Clutch(ကလပ်) အကြောင်းလေးလေ့လာကြည့်ရအောင် ပညာသင်ညီကိုတို့ရေ.........
.......(ကလပ်)ဆိုတာကို သိပီးသားဖြစ်ပေမဲ့ (clutch)ကိုဘယ်လိုဖွဲ့စည်းထားလဲ ? ဘယ်လိုအလုပ်ကိုလုပ်ဆောင်ပေးလဲ? ကလပ်ဘယ်နှစ်မျိုးရှိလဲ ? စတဲ့အချက်တေကို လေ့လားနေဆဲ ပညာသင်ညီကိုများ ကိုဗဟုသုတရစေဖို့ ပြန်လည်မျှဝေပေးခြင်းဖြစ်ပါတယ်.......
ကလပ်(clutch)ကို ဘယ်လိုဖွဲ့စည်းထားလဲလေ့လာကြည့်ရအောင်..အင်ဂျင်တစ်လုံးရဲ့ (transmission)ထွန်ရ်စမေးရှင်းလို့ခေါ်တဲ့ ဂီယာဘောက်တေ ဖလိုင်းဝှီးလို့ခေါ်တဲ့ ခိုပင်နံယံအကြီးတေ ဂီယာတံတေ စတဲ့အဖွဲ့စည်းတေနဲ့ဆီလျှော်အောင်ချိတ်ဆက်ထားပါတယ်။ အင်ဂျင်ရဲ့လည်ပတ်မှုစွမ်းအင်တေမှတဆင့် ဖလိုင်းဝှီးဝှီးကိုကူးပြောင်းပေးကာ ဖလိုင်းဝှီးမှဂီယာဘောက်သို့၊ ဂီယာဘောက်မှတဆင့် ဘီးကိုလိမ့်စေကာ လယ်ပတ်ချင်းစွမ်းအင်မှတဆင့် ရွေ့လျှားခြင်းစွမ်းအင်သို့ ပြောင်းလဲပေးတဲ့လုပ်ငန်းကို လုပ်ဆောင်ပေးတာပဲဖစ်ပါတယ်.....
ကလပ်က်ိုအများအားဖြင့်ခွဲ (၃)မျုိး တွေ့ရပါတယ်...
1.semi Auto (တစ်ဝက်တပျက်အောင်တိုပါ)-ကလပ်မပါပဲ ဂီယာထိုးနိုင်တဲ့ကလပ်
2.manual clutch (လူကိုယ်တိုင် ကလပ်ဆွဲညှစ်မှ ဂီယာထိုးရတဲ့ကလပ်)
3.fully auto (ကလပ်ရော / ဂီယာရော ထိုးစရာမလိုပဲ အလိုလျှောက်ချိန်းပြောင်းပေးတဲ့ကလပ် အဖွဲစည်း)
ဒီ ကလပ် သုံးမျိုး ကိုတော့မြင်တွေ့နေကြဖြစ်လို့ စာဖက်ကိုဆုံးအောင်ဖက်ပီးတာနဲ့. လုပ်ဆောင်ပုံတေကိုနားလည်မယ်လို့ယုံကြည်ပါတယ်.......
1.Semi-Auto(တဝက်တပျက်အော်တို)
အကြမ်းမျဉ်းအားဖြင့် 110.125.တရုတ်ဘီး.(ကလပ်ညစ်စရာ)မပါလာတဲ ဂီယာထိုးတာနဲ့ကလပ်ပါတစ်ခါတည်းတွဲပီးလုပ်ဆောင်ပေးတဲ့ဘီးအမျိုးစားတေကို (semi auto clutch)လို့ခေါ်တာဖြစ်ပါတယ်......
(Semi Auto) တစ်ဝက်တစ်ပျက်အော်တိုဆိုတာနဲ့ ကလပ်အုံ အပြင် ဂါဗနာ စနစ်တစ်ခုလဲ ပါလာပါတယ်..
...ကလပ်နဲ့ ဂါဗနာ နှစ်ခုဟာ ပူးပေါင်းကာ လုပ်ငန်းနှစ်မျိုးကို လုပ်ဆောင်ပေးတယ်...
