Engine တလုံးမှ overheat အပူလွန်ကဲခြင်း


<Unicode>
Engine တလုံးမှ overheat အပူလွန်ကဲခြင်း 
🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚

Overheat ခံစားဖူးထားသော engine တလုံးအား စစ်ဆေး ပြု ပြင်ပေးရခြင်းတွင် စစ်ဆေးရမည့် အစိတ်အပိုင်းများနှင့် ပြု ပြင်ပေးရမည့် အစိတ်အပိုင်းများ အင်မတန်မှ များပြားပါသည်။ 
စစ်ဆေးရာတွင် အပိုင်း (၃) ပိုင်းခွဲခြား၍ စစ်ဆေးပေးရပါသည်။ 
1️⃣ပထမ engine အပေါ်ပိုင်း....
engine အပေါ်ပိုင်းဟု ဆိုရာတွင် cylinder head (ဆလင်ဒါ ဟက်) နှင့် ၄င်းတွင်ဆက်စပ်နေသော အစိတ်အပိုင်းများလည်း ပါဝင်ပါသည်။ 
2️⃣ဒုတိယအပိုင်းမှာ cylinder block (ဆလင်ဒါဘလောက်)(သို့) engine block (အင်ဂျင် ဘလောက်)အပိုင်းပင် ဖြစ်ပါသည်။  cylinder liner (ဆလင်ဒါ လိုင်နာ) (သို့) sleeve(စလစ်) ၊ piston (ပစ္စတင်) ၊ piston ring ( ပစ္စတင် ရိန်းင်း) ၊ connecting rod (ကော်နက်တင်း ရော့(ဒ်) ) စသည့် အစိတ်အပိုင်းတို့ ပါဝင်ပါမည်။ 
3️⃣တတိယအပိုင်းမှာ crankcase (ခရန့်ကေ့စ်) ဟု ခေါ်ဆိုသည့် အပိုင်းပင် ဖြစ်သည်။ 
၄င်းတွင် crankshaft (ခရိုင့်ရှပ်(ဖ်)) ၊ main bearing (မိန်းဘယ်ယာရင်) စသည့် ဆက်စပ်ပစ္စည်းများ ပါဝင်ပါသည်။ Overheat ခံစားဖူးထားသော engine အား ပြုပြင်ရာတွင် သာမန် engine တလုံးအား Overhaul (သို့) rebuilt ပြုလုပ်ပေးရခြင်းထက် ပို၍ အသေးစိတ်စစ်ဆေးပြုပြင်ပေးရပါသည်။ စက်ပစ္စည်း များကို စစ်ဆေးပြုပြင်ပေးရသူ တယောက်အနေဖြင့် material ပိုင်း အကြောင်းကို အခြေခံအနေဖြင့် သိရှိနားလည်ထားနိုင်ရေးသည် အလွန်အရေးပါသော အကြောင်းအချက် တခုဖြစ်သည်။ မိမိစစ်ဆေးမည့် အစိတ်အပိုင်းသည် cast iron(သံကြွပ်) ဖြင့် ပြုလုပ်ထားသည့်အစိတ်အပိုင်းလား (သို့) aluminium alloy (အလျူ မီနီယမ် သတ္တုစပ်) ဖြင့်  ပြုလုပ်ထားသည့်အစိတ်အပိုင်းလားဆန်းစစ် ဆုံးဖြတ်၍ စစ်ဆေးပေးရပါမည်။ သတ္တုများသည် အမျိုးအစား ကွဲပြားသလောက် ၄င်းတို့၏ ခံနိုင်ရည်စံနှုန်းနှင့် ပွန်းစားမှုစည်းများလည်း များစွာကွာခြားကြပါသည်။
              Engine တလုံးအား Overheat ဖြစ်ပေါ်စေရခြင်းတွင် အဓိက အကြောင်းအချက်အနေဖြင့် engine ၏ အအေးခံစနစ် ချို့ယွင်းပျက်စီးရာမှ ဖြစ်ပေါ်ရသည့် အကြောင်းအခြင်းအရာကြောင့်ဖြစ်ပါသည်။ 

 Overhaul ပြုလုပ်ထားသည့် engine (သို့) gasket လဲထားသည့် engine များတွင် အဖြစ်များတတ်ပါသည်။ လဲလှယ်သုံးစွဲထားသည့် gasket အထူ/အပါး မညီမျှမှုသည် engine အား Overheat သက်ရောက်ခံစားစေရနိုင်ပါသည်။ ထိုအချက်ကို သတိပြုမိသူ အလွန်နဲပါးပါသည်။
🚨အထူးသတိပြုရမည့်အချက်များထဲ၌
ဟက်ထိပ်နက် 4 လုံးအား တင်းအားညီမျှရပါမည်🚨

Engine တစ်လုံးအတွက် အအေးခံစနစ်သည် အလွန်အရေးပါသော စနစ်တခုဖြစ်ပါသည်။  Engine တွင်ဖြစ်ပေါ်နေသော အပူတချို့အား engine ၏စွမ်းဆောင်ရည်ပြည့်ဝရန် တစိတ်တပိုင်းအသုံးချပြီး ၊ engine အတွက် လိုအပ်သည်ထက်များလာသော အပူများအား အအေးခံကရိယာဖြင့်ပြန်လည်အအေးခံပြီး သုံးစွဲပါသည်။
 
Engine တစ်လုံး၏ အအေးခံစနစ်တွင် အောက်ဖော်ပြပါ ပစ္စည်းများ ပါရှိကြပါသည်။

1. water pump ( ရေပန့်) ၄င်းဖြင့် engine အနှံ့ ရေရောက်ရှိစေရန် ရေအား ပို့ဆောင်ပေးသည့် ကိရိ
ယာ 
2. hose ( အအေးခံစနစ်များဖြင့်ဆက်သွယ်ရန်ပိုက် )
3. thermostat ( အပူချိန်ထိန်းကိရိယာ )
4. radiator (ရေအား အအေးခံသည့်ကိရိယာ
5. radiator cap ( ရေတိုင်ကီ အဖုံး )
6. fan ( ပန်ကာ / radiator အတွက် အအေးခံရန်လေမလုံလောက်သည့်အခါ ၄င်းဖြင့်မှုတ်၍အအေးပေးရန် 
8. Concentration of antifreeze (အအေးခံ အရည်၏ ပြင်းအား) 
စသည့် အထက်ပါပစ္စည်းများသည် အအေးခံစနစ်တွင် မရှိမဖြစ် ပါဝင်ရမည့် ပစ္စည်းများဖြစ်ပါသည်။ တချို့က radiator ကို ရေတိုင်ကီဟု မြန်မာမှုပြု ခေါ်ဆိုကြသည်။ အမှန်မှာ ရေတိုင်ကီနှင့် အအေးခံအစိတ်အပိုင်းများ တပါတည်းတွဲဆက်ထားသော ပစ္စည်းတခုဖြစ်ပါသည်။ 

