<Unicode>
ဝါသနာရှင်တဦးရဲ့ သိလိုတဲ့
တူးစတုပ်ဆိုင်ကယ်နဲ့ ဖိုးစတုပ်ဆိုင်ကယ်
တို့ရဲ့ မတူကွဲပြားချက် လေးတွေ
two stroke ဆိုင်ကယ်ဟာ စက်တပါတ်
တိုင်းမှာ ပါဝါ(စွမ်းအား) ရပါတယ်
4stroke က စက်၂ ပါတ်မှာ မှ ၁ကြိမ်သာ
ပါဝါ ရတာပါ။
တူးဟာ 360° ပြည့်တိုင်း ပါဝါ ရပါတယ်။
ဖိုးဟာ 720° မှသာ ပါဝါ ရတာပါ။
တူးဟာ ၁ မိနစ်စက်ပါတ်ရေ 3000 Rpm
ရှိလျှင် ပေါက်ကွဲကြိမ် 3000ရရှိမှာပါ
ဖိုးဟာ ၁မိနစ် စက်ပါရေ 3000rpm ရှိလျှင်
ပေါက်ကွဲကြိမ် 1500 သာ ရရှိမှာပါ။
တူး အင်ဂျင်ဟာ အင်းလက်ဘား /အိပ်ဇော
ဘား လို့ သီးသန့်မပါပဲ ပစ္စတန်သွားရာ
လမ်းကြောင်းမှာ suction port လေဆွဲ
ယူနိင်ခြင်းအပေါက် နဲ့ exhaust port
အခိုးထုပ်ပေးနိင်ခြင်း အပေါက်ကို
( on sleeve )တည်ဆောက်ထားပါတယ်။
စလစ်မှာ အပေါက်ပါလို့ ring တွေ ရွှေ့လျှား မသွားစေရန် piston ring
groove အတွင်းမှာ trigger ကီးဘု တခု့စီ
က ရိမ်းပါးစပ် မှာ တားလျက် ရှိနေကြတယ်။
piston ကပဲ inlet/outlet ဆောင်ရွက်ပေးနေတာကြောင့် valve timing ချိန်ကိုက်ဘို့ မလိုအပ်တော့ဘူး
carburetor ကဆီကို စုပ်ယူပြီး crank
cage မှာ ဖြတ်သန်းသွားကာ ပစ္စတန်
exhaust port ကျော်ဖြတ်ပြီးချိန် com
bustion chamber သို့့ ဝင်ရောက်စေသည်။
ကွန်ပရက်ရှင်း ring ၂ကွင်းသာ ပါဝင်သည်အတွက် ကရိုင်းကေ့အတွင်မှ
ဘောဘယ်ရာရိမ်များ စလစ် နံရံများသို့
ချောဆီပို့စနစ်ကို လောင်စာဆီ တဖြစ်လဲ
ချောဆီ 2T တမျိုးကို oil pump ဖြင့်
acceleration control ထားပြီး ပို့လွှတ်ကာ
engine cooling system အဖြစ်တွေ့ရ
ပါတယ်။
ဒါကြောင့် 2t ပန့်ပျက်ယင်ဖြစ်ဖြစ် ဆီပြတ်
ယင်ဖြစ်ဖြစ် revolutaion များတာကြောင့်
မိနစ်ပိုင်းမှာ ချို့ ယွင်းကြပါတယ်။
လောင်စာဆီနှင့် မီးပေးစနစ် မည်မျှမှန်ကန်
မှု့ ရှိပါစေ crank cage လုံခြုံမရှိယင်
သံလိုက်အုံဝိုင်ဆီး နှင့် ကလပ်အုံခြမ်း
ကရိုင်းဝိုင်ဆီး ချို့ယွင်းမှု့ ဖြစ်ယင် စက်အ
နိုးခက်ခဲခြင်း လုံးဝ နိုးမရခြင်း တ်ု့့ဖြစ်ပါတယ်။
လောင်စာဆီနင့် ချောဆီ ပို့လွတ်ခြင်း
ratio ညီမျှမှု့ မရှိပါကလည်း စက်သံ မမှန်
ဖြစ်ခြင်းလဲ ကြုံရတတ်ပါသေးတယ်။
အချိုးအစားညီမျှ နှုံးက လောင်စာ 50ဆ
ချောဆီ1ဆ နှုံးပဲဖြစ်ပါတယ်။
ဖေါ ်ပြချက်တို့ဟာ 4stroke နဲ့ မတူကွဲ
ပြားရတဲ့ အကြောင်း အချက်တွေပါပဲ။
အဆင်တပြေ
ရှိကြပါစေ။
Crd
<Zawgyi>
ဝါသနာရွင္တဦးရဲ႕ သိလိုတဲ့
တူးစတုပ္ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ဖိုးစတုပ္ဆိုင္ကယ္