ကလပ်ဟာ ဂီယာထိုးလိုက်တာနဲ့ ယုံနားရွက်လို့ခေါ်တဲ့ (ကလပ်အုံ ဘိ)သုံးလုံးဘောဆံလေးဟာ ကလပ်ကို free ဖရီးဖြစ်အောင်ဖိချပေးတယ် လိုအပ်တဲ့ဂီယာရောက်တာနဲ့ ပြန်ခွာပေးကာ ဂီယာဘောက်ကို လည်ပတ်အားထုတ်ပေးတယ် ...ဘီးလိမ့်ဘို့ကိုတော့ ဂါဗနာ ကဆက်လက်တာဝန်ယူရပါတယ်။
ကစ်နင်းတဲ့အခါ ကစ်ချိတ်ဖို့ ၊ စက်နိုးဖို့ကို ဝရစ်ချက်လို့ခေါ်တဲ့ တစ်ဖက်သပ်ပဲချိတ်ပေးတဲ့ ပင်နံယံတစ်ခုစီကို ဂါဗနာနဲ့ ကလပ်အုံကြားမှာချိတ်ဆက်ပေးထားပါတယ်......
(Semi-Auto Clutch) ကိုကောက်နုတ်ကြည့်မယ်ဆိုရင် ...
ကလပ်(clutch)ဟာ ဂီယာထိုးရင် ဖိ/ခွာ လုပ်ပေးဖို့
ဂီယာဘောက်နဲ့ ယာယီအဆက်သွယ်ဖြတ်ပေးဖို့
ကစ်နင်းရင်ကစ်ချိတ်ပေးဖို့ လုပ်ပေးတယ်...
..ဂါဗနာ ဆိုတာ (ဗဟိုခွာအားပါ) လီဗာမဆွဲခင်အချိန် စက်နိုးအနေထားမှာ အနည်းငယ်လေးမျှသာလည်တယ် ။
လီဘာဆွဲလိုက်တာနဲ့ သတ်မှတ်ထားတဲ့ အပတ်ရည်ရောက်တာနဲ့စပီး ရှုးတုံးဟာ ကားတက်လာပီး ဂါဗနာကန်တော့ကိုပွတ်ဆွဲပီးဘီးလိမ့်ဖို့အတွက် ကလပ်အုံကိုလယ်ပတ်အားတေပို့ ကလပ် ကတဆင့် ဂီယာဘောက်သို့လွှဲပြောင်းပေးကာ ဘီးလိမ့်ခြင်းကိုဖြစ်စေပါတယ်။....ဂါဗနာက ဘီးလိမ့်ဘို့အဓိကလုပ်ဆောင်ပါတယ်....
Manual Clutch (လူကိုတိုင် ကလပ်ညစ်ရတဲ့ ကလပ်ပါ)..
မန်နျူရယ် ကလပ်ကိုဘီးကြီးအများစုမှာတွေ့ရပါတယ် သူကြတော့ ဆီမီးအော်တိုလို ဂီယာထိုးတာနဲ့ကလပ်ပါရောအလုပ်လုပ်တာမဟုတ်တော့ဘူး။ ဖရီးလုပ်ပေးဖို့ ဘယ်ဘက် လက်ကိုင်မှာ ကလပ်က်ို သပ်သပ်ထည့်ပေးထားတယ် ။ဂီယာပြောင်းတိုင်း ကလပ် ကိုဆွဲညှစ်ပေးရပါတယ် ဂါဗနာမပါတော့ပါဘူး ဂါဗနာနေရာမှာ ဖလိုင်းဝှီးအသေးနဲ့ ခိုပင်နံယံလေးအစားထိုးထားပါတယ် ။ manual clutch မှာ ကောင်တဲ့အချက်တေက
ကိုယ်ပြောင်းလဲချင်တဲ့ဂီယာ ကိုကျော်ခွလို့ရပါတယ် အရုန်းဆွဲလဲကောင်းတယ် ။.....
ဘီးလိမ့်ဘို့အတွက်ကို ကလပ်တေကပဲလုပ်ပေးရသလို ဂီယာထိုးရင်ခွာပေးတဲ့အလုပ်ကို ပါလုပ်ပေးရပါတယ်
သူ့မှာက. ကလပ်နဲ့ဆိုတော့လူတိုင်း အလွယ်တကူစီးလို့မရပါဘူး.