အထက်ဖော်ပြပါ ပစ္စည်းအစိတ်အပိုင်း ထဲမှ တခုခုချို့ယွင်းပျက်စီးလျင် engine အား အပူလွန်ကဲစေပြီး ၊ engine အား မမျှော်မှန်းနိုင်သည့် ပျက်စီးမှုများအား ဖြစ်ပေါ်စေပါသည်။ ထိုသို့ engine အပူလွန်ကဲခြင်းကို engine overheat ဟု ခေါ်ဆိုပါသည်။ 

Engine တစ်လုံးတွင် overheat ( အပူလွန်ကဲခြင်း ) ဖြစ်စဉ် ဖြစ်ပေါ်ပါက အောက်ပါ အစိတ်အပိုင်းများ ပျက်စီးနိုင်ပါ သည်။

1. gasket ( ပေါက်ခြင်း / ပြတ်ထွက်ခြင်း )
 ၄င်းသည် cylinder head နှင့် cylinder block အကြားတွင်ရှိသော အနဲငယ်သာထူသည့် အစိတ်အပိုင်းတခုဖြစ်ပါသည်။ engine အပူလွန်ကဲသည့်အခါ ၄င်းမှာ အပူဒဏ်မခံနိုင်ပဲ ပုံပျက်၍ ပျက်စီးသွားတတ်ပါသည်။ ထိုအခါ ၄င်းအစိတ်အပိုင်းတွင် ပါဝင်သော ရေလိုင်း/ ဆီလိုင်းများ တလိုင်းနှင့်တလိုင်းကူးစက်ပြီး engine အား ပျက်စီးစေနိုင်ပါသည်။

2. piston ပျက်စီးခြင်း ( cobustion chamber - မီးလောင်ပေါက်ကွဲမှုအခန်း ) ထဲတွင် ဖြစ်ပေါ်နေသည့် အပူချိန် နှင့် piston မှ အပူများသည် liner ( sleeve - စလစ် ) သို့ ကူးပြောင်းကြပါသည်။ liner ( sleeve - စလစ် ) မှ အပူများသည် ၄င်း၏ ဘေးတွင်ရှိသော ရေလိုင်းထဲမှ ရေထံ အပူစီးကူးရပါသည်။ အကယ်၍ ထိုရေများသာ ပူနေပါက အပူများသည် စီးကူးစရာမရှိတော့ပဲ piston နှင့် engine block အား ပျက်စီးစေနိုင်ပါသည်။

3. bearings ပျက်စီးခြင်း ( Engine တလုံးတွင် overheat ( အပူလွန်ကဲခြင်း ) ဖြစ်စဉ် ဖြစ်ပေါ်ပါက engine ထဲတွင် လှည့်ပတ်စီးဆင်းနေသော ချောဆီများသည် အပူကြောင့် ကျဲလာပါမည်။ ထိုအခါ ၄င်းစီးဝင်ရာ bearings များကိုပါ ပျက်စီးစေနိုင်ပါသည်။

4. cylinder head ( ကွဲခြင်း / အက်ခြင်း /  ခုံးခြင်း / မျက်နှာပြင်မညီမညာဖြစ်စေခြင်း ) စသည့်လက္ခဏာများ ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်ပါသည်။

5. cylinder block ( ကွဲခြင်း / အက်ခြင်း /  ခုံးခြင်း / မျက်နှာပြင်မညီမညာဖြစ်စေခြင်း ) စသည့်လက္ခဏာများ  များ ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်ပါသည်။

6. cylinder head မှ valve များ ၊ valve seat နှင့် valve guide များအားလည်း အပူဒဏ်ကြောင့် ပျက်စီးစေနိုင်ပါသည်။ 

engine တလုံးတွင် overheat ( အပူလွန်ကဲခြင်း ) ဖြစ်စဉ် ဖြစ်ပေါ်ပါက gasket ပေါက်သွား၍ gasket အသစ်လဲလှယ်ရုံနှင့် မပြည့်စုံပါ။ အထက်ပါ အစိတ်အပိုင်းများပါ ထိခိုက်ပျက်စီးမှု ရှိ / မရှိ စစ်ဆေးပေးရပါမည်။ အထူးသဖြင့် အလူမီနီယမ်ဖြင့်ပြုလုပ်ထားသော cylinder head များတွင် အပူဒဏ်ကြောင့် ကွဲခြင်း / အက်ခြင်း /  ခုံးခြင်း / မျက်နှာပြင်မညီမညာဖြစ်စေခြင်း စသည့် နောက်ဆက်တွဲ လက္ခဏာများ ပေါ်လာတတ်သည်။ 
          
