ်ိန္ေထာက္ပေလြ႐ိုး စၿပိန္တြန္ကန္မႈ့ ေပ်ာဆင္းသြားရင္ ခါးဘီး အႀကီး အေသး ပ်က္စီးလာျခင္း (2) ခါးဘီး အႀကီးအေသးပ်က္စီးတာနဲ တိုင္ပန္ခ်ိန္း အသံထြက္လာမယ္ (3) တိုင္ပန္ခ်ိန္းအသံထြက္ၿပီး စလစ္ေခၚ ဘေလာက္ နံရံေတြ ႐ိုက္ခက္ၿပီး ပ်က္စီးလာျခင္း (4) ေနာက္ဆက္တြဲ အင္ဂ်င္ဝိုင္ပန္႔ေတြပ်က္စီးလာျခင္း အင္ဂ်င္ဝိုင္ပန္႔ပ်က္စီးတာနဲ႔ အင္ဂ်င္ဝိုင္ေတြ ေရွျခင္း ဟက္သို႔ အင္ဂ်င္ဝိုင္ မေရာက္သျဖင့္ (5)ရိန္းကြင္း ပ်က္စီးလာျခင္း (6) ဘေလာက္နံရံေတြပ်က္စီးလာျခင္း (7) ကမ္းမရွပ္ တစ္ပစ္ေမာင္း ဘားေတြပါ ပ်က္စီးလာေတာ့သျခင့္ (ဝါေယာဓာတ္ဆိုတဲ့ လုံေလာက္တဲ့ ေလဖိက်စ္ မရရွိသျဖင့္ စက္ပ်က္စီးလာၿပီး စက္မႏိုးျခင္း မီးခို အလြန္ထြက္ျခင္းျဖစ္လာေတာ့သည္
Crd.