ဘာလို့လဲဆိုတော့ ကလပ်မလွှတ်တက်ရင် စက်ခနခနသေမယ်
မီးပိုင့်/လူထူတဲ့နေရာတေမှာ မကျွမ်းကျင်ရင် အဆင်မပြေနိုင်ပါဘူး
ယဉ်အကျော်တေမှာ ရုတ်တရက် ကလပ်ကစားတာမမှန်ရင်ထိုးရပ်သွားနိုင်ပါတယ်....စာရှည်ရင်ဖတ်ရတာပြင်းမှာဆိုးလို့ အတိုချုံ့နိုင်သလောက်ချံရေးထားပါတယ် နားလည်ပေးကြပါ ညီကိုတို့
နားလည်ရလွယ်ကူအောင်တော့အတက်နိုင်ဆုံး ရေးသားထားပါတယ်...
Fully Auto (အပြည့်အဝအော်တို)
Auto.တေမှာကြတော့ ကိုယ်တိုင်ဂီယာထိုးစရာ မလိုတော့သလို ကလပ်လဲပါမလာတော့ပါဘူး..
လမ်မ်းအခြေနေနဲ့ မောင်းနှင်နေတဲ့အရှိန်ကိုတွက်ချက်ကာ လိုအပ်မဲ့ဂီယာက်ို အလိုလျှောက်ချိန်ဆက်/ပြောင်းလဲပေးတာပဲဖစ်ပါတယ်။ လျှပ်စစ်ထိန်းချူပ်မှု့ တည်ဆောက်ထားတာဖြစ်ပါတယ်။
Fully Auto အသုံးပြုထားတဲ့ဘီးမျိုးကိုကြည့်ရင်တော့မောင်နှင်ရတာလွယ်ကူသလို မောင်းသူရဲ့စိတ်ကိုလဲကြည်နူးမှု့ရှိစေပါတယ်........
မပည့်စုံမှု့တေ တွေ့ခဲ့ရင်လဲနားလည်ပေးကြပါဆရာတို့ လေ့လာနေဆဲ ပညာသင်ညီကိုများအတွက် မျှဝေပေးခြင်းဖြစ်ပါတယ် ...........စာဖက်သူအပေါင်းတို့ ပညာပြည့်ဝကြပါစေ ..တိုးတက်အောင်မြင်ကြပါစေ....
..............ဦးရဲထက် .င.သ.ခ.မြို့
<Zawgyi>
Clutch(ကလပ္) အေၾကာင္းေလးေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ ပညာသင္ညီကိုတို႔ေရ.........
.......(ကလပ္)ဆိုတာကို သိပီးသားျဖစ္ေပမဲ့ (clutch)ကိုဘယ္လိုဖြဲ႕စည္းထားလဲ ? ဘယ္လိုအလုပ္ကိုလုပ္ေဆာင္ေပးလဲ? ကလပ္ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိလဲ ? စတဲ့အခ်က္ေတကို ေလ့လားေနဆဲ ပညာသင္ညီကိုမ်ား ကိုဗဟုသုတရေစဖို႔ ျပန္လည္မွ်ေဝေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္.......
ကလပ္(clutch)ကို ဘယ္လိုဖြဲ႕စည္းထားလဲေလ့လာၾကည့္ရေအာင္..အင္ဂ်င္တစ္လုံးရဲ႕ (transmission)ထြန္ရ္စေမးရွင္းလို႔ေခၚတဲ့ ဂီယာေဘာက္ေတ ဖလိုင္းဝွီးလို႔ေခၚတဲ့ ခိုပင္နံယံအႀကီးေတ ဂီယာတံေတ စတဲ့အဖြဲ႕စည္းေတနဲ႔ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ခ်ိတ္ဆက္ထားပါတယ္။ အင္ဂ်င္ရဲ႕လည္ပတ္မႈစြမ္းအင္ေတမွတဆင့္ ဖလိုင္းဝွီးဝွီးကိုကူးေျပာင္းေပးကာ ဖလိုင္းဝွီးမွဂီယာေဘာက္သို႔၊ ဂီယာေဘာက္မွတဆင့္ ဘီးကိုလိမ့္ေစကာ လယ္ပတ္ခ်င္းစြမ္းအင္မွတဆင့္ ေရြ႕လွ်ားျခင္းစြမ္းအင္သို႔ ေျပာင္းလဲေပးတဲ့လုပ္ငန္းကို လုပ္ေဆာင္ေပးတာပဲဖစ္ပါတယ္.....
ကလပ္က္ိုအမ်ားအားျဖင့္ခြဲ (၃)မ်ဳိး ေတြ႕ရပါတယ္...