1. water pump
         ၄င်းတွင် centrifugal force ( ဗဟိုခွာအားသုံး ) impeller ပါရှိပါသည်။ ၄င်း impeller ကို shaft ၊ pulley စသည်တို့ဖြင့် တွဲဆက်ထားပါသည်။  impeller ကို မြန်မာမှုအနေဖြင့် ရေဒလက် / ပန့်ဒလက် စသဖြင့် ခေါ်ဆိုသုံးနှုန်းကြပါသည်။ ထို့အပြင် pump shaft လိုင်းမှ ရေယိုစိမ့်မှု မဖြစ်ပေါ်စေရန် spring ( စပရိန် ) အားဖြည့်သုံး mechanical seal တခုပါဝင်ပါသည်။ အဆိုပါ mechanical  seal ပျက်စီးချို့ယွင်းလျင် pump မှ ရေယိုစိမ့်မှု ဖြစ်ပေါ်နိုင်ပါသည်။ pump များသည် ထုတ်လုပ်သူအပေါ်မူတည်၍ ပုံသဏ္ဍာန် အမျိုးမျိုးရှိတတ်ကြပါသည်။ pump ကို pulley ဖြင့်မောင်းသည့်ပုံစံ ၊ gear အသွားဖြင့်မောင်းသည့်ပုံစံ စသဖြင့်ရှိတတ်ပါသည်။ gear အသွားဖြင့်မောင်းသည့်ပုံစံတွင် အထက်ပါ mechanical seal ချို့ယွင်းပါက ရေများသည် gear အသွားမှတဆင့် engine အတွင်းပိုင်းသို့ ရေဝင်ရောက်ရှိနိုင်ပါသည်။ ထိုသို့ ဖြစ်ခြင်းအား အလွယ်တကူသိရှိစေရန် pump ၏ အောက်ခြေတွင် ရေယိုစီးကျစေရန်အတွက် vent hole ဟုခေါ်သည့် အပေါက်ကလေး ဖောက်ပေးထားတတ်ကြပါသည်။ ထိုအပေါက်ကလေးကို တချို့က " နှာပေါက် " ဟု မြန်မာမှုပြုကြပါသည်။ အဆိုပါ vent hole ( နှာပေါက် ) မှ ရေယိုစိမ့် စီးကျနေလျင် mechanical seal ချို့ယွင်းနေပြီဟု အလွယ်တကူ သိစေနိုင်ပါသည်။ ပုံများဖြင့် ဖော်ပြပေးထားပါသည်။ ပုံ( 1 )များတွင် ရှုပါ။

2. hose ( အအေးခံစနစ်များဖြင့်ဆက်သွယ်ရန်
     ပိုက် )
         hose ဆိုသည်ကို အလွယ်ခေါ်ဆိုရလျင် ရာဘာပိုက်ဟုပင် ခေါ်ရပါမည်။ ၄င်းသည်လည်း အအေးခံစနစ်အတွက် အရေးပါသောအစိတ်အပိုင်းတခုပင်ဖြစ်သည်။ ၄င်းကို အပြင်ပန်း သာမန်ကာလျှံကာ အကြည့်ဖြင့်ကြည့်၍ စစ်ဆေးလျင် ကောင်းမွန်သည်ဟု အလွယ်တကူယူဆနိုင်ပါသည်။ ၄င်းကိုဖြုတ်၍ အတွင်းပိုင်းများအား စစ်ဆေးကြည့်ရှုမှ အက်ရာ ကွဲရာများကို တွေ့မြင်ရနိုင်ပါသည်။ ပုံ( 2 ) နှင့်တကွပြထားပါသည်။ ၄င်းကို တင်းကြပ်မည့် ကလစ်များ လုံခြုံမြဲမြံမှုကလည်း အရေးပါပါသည်။ သို့မှသာ ရေယိုစိမ့်မှုမှ ရှောင်လွှဲနိုင်ပါမည်။

3. thermostat ( အပူချိန်ထိန်းကိရိယာ )
         Engine အတွင်းတွင် လှည့်ပတ်စီးဆင်းနေသော ရေများကို အလုံးစုံ အေးမြသွားစေရန်အတွက် အအေးမခံပါ။ Engine တလုံး ပြည့်ဝသည့်ပေါက်ကွဲမှုတခုဖြစ်ရန်အတွက် အပူလိုအပ်ပါသည်။ ထို လိုအပ်သည့်အပူကို thermostat ( အပူချိန်ထိန်းကိရိယာ ) မှ ထိန်းသိမ်းပေးထားပါသည်။ engး အတွက် လိုအပ်လာသည်ထက်ပိုပူလာသောရေများကိုမှ thermostat ( အပူချိန်ထိန်းကိရိယာ ) အတွင်းရှိ valve မှ ဖွင့်ပေးပြီး radiator ( ရေအား အအေးခံကရိယာ ) သို့ ပို့ဆောင်၍ အအေးခံပါသည်။ thermostat ( အပူချိန်ထိန်းကိရိယာ ) အတွင်းတွင် ရေ valve ပါရှိပါသည်။ ထို valve လေးသည် engine ၏ သာမန်အပူချိန်တွင် နဂိုအတိုင်းရှိနေပါသည်။ ရေများ အလွန်ပူလာမှ ထို valve လေးတွင် ဖွဲ့စည်းထားသော သတ္တု ဖြင့် ပြုလုပ်ထားသည့် valve လေးသည် အပူကြောင့် ပွလာကာ ၊ ရေလိုင်းအား တဖြည်းဖြည်းချင်းဖွင့်ပေးပြီး radiator ( ရေအား အအေးခံကိရိယာ ) သို့ ရေများအား ရောက်ရှိအအေးခံစေပါသည်။ အအေးခံရေများ အေးသွားသောအခါ အဆိုပါ ကြေး valve လေးသည် အေးသောရေကြောင့် ကျုံ့သွားပြီး ၊ radiator ( ရေအား အအေးခံကိရိယာ ) သို့သွားနေသော ရေသွားလမ်းကြောင်းအား ပိတ်သွားစေပါသည်။ထိုအခါ ရေများသည် bypass လိုင်းမှတဆင့် engine အတွင်း ဝင်ရောက်ပါသည်။ ပုံတွင် ကြည့် ရှုပါ။ ထိုနည်းဖြင့် thermostat ( အပူချိန်ထိန်းကိရိယာ ) တလုံးသည် အလုပ်လုပ်ပါသည်။ thermostat တလုံး အလုပ်လုပ်ပုံ ကောင်းမွန်မှုရှိ / မရှိအား ကိုယ်တိုင်စစ်ဆေးကြည့်နိုင်ပါသည်။ ပထမဦးစွာ အိုး / ခွက် တခုအတွင်း ရေဖြည့်ပါ ၊ ပြီးလျင် အိုးအောက်ခြေမှ အပူပေးပါ ၊ ထို့နောက် thermostat အား အဆိုပါရေထဲသို့နှစ်ပါ ၊ ပြီးလျင် အပူချိန်တိုင်းတာနိုင်မည့် ပြဒါးတိုင်အား ရေထဲတွင် အောက်ခြေပြဒါးမြုပ်ရုံ ထည့်ထားပါ ၊ အပူချိန် မည်၍ မည်မျှတွင် thermostat မှ valve လေး ပွင့်သွားသည်လဲကို ကြည့်ရှု၍ စမ်းသပ်နိုင်ပါသည်။ ပုံ( 3 ) နှင့်တကွ ဖော်ပြပေးထားပါသည်။ အအေးခံစနစ်အတွင်း ရေဖြည့်ထည့်သောအခါတိုင်း ဖြစ်ပေါ်သည့် လေပူဖောင်းကလေးများအား ဖယ်ထုတ်ပေးသည့် ၊ ချူ ထုတ်ပေးသည့် jiggle pin (သို့) ball ဘောစေ့လေးများ အချို့ engine များ၏ thermostat တွင် ပါရှိတတ်သည်။ပုံ ( 4 ) တွင်ကြည့်ပါ။ radiator တလုံးတွင် engine အတွင်း၌ လည်ပတ်နေသောရေများသည် radiator အပေါ်မှဝင်၍ ၊  radiator ၏ အောက်ခြေတွင်ရှိသော pump မှတဆင့် engine အတွင်း ရေများပြန်ဝင်ရောက်ကြသည်။ ထို့ကြောင့် thermostat သည် engine ရေအထွက်လိုင်း ၊ တနည်းအားဖြင့်ပြောရလျင် radiator အတွင်းရေဝင်ရောက်မည့်နေရာ၌ တည်ရှိတတ်သည်။

4. radiator ( ရေအား အအေးခံကရိယာ )
          အဆိုပါ ကိရိယာအား အလွယ်တကူ မြန်မာမှုပြုနေကြသည်မှာ ရေတိုင်ကီဟု ပင်ဖြစ်ပါသည်။ ၄င်းတွင် ၄င်းအတွင်းတွင်ရှိနေသောရေများကို အအေးခံရန်အတွက် fin ဟု ခေါ်သည့် ဘာဂျာပုံစံ လေများစီးဝင်ရောက်သည့် အတွန့်အခေါက် သံပြားလေးများ ပါရှိကြပါသည်။ ပြင်ပမှ တိုးဝင်ရောက်သောလေများသည် အဆိုပါ fin လေးများအား ပွတ်တိုက်ပြီး radiator အတွင်းရှိရေပူများ၏ အပူများအား သယ်ဆောင်သွားခြင်းဖြင့် အေးစေပါသည်။ မော်တော်ယာဉ်များတွင် ရပ်တန့်ထားသောအချိန်များ၌ လေရရှိရန် ခက်ခဲပါမည်။ ထို့အတွက် fan ( ပန်ကာ ) ဖြင့် အအေးခံနိုင်ရန် fan ( ပန်ကာ ) ထည့်သွင်းတည်ဆောက်ထားပါသည်။ radiator ၏ ပြင်ပတွင်တည်ရှိနေသော အဆိုပါ ဘာဂျာပုံစံ အတွန့်အခေါက် fin လေးများသည် ၊ လေထဲတွင်ပါရှိသည့် ဖုန် ၊ အမှုံ ၊ အညစ်အကြေးများ ဝင်ရောက်ကျော်လွန်ဖြတ်သန်းရသည့်အတွက်ကြောင့် အလွယ်တကူ ပိတ်ဆို့နိုင်ပါသည်။ ထိုသို့ လေလမ်းကြောင်းပိတ်ဆို့သွားသည့်အတွက် ရေများအအေးခံမှုအား ပျက်စီးစေပါသည်။ ဖုန်များ ၊ အမှုန်များသည် ရေနှင့့်ထိတွေ့ပါက ကြေး(ဂျီး) အဖြစ်အလွယ်တကူ ကူးပြောင်းသွားပါသည်။ ထိုအခါ လေအဝင်လိုင်းများအားပိတ်ဆို့စေပြီး ရေအအေးခံမှုအား နှောင့်ယှက်တားဆီးထားနိုင်ပါသည်။ ထို့အတွက်ကြောင့် overheat ပြဿ     နာတွင် radiator မှ လေဝင်လမ်းကြောင်းများသည်လည်း အရေးပါပါသည်။ အဆိုပါလမ်းကြောင်းတွင် ပိတ်ဆို့နေသည်များကို ရေအားသုံး pressure gun ဖြင့်အရင်ထိုးစေ၍ ဆေးကြောပါ ။ ပြီးနောက်တွင်မှ လေအားသုံး pressure gun ဖြင့် အစောနက ရေအကြွင်းအကျန်များအား ဖယ်ရှားရှင်းလင်း သန့်စင်ပါ။ ရေဖြင့် အရင်ဆေးကြောခြင်းသည် ရေ+ဖုန် ကြောင့် ဖြစ်သည့်အညစ်အကြေးများအား ပျော်ကျ ပျောက်ကွယ်စေပါသည်။ လေဖြင့်အရင်ထိုးဆေးလျင် ရေ+ဖုန် ကြောင့် ဖြစ်သည့်အညစ်အကြေးများသည် ကြမ်းတမ်းမာကြောသောကြောင့် fin များအား ပျက်စီးစေနိုင်ပါသည်။ radiator တွင် ထုတ်လုပ်သူအပေါ်မူတည်၍ ရေစီးဆင်းသည့် type ( ပုံစံ ) များပြောင်းလဲနိုင်ပါသည်။

သဘောပေါက် နားလည်ပြီး
တတ် သိ အောင်မြင်ကြပါစေ။
..
.Z🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯A🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯W🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯H🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯T🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯E🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯T🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠
အလုပ်အားချိန် အလုအယက် မျှဝေ ပါသည်

<Zawgyi>
Engine တလုံးမွ overheat အပူလြန္ကဲျခင္း 
🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚🎚

Overheat ခံစားဖူးထားေသာ engine တလုံးအား စစ္ေဆး ျပဳ ျပင္ေပးရျခင္းတြင္ စစ္ေဆးရမည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားႏွင့္ ျပဳ ျပင္ေပးရမည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား အင္မတန္မွ မ်ားျပားပါသည္။ 
စစ္ေဆးရာတြင္ အပိုင္း (၃) ပိုင္းခြဲျခား၍ စစ္ေဆးေပးရပါသည္။ 
1️⃣ပထမ engine အေပၚပိုင္း....
engine အေပၚပိုင္းဟု ဆိုရာတြင္ cylinder head (ဆလင္ဒါ ဟက္) ႏွင့္ ၄င္းတြင္ဆက္စပ္ေနေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားလည္း ပါဝင္ပါသည္။ 
2️⃣ဒုတိယအပိုင္းမွာ cylinder block (ဆလင္ဒါဘေလာက္)(သို႔) engine block (အင္ဂ်င္ ဘေလာက္)အပိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။  cylinder liner (ဆလင္ဒါ လိုင္နာ) (သို႔) sleeve(စလစ္) ၊ piston (ပစၥတင္) ၊ piston ring ( ပစၥတင္ ရိန္းင္း) ၊ connecting rod (ေကာ္နက္တင္း ေရာ့(ဒ္) ) စသည့္ အစိတ္အပိုင္းတို႔ ပါဝင္ပါမည္။ 
3️⃣တတိယအပိုင္းမွာ crankcase (ခရန္႔ေက့စ္) ဟု ေခၚဆိုသည့္ အပိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ 
၄င္းတြင္ crankshaft (ခ႐ိုင့္ရွပ္(ဖ္)) ၊ main bearing (မိန္းဘယ္ယာရင္) စသည့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ား ပါဝင္ပါသည္။ Overheat ခံစားဖူးထားေသာ engine အား ျပဳျပင္ရာတြင္ သာမန္ engine တလုံးအား Overhaul (သို႔) rebuilt ျပဳလုပ္ေပးရျခင္းထက္ ပို၍ အေသးစိတ္စစ္ေဆးျပဳျပင္ေပးရပါသည္။ စက္ပစၥည္း မ်ားကို စစ္ေဆးျပဳျပင္ေပးရသူ တေယာက္အေနျဖင့္ material ပိုင္း အေၾကာင္းကို အေျခခံအေနျဖင့္ သိရွိနားလည္ထားႏိုင္ေရးသည္ အလြန္အေရးပါေသာ အေၾကာင္းအခ်က္ တခုျဖစ္သည္။ မိမိစစ္ေဆးမည့္ အစိတ္အပိုင္းသည္ cast iron(သံႂကြပ္) ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္အစိတ္အပိုင္းလား (သို႔) aluminium alloy (အလ်ဴ မီနီယမ္ သတၱဳစပ္) ျဖင့္  ျပဳလုပ္ထားသည့္အစိတ္အပိုင္းလားဆန္းစစ္ ဆုံးျဖတ္၍ စစ္ေဆးေပးရပါမည္။ သတၱဳမ်ားသည္ အမ်ိဳးအစား ကြဲျပားသေလာက္ ၄င္းတို႔၏ ခံႏိုင္ရည္စံႏႈန္းႏွင့္ ပြန္းစားမႈစည္းမ်ားလည္း မ်ားစြာကြာျခားၾကပါသည္။
              Engine တလုံးအား Overheat ျဖစ္ေပၚေစရျခင္းတြင္ အဓိက အေၾကာင္းအခ်က္အေနျဖင့္ engine ၏ အေအးခံစနစ္ ခ်ိဳ႕ယြင္းပ်က္စီးရာမွ ျဖစ္ေပၚရသည့္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ 

 Overhaul ျပဳလုပ္ထားသည့္ engine (သို႔) gasket လဲထားသည့္ engine မ်ားတြင္ အျဖစ္မ်ားတတ္ပါသည္။ လဲလွယ္သုံးစြဲထားသည့္ gasket အထူ/အပါး မညီမွ်မႈသည္ engine အား Overheat သက္ေရာက္ခံစားေစရႏိုင္ပါသည္။ ထိုအခ်က္ကို သတိျပဳမိသူ အလြန္နဲပါးပါသည္။
🚨အထူးသတိျပဳရမည့္အခ်က္မ်ားထဲ၌
ဟက္ထိပ္နက္ 4 လုံးအား တင္းအားညီမွ်ရပါမည္🚨

Engine တစ္လုံးအတြက္ အေအးခံစနစ္သည္ အလြန္အေရးပါေသာ စနစ္တခုျဖစ္ပါသည္။  Engine တြင္ျဖစ္ေပၚေနေသာ အပူတခ်ိဳ႕အား engine ၏စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္ဝရန္ တစိတ္တပိုင္းအသုံးခ်ၿပီး ၊ engine အတြက္ လိုအပ္သည္ထက္မ်ားလာေသာ အပူမ်ားအား အေအးခံကရိယာျဖင့္ျပန္လည္အေအးခံၿပီး သုံးစြဲပါသည္။
 
Engine တစ္လုံး၏ အေအးခံစနစ္တြင္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ပစၥည္းမ်ား ပါရွိၾကပါသည္။

1. water pump ( ေရပန္႔) ၄င္းျဖင့္ engine အႏွံ႔ ေရေရာက္ရွိေစရန္ ေရအား ပို႔ေဆာင္ေပးသည့္ ကိရိ
ယာ 
2. hose ( အေအးခံစနစ္မ်ားျဖင့္ဆက္သြယ္ရန္ပိုက္ )
3. thermostat ( အပူခ်ိန္ထိန္းကိရိယာ )
4. radiator (ေရအား အေအးခံသည့္ကိရိယာ
5. radiator cap ( ေရတိုင္ကီ အဖုံး )
6. fan ( ပန္ကာ / radiator အတြက္ အေအးခံရန္ေလမလုံေလာက္သည့္အခါ ၄င္းျဖင့္မႈတ္၍အေအးေပးရန္ 
8. Concentration of antifreeze (အေအးခံ အရည္၏ ျပင္းအား) 
စသည့္ အထက္ပါပစၥည္းမ်ားသည္ အေအးခံစနစ္တြင္ မရွိမျဖစ္ ပါဝင္ရမည့္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ တခ်ိဳ႕က radiator ကို ေရတိုင္ကီဟု ျမန္မာမႈျပဳ ေခၚဆိုၾကသည္။ အမွန္မွာ ေရတိုင္ကီႏွင့္ အေအးခံအစိတ္အပိုင္းမ်ား တပါတည္းတြဲဆက္ထားေသာ ပစၥည္းတခုျဖစ္ပါသည္။ 