1.semi Auto (တစ္ဝက္တပ်က္ေအာင္တိုပါ)-ကလပ္မပါပဲ ဂီယာထိုးႏိုင္တဲ့ကလပ္
2.manual clutch (လူကိုယ္တိုင္ ကလပ္ဆြဲညႇစ္မွ ဂီယာထိုးရတဲ့ကလပ္)
3.fully auto (ကလပ္ေရာ / ဂီယာေရာ ထိုးစရာမလိုပဲ အလိုေလွ်ာက္ခ်ိန္းေျပာင္းေပးတဲ့ကလပ္ အဖြဲစည္း)
ဒီ ကလပ္ သုံးမ်ိဳး ကိုေတာ့ျမင္ေတြ႕ေနၾကျဖစ္လို႔ စာဖက္ကိုဆုံးေအာင္ဖက္ပီးတာနဲ႔. လုပ္ေဆာင္ပုံေတကိုနားလည္မယ္လို႔ယုံၾကည္ပါတယ္.......
1.Semi-Auto(တဝက္တပ်က္ေအာ္တို)
အၾကမ္းမ်ဉ္းအားျဖင့္ 110.125.တ႐ုတ္ဘီး.(ကလပ္ညစ္စရာ)မပါလာတဲ ဂီယာထိုးတာနဲ႔ကလပ္ပါတစ္ခါတည္းတြဲပီးလုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့ဘီးအမ်ိဳးစားေတကို (semi auto clutch)လို႔ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္......
(Semi Auto) တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ေအာ္တိုဆိုတာနဲ႔ ကလပ္အုံ အျပင္ ဂါဗနာ စနစ္တစ္ခုလဲ ပါလာပါတယ္..
...ကလပ္နဲ႔ ဂါဗနာ ႏွစ္ခုဟာ ပူးေပါင္းကာ လုပ္ငန္းႏွစ္မ်ိဳးကို လုပ္ေဆာင္ေပးတယ္...
ကလပ္ဟာ ဂီယာထိုးလိုက္တာနဲ႔ ယုံနားရြက္လို႔ေခၚတဲ့ (ကလပ္အုံ ဘိ)သုံးလုံးေဘာဆံေလးဟာ ကလပ္ကို free ဖရီးျဖစ္ေအာင္ဖိခ်ေပးတယ္ လိုအပ္တဲ့ဂီယာေရာက္တာနဲ႔ ျပန္ခြာေပးကာ ဂီယာေဘာက္ကို လည္ပတ္အားထုတ္ေပးတယ္ ...ဘီးလိမ့္ဘို႔ကိုေတာ့ ဂါဗနာ ကဆက္လက္တာဝန္ယူရပါတယ္။
ကစ္နင္းတဲ့အခါ ကစ္ခ်ိတ္ဖို႔ ၊ စက္ႏိုးဖို႔ကို ဝရစ္ခ်က္လို႔ေခၚတဲ့ တစ္ဖက္သပ္ပဲခ်ိတ္ေပးတဲ့ ပင္နံယံတစ္ခုစီကို ဂါဗနာနဲ႔ ကလပ္အုံၾကားမွာခ်ိတ္ဆက္ေပးထားပါတယ္......
(Semi-Auto Clutch) ကိုေကာက္ႏုတ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ...
ကလပ္(clutch)ဟာ ဂီယာထိုးရင္ ဖိ/ခြာ လုပ္ေပးဖို႔
ဂီယာေဘာက္နဲ႔ ယာယီအဆက္သြယ္ျဖတ္ေပးဖို႔
ကစ္နင္းရင္ကစ္ခ်ိတ္ေပးဖို႔ လုပ္ေပးတယ္...
..ဂါဗနာ ဆိုတာ (ဗဟိုခြာအားပါ) လီဗာမဆြဲခင္အခ်ိန္ စက္ႏိုးအေနထားမွာ အနည္းငယ္ေလးမွ်သာလည္တယ္ ။
လီဘာဆြဲလိုက္တာနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အပတ္ရည္ေရာက္တာနဲ႔စပီး ရႈးတုံးဟာ ကားတက္လာပီး ဂါဗနာကန္ေတာ့ကိုပြတ္ဆြဲပီးဘီးလိမ့္ဖို႔အတြက္ ကလပ္အုံကိုလယ္ပတ္အားေတပို႔ ကလပ္ ကတဆင့္ ဂီယာေဘာက္သို႔လႊဲေျပာင္းေပးကာ ဘီးလိမ့္ျခင္းကိုျဖစ္ေစပါတယ္။....ဂါဗနာက ဘီးလိမ့္ဘို႔အဓိကလုပ္ေဆာင္ပါတယ္....