အထက္ေဖာ္ျပပါ ပစၥည္းအစိတ္အပိုင္း ထဲမွ တခုခုခ်ိဳ႕ယြင္းပ်က္စီးလ်င္ engine အား အပူလြန္ကဲေစၿပီး ၊ engine အား မေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္သည့္ ပ်က္စီးမႈမ်ားအား ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ ထိုသို႔ engine အပူလြန္ကဲျခင္းကို engine overheat ဟု ေခၚဆိုပါသည္။ 

Engine တစ္လုံးတြင္ overheat ( အပူလြန္ကဲျခင္း ) ျဖစ္စဉ္ ျဖစ္ေပၚပါက ေအာက္ပါ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ပ်က္စီးႏိုင္ပါ သည္။

1. gasket ( ေပါက္ျခင္း / ျပတ္ထြက္ျခင္း )
 ၄င္းသည္ cylinder head ႏွင့္ cylinder block အၾကားတြင္ရွိေသာ အနဲငယ္သာထူသည့္ အစိတ္အပိုင္းတခုျဖစ္ပါသည္။ engine အပူလြန္ကဲသည့္အခါ ၄င္းမွာ အပူဒဏ္မခံႏိုင္ပဲ ပုံပ်က္၍ ပ်က္စီးသြားတတ္ပါသည္။ ထိုအခါ ၄င္းအစိတ္အပိုင္းတြင္ ပါဝင္ေသာ ေရလိုင္း/ ဆီလိုင္းမ်ား တလိုင္းႏွင့္တလိုင္းကူးစက္ၿပီး engine အား ပ်က္စီးေစႏိုင္ပါသည္။

2. piston ပ်က္စီးျခင္း ( cobustion chamber - မီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈအခန္း ) ထဲတြင္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ အပူခ်ိန္ ႏွင့္ piston မွ အပူမ်ားသည္ liner ( sleeve - စလစ္ ) သို႔ ကူးေျပာင္းၾကပါသည္။ liner ( sleeve - စလစ္ ) မွ အပူမ်ားသည္ ၄င္း၏ ေဘးတြင္ရွိေသာ ေရလိုင္းထဲမွ ေရထံ အပူစီးကူးရပါသည္။ အကယ္၍ ထိုေရမ်ားသာ ပူေနပါက အပူမ်ားသည္ စီးကူးစရာမရွိေတာ့ပဲ piston ႏွင့္ engine block အား ပ်က္စီးေစႏိုင္ပါသည္။

3. bearings ပ်က္စီးျခင္း ( Engine တလုံးတြင္ overheat ( အပူလြန္ကဲျခင္း ) ျဖစ္စဉ္ ျဖစ္ေပၚပါက engine ထဲတြင္ လွည့္ပတ္စီးဆင္းေနေသာ ေခ်ာဆီမ်ားသည္ အပူေၾကာင့္ က်ဲလာပါမည္။ ထိုအခါ ၄င္းစီးဝင္ရာ bearings မ်ားကိုပါ ပ်က္စီးေစႏိုင္ပါသည္။

4. cylinder head ( ကြဲျခင္း / အက္ျခင္း /  ခုံးျခင္း / မ်က္ႏွာျပင္မညီမညာျဖစ္ေစျခင္း ) စသည့္လကၡဏာမ်ား ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ပါသည္။

5. cylinder block ( ကြဲျခင္း / အက္ျခင္း /  ခုံးျခင္း / မ်က္ႏွာျပင္မညီမညာျဖစ္ေစျခင္း ) စသည့္လကၡဏာမ်ား  မ်ား ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ပါသည္။

6. cylinder head မွ valve မ်ား ၊ valve seat ႏွင့္ valve guide မ်ားအားလည္း အပူဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးေစႏိုင္ပါသည္။ 

engine တလုံးတြင္ overheat ( အပူလြန္ကဲျခင္း ) ျဖစ္စဉ္ ျဖစ္ေပၚပါက gasket ေပါက္သြား၍ gasket အသစ္လဲလွယ္႐ုံႏွင့္ မျပည့္စုံပါ။ အထက္ပါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားပါ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ ရွိ / မရွိ စစ္ေဆးေပးရပါမည္။ အထူးသျဖင့္ အလူမီနီယမ္ျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ cylinder head မ်ားတြင္ အပူဒဏ္ေၾကာင့္ ကြဲျခင္း / အက္ျခင္း /  ခုံးျခင္း / မ်က္ႏွာျပင္မညီမညာျဖစ္ေစျခင္း စသည့္ ေနာက္ဆက္တြဲ လကၡဏာမ်ား ေပၚလာတတ္သည္။ 
          
1. water pump
         ၄င္းတြင္ centrifugal force ( ဗဟိုခြာအားသုံး ) impeller ပါရွိပါသည္။ ၄င္း impeller ကို shaft ၊ pulley စသည္တို႔ျဖင့္ တြဲဆက္ထားပါသည္။  impeller ကို ျမန္မာမႈအေနျဖင့္ ေရဒလက္ / ပန္႔ဒလက္ စသျဖင့္ ေခၚဆိုသုံးႏႈန္းၾကပါသည္။ ထို႔အျပင္ pump shaft လိုင္းမွ ေရယိုစိမ့္မႈ မျဖစ္ေပၚေစရန္ spring ( စပရိန္ ) အားျဖည့္သုံး mechanical seal တခုပါဝင္ပါသည္။ အဆိုပါ mechanical  seal ပ်က္စီးခ်ိဳ႕ယြင္းလ်င္ pump မွ ေရယိုစိမ့္မႈ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါသည္။ pump မ်ားသည္ ထုတ္လုပ္သူအေပၚမူတည္၍ ပုံသ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတတ္ၾကပါသည္။ pump ကို pulley ျဖင့္ေမာင္းသည့္ပုံစံ ၊ gear အသြားျဖင့္ေမာင္းသည့္ပုံစံ စသျဖင့္ရွိတတ္ပါသည္။ gear အသြားျဖင့္ေမာင္းသည့္ပုံစံတြင္ အထက္ပါ mechanical seal ခ်ိဳ႕ယြင္းပါက ေရမ်ားသည္ gear အသြားမွတဆင့္ engine အတြင္းပိုင္းသို႔ ေရဝင္ေရာက္ရွိႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္ျခင္းအား အလြယ္တကူသိရွိေစရန္ pump ၏ ေအာက္ေျခတြင္ ေရယိုစီးက်ေစရန္အတြက္ vent hole ဟုေခၚသည့္ အေပါက္ကေလး ေဖာက္ေပးထားတတ္ၾကပါသည္။ ထိုအေပါက္ကေလးကို တခ်ိဳ႕က " ႏွာေပါက္ " ဟု ျမန္မာမႈျပဳၾကပါသည္။ အဆိုပါ vent hole ( ႏွာေပါက္ ) မွ ေရယိုစိမ့္ စီးက်ေနလ်င္ mechanical seal ခ်ိဳ႕ယြင္းေနၿပီဟု အလြယ္တကူ သိေစႏိုင္ပါသည္။ ပုံမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။ ပုံ( 1 )မ်ားတြင္ ရႈပါ။

2. hose ( အေအးခံစနစ္မ်ားျဖင့္ဆက္သြယ္ရန္
     ပိုက္ )
         hose ဆိုသည္ကို အလြယ္ေခၚဆိုရလ်င္ ရာဘာပိုက္ဟုပင္ ေခၚရပါမည္။ ၄င္းသည္လည္း အေအးခံစနစ္အတြက္ အေရးပါေသာအစိတ္အပိုင္းတခုပင္ျဖစ္သည္။ ၄င္းကို အျပင္ပန္း သာမန္ကာလွ်ံကာ အၾကည့္ျဖင့္ၾကည့္၍ စစ္ေဆးလ်င္ ေကာင္းမြန္သည္ဟု အလြယ္တကူယူဆႏိုင္ပါသည္။ ၄င္းကိုျဖဳတ္၍ အတြင္းပိုင္းမ်ားအား စစ္ေဆးၾကည့္ရႈမွ အက္ရာ ကြဲရာမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ရႏိုင္ပါသည္။ ပုံ( 2 ) ႏွင့္တကြျပထားပါသည္။ ၄င္းကို တင္းၾကပ္မည့္ ကလစ္မ်ား လုံၿခဳံၿမဲၿမံမႈကလည္း အေရးပါပါသည္။ သို႔မွသာ ေရယိုစိမ့္မႈမွ ေရွာင္လႊဲႏိုင္ပါမည္။

3. thermostat ( အပူခ်ိန္ထိန္းကိရိယာ )
         Engine အတြင္းတြင္ လွည့္ပတ္စီးဆင္းေနေသာ ေရမ်ားကို အလုံးစုံ ေအးျမသြားေစရန္အတြက္ အေအးမခံပါ။ Engine တလုံး ျပည့္ဝသည့္ေပါက္ကြဲမႈတခုျဖစ္ရန္အတြက္ အပူလိုအပ္ပါသည္။ ထို လိုအပ္သည့္အပူကို thermostat ( အပူခ်ိန္ထိန္းကိရိယာ ) မွ ထိန္းသိမ္းေပးထားပါသည္။ engး အတြက္ လိုအပ္လာသည္ထက္ပိုပူလာေသာေရမ်ားကိုမွ thermostat ( အပူခ်ိန္ထိန္းကိရိယာ ) အတြင္းရွိ valve မွ ဖြင့္ေပးၿပီး radiator ( ေရအား အေအးခံကရိယာ ) သို႔ ပို႔ေဆာင္၍ အေအးခံပါသည္။ thermostat ( အပူခ်ိန္ထိန္းကိရိယာ ) အတြင္းတြင္ ေရ valve ပါရွိပါသည္။ ထို valve ေလးသည္ engine ၏ သာမန္အပူခ်ိန္တြင္ နဂိုအတိုင္းရွိေနပါသည္။ ေရမ်ား အလြန္ပူလာမွ ထို valve ေလးတြင္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ သတၱဳ ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ valve ေလးသည္ အပူေၾကာင့္ ပြလာကာ ၊ ေရလိုင္းအား တျဖည္းျဖည္းခ်င္းဖြင့္ေပးၿပီး radiator ( ေရအား အေအးခံကိရိယာ ) သို႔ ေရမ်ားအား ေရာက္ရွိအေအးခံေစပါသည္။ အေအးခံေရမ်ား ေအးသြားေသာအခါ အဆိုပါ ေၾကး valve ေလးသည္ ေအးေသာေရေၾကာင့္ က်ဳံ႕သြားၿပီး ၊ radiator ( ေရအား အေအးခံကိရိယာ ) သို႔သြားေနေသာ ေရသြားလမ္းေၾကာင္းအား ပိတ္သြားေစပါသည္။ထိုအခါ ေရမ်ားသည္ bypass လိုင္းမွတဆင့္ engine အတြင္း ဝင္ေရာက္ပါသည္။ ပုံတြင္ ၾကည့္ ရႈပါ။ ထိုနည္းျဖင့္ thermostat ( အပူခ်ိန္ထိန္းကိရိယာ ) တလုံးသည္ အလုပ္လုပ္ပါသည္။ thermostat တလုံး အလုပ္လုပ္ပုံ ေကာင္းမြန္မႈရွိ / မရွိအား ကိုယ္တိုင္စစ္ေဆးၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ ပထမဦးစြာ အိုး / ခြက္ တခုအတြင္း ေရျဖည့္ပါ ၊ ၿပီးလ်င္ အိုးေအာက္ေျခမွ အပူေပးပါ ၊ ထို႔ေနာက္ thermostat အား အဆိုပါေရထဲသို႔ႏွစ္ပါ ၊ ၿပီးလ်င္ အပူခ်ိန္တိုင္းတာႏိုင္မည့္ ျပဒါးတိုင္အား ေရထဲတြင္ ေအာက္ေျချပဒါးျမဳပ္႐ုံ ထည့္ထားပါ ၊ အပူခ်ိန္ မည္၍ မည္မွ်တြင္ thermostat မွ valve ေလး ပြင့္သြားသည္လဲကို ၾကည့္ရႈ၍ စမ္းသပ္ႏိုင္ပါသည္။ ပုံ( 3 ) ႏွင့္တကြ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။ အေအးခံစနစ္အတြင္း ေရျဖည့္ထည့္ေသာအခါတိုင္း ျဖစ္ေပၚသည့္ ေလပူေဖာင္းကေလးမ်ားအား ဖယ္ထုတ္ေပးသည့္ ၊ ခ်ဴ ထုတ္ေပးသည့္ jiggle pin (သို႔) ball ေဘာေစ့ေလးမ်ား အခ်ိဳ႕ engine မ်ား၏ thermostat တြင္ ပါရွိတတ္သည္။ပုံ ( 4 ) တြင္ၾကည့္ပါ။ radiator တလုံးတြင္ engine အတြင္း၌ လည္ပတ္ေနေသာေရမ်ားသည္ radiator အေပၚမွဝင္၍ ၊  radiator ၏ ေအာက္ေျခတြင္ရွိေသာ pump မွတဆင့္ engine အတြင္း ေရမ်ားျပန္ဝင္ေရာက္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ thermostat သည္ engine ေရအထြက္လိုင္း ၊ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရလ်င္ radiator အတြင္းေရဝင္ေရာက္မည့္ေနရာ၌ တည္ရွိတတ္သည္။