Manual Clutch (လူကိုတိုင္ ကလပ္ညစ္ရတဲ့ ကလပ္ပါ)..
မန္ႏ်ဴရယ္ ကလပ္ကိုဘီးႀကီးအမ်ားစုမွာေတြ႕ရပါတယ္ သူၾကေတာ့ ဆီမီးေအာ္တိုလို ဂီယာထိုးတာနဲ႔ကလပ္ပါေရာအလုပ္လုပ္တာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဖရီးလုပ္ေပးဖို႔ ဘယ္ဘက္ လက္ကိုင္မွာ ကလပ္က္ို သပ္သပ္ထည့္ေပးထားတယ္ ။ဂီယာေျပာင္းတိုင္း ကလပ္ ကိုဆြဲညႇစ္ေပးရပါတယ္ ဂါဗနာမပါေတာ့ပါဘူး ဂါဗနာေနရာမွာ ဖလိုင္းဝွီးအေသးနဲ႔ ခိုပင္နံယံေလးအစားထိုးထားပါတယ္ ။ manual clutch မွာ ေကာင္တဲ့အခ်က္ေတက
ကိုယ္ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့ဂီယာ ကိုေက်ာ္ခြလို႔ရပါတယ္ အ႐ုန္းဆြဲလဲေကာင္းတယ္ ။.....
ဘီးလိမ့္ဘို႔အတြက္ကို ကလပ္ေတကပဲလုပ္ေပးရသလို ဂီယာထိုးရင္ခြာေပးတဲ့အလုပ္ကို ပါလုပ္ေပးရပါတယ္
သူ့မွာက. ကလပ္နဲ႔ဆိုေတာ့လူတိုင္း အလြယ္တကူစီးလို႔မရပါဘူး.
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကလပ္မလႊတ္တက္ရင္ စက္ခနခနေသမယ္
မီးပိုင့္/လူထူတဲ့ေနရာေတမွာ မကြၽမ္းက်င္ရင္ အဆင္မေျပႏိုင္ပါဘူး
ယဉ္အေက်ာ္ေတမွာ ႐ုတ္တရက္ ကလပ္ကစားတာမမွန္ရင္ထိုးရပ္သြားႏိုင္ပါတယ္....စာရွည္ရင္ဖတ္ရတာျပင္းမွာဆိုးလို႔ အတိုခ်ဳံ႕ႏိုင္သေလာက္ခ်ံေရးထားပါတယ္ နားလည္ေပးၾကပါ ညီကိုတို႔
နားလည္ရလြယ္ကူေအာင္ေတာ့အတက္ႏိုင္ဆုံး ေရးသားထားပါတယ္...
Fully Auto (အျပည့္အဝေအာ္တို)
Auto.ေတမွာၾကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ဂီယာထိုးစရာ မလိုေတာ့သလို ကလပ္လဲပါမလာေတာ့ပါဘူး..
လမ္မ္းအေျခေနနဲ႔ ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့အရွိန္ကိုတြက္ခ်က္ကာ လိုအပ္မဲ့ဂီယာက္ို အလိုေလွ်ာက္ခ်ိန္ဆက္/ေျပာင္းလဲေပးတာပဲဖစ္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ထိန္းခ်ဴပ္မႈ့ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
Fully Auto အသုံးျပဳထားတဲ့ဘီးမ်ိဳးကိုၾကည့္ရင္ေတာ့ေမာင္ႏွင္ရတာလြယ္ကူသလို ေမာင္းသူရဲ႕စိတ္ကိုလဲၾကည္ႏူးမႈ့ရွိေစပါတယ္........
မပည့္စုံမႈ့ေတ ေတြ႕ခဲ့ရင္လဲနားလည္ေပးၾကပါဆရာတို႔ ေလ့လာေနဆဲ ပညာသင္ညီကိုမ်ားအတြက္ မွ်ေဝေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္ ...........စာဖက္သူအေပါင္းတို႔ ပညာျပည့္ဝၾကပါေစ ..တိုးတက္ေအာင္ျမင္ၾကပါေစ....
..............ဦးရဲထက္ .င.သ.ခ.ၿမိဳ႕