4. radiator ( ေရအား အေအးခံကရိယာ )
          အဆိုပါ ကိရိယာအား အလြယ္တကူ ျမန္မာမႈျပဳေနၾကသည္မွာ ေရတိုင္ကီဟု ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းတြင္ ၄င္းအတြင္းတြင္ရွိေနေသာေရမ်ားကို အေအးခံရန္အတြက္ fin ဟု ေခၚသည့္ ဘာဂ်ာပုံစံ ေလမ်ားစီးဝင္ေရာက္သည့္ အတြန္႔အေခါက္ သံျပားေလးမ်ား ပါရွိၾကပါသည္။ ျပင္ပမွ တိုးဝင္ေရာက္ေသာေလမ်ားသည္ အဆိုပါ fin ေလးမ်ားအား ပြတ္တိုက္ၿပီး radiator အတြင္းရွိေရပူမ်ား၏ အပူမ်ားအား သယ္ေဆာင္သြားျခင္းျဖင့္ ေအးေစပါသည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဉ္မ်ားတြင္ ရပ္တန္႔ထားေသာအခ်ိန္မ်ား၌ ေလရရွိရန္ ခက္ခဲပါမည္။ ထို႔အတြက္ fan ( ပန္ကာ ) ျဖင့္ အေအးခံႏိုင္ရန္ fan ( ပန္ကာ ) ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ထားပါသည္။ radiator ၏ ျပင္ပတြင္တည္ရွိေနေသာ အဆိုပါ ဘာဂ်ာပုံစံ အတြန္႔အေခါက္ fin ေလးမ်ားသည္ ၊ ေလထဲတြင္ပါရွိသည့္ ဖုန္ ၊ အမႈံ ၊ အညစ္အေၾကးမ်ား ဝင္ေရာက္ေက်ာ္လြန္ျဖတ္သန္းရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အလြယ္တကူ ပိတ္ဆို႔ႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔ ေလလမ္းေၾကာင္းပိတ္ဆို႔သြားသည့္အတြက္ ေရမ်ားအေအးခံမႈအား ပ်က္စီးေစပါသည္။ ဖုန္မ်ား ၊ အမႈန္မ်ားသည္ ေရႏွင့့္ထိေတြ႕ပါက ေၾကး(ဂ်ီး) အျဖစ္အလြယ္တကူ ကူးေျပာင္းသြားပါသည္။ ထိုအခါ ေလအဝင္လိုင္းမ်ားအားပိတ္ဆို႔ေစၿပီး ေရအေအးခံမႈအား ေႏွာင့္ယွက္တားဆီးထားႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ overheat ျပႆ     နာတြင္ radiator မွ ေလဝင္လမ္းေၾကာင္းမ်ားသည္လည္း အေရးပါပါသည္။ အဆိုပါလမ္းေၾကာင္းတြင္ ပိတ္ဆို႔ေနသည္မ်ားကို ေရအားသုံး pressure gun ျဖင့္အရင္ထိုးေစ၍ ေဆးေၾကာပါ ။ ၿပီးေနာက္တြင္မွ ေလအားသုံး pressure gun ျဖင့္ အေစာနက ေရအႂကြင္းအက်န္မ်ားအား ဖယ္ရွားရွင္းလင္း သန္႔စင္ပါ။ ေရျဖင့္ အရင္ေဆးေၾကာျခင္းသည္ ေရ+ဖုန္ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္အညစ္အေၾကးမ်ားအား ေပ်ာ္က် ေပ်ာက္ကြယ္ေစပါသည္။ ေလျဖင့္အရင္ထိုးေဆးလ်င္ ေရ+ဖုန္ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္အညစ္အေၾကးမ်ားသည္ ၾကမ္းတမ္းမာေၾကာေသာေၾကာင့္ fin မ်ားအား ပ်က္စီးေစႏိုင္ပါသည္။ radiator တြင္ ထုတ္လုပ္သူအေပၚမူတည္၍ ေရစီးဆင္းသည့္ type ( ပုံစံ ) မ်ားေျပာင္းလဲႏိုင္ပါသည္။

သေဘာေပါက္ နားလည္ၿပီး
တတ္ သိ ေအာင္ျမင္ၾကပါေစ။
..
.Z🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯A🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯W🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯H🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯T🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯E🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯T🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🕯🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠🛠
အလုပ္အားခ်ိန္ အလုအယက္ မွ်ေဝ ပါသည္