တို႔ရဲ႕ မတူကြဲျပားခ်က္ ေလးေတြ
two stroke ဆိုင္ကယ္ဟာ စက္တပါတ္
တိုင္းမွာ ပါဝါ(စြမ္းအား) ရပါတယ္
4stroke က စက္၂ ပါတ္မွာ မွ ၁ႀကိမ္သာ
ပါဝါ ရတာပါ။
တူးဟာ 360° ျပည့္တိုင္း ပါဝါ ရပါတယ္။
ဖိုးဟာ 720° မွသာ ပါဝါ ရတာပါ။
တူးဟာ ၁ မိနစ္စက္ပါတ္ေရ 3000 Rpm
ရွိလွ်င္ ေပါက္ကြဲႀကိမ္ 3000ရရွိမွာပါ
ဖိုးဟာ ၁မိနစ္ စက္ပါေရ 3000rpm ရွိလွ်င္
ေပါက္ကြဲႀကိမ္ 1500 သာ ရရွိမွာပါ။
တူး အင္ဂ်င္ဟာ အင္းလက္ဘား /အိပ္ေဇာ
ဘား လို႔ သီးသန္႔မပါပဲ ပစၥတန္သြားရာ
လမ္းေၾကာင္းမွာ suction port ေလဆြဲ
ယူနိင္ျခင္းအေပါက္ နဲ႔ exhaust port
အခိုးထုပ္ေပးနိင္ျခင္း အေပါက္ကို
( on sleeve )တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။
စလစ္မွာ အေပါက္ပါလို႔ ring ေတြ ေရႊ႕လွ်ား မသြားေစရန္ piston ring
groove အတြင္းမွာ trigger ကီးဘု တခု႔စီ
က ရိမ္းပါးစပ္ မွာ တားလ်က္ ရွိေနၾကတယ္။
piston ကပဲ inlet/outlet ေဆာင္ရြက္ေပးေနတာေၾကာင့္ valve timing ခ်ိန္ကိုက္ဘို႔ မလိုအပ္ေတာ့ဘူး
carburetor ကဆီကို စုပ္ယူၿပီး crank
cage မွာ ျဖတ္သန္းသြားကာ ပစၥတန္
exhaust port ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးခ်ိန္ com
bustion chamber သို႔့ ဝင္ေရာက္ေစသည္။
ကြန္ပရက္ရွင္း ring ၂ကြင္းသာ ပါဝင္သည္အတြက္ က႐ိုင္းေက့အတြင္မွ
ေဘာဘယ္ရာရိမ္မ်ား စလစ္ နံရံမ်ားသို႔
ေခ်ာဆီပို႔စနစ္ကို ေလာင္စာဆီ တျဖစ္လဲ
ေခ်ာဆီ 2T တမ်ိဳးကို oil pump ျဖင့္
acceleration control ထားၿပီး ပို႔လႊတ္ကာ
engine cooling system အျဖစ္ေတြ႕ရ
ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ 2t ပန္႔ပ်က္ယင္ျဖစ္ျဖစ္ ဆီျပတ္
ယင္ျဖစ္ျဖစ္ revolutaion မ်ားတာေၾကာင့္
မိနစ္ပိုင္းမွာ ခ်ိဳ႕ ယြင္းၾကပါတယ္။
ေလာင္စာဆီႏွင့္ မီးေပးစနစ္ မည္မွ်မွန္ကန္
မႈ့ ရွိပါေစ crank cage လုံၿခဳံမရွိယင္
သံလိုက္အုံဝိုင္ဆီး ႏွင့္ ကလပ္အုံျခမ္း
က႐ိုင္းဝိုင္ဆီး ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ့ ျဖစ္ယင္ စက္အ
ႏိုးခက္ခဲျခင္း လုံးဝ ႏိုးမရျခင္း တ္ု႔့ျဖစ္ပါတယ္။
ေလာင္စာဆီနင့္ ေခ်ာဆီ ပို႔လြတ္ျခင္း
ratio ညီမွ်မႈ့ မရွိပါကလည္း စက္သံ မမွန္
ျဖစ္ျခင္းလဲ ႀကဳံရတတ္ပါေသးတယ္။
အခ်ိဳးအစားညီမွ် ႏႈံးက ေလာင္စာ 50ဆ
ေခ်ာဆီ1ဆ ႏႈံးပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေဖါ ်ျပခ်က္တို႔ဟာ 4stroke နဲ႔ မတူကြဲ
ျပားရတဲ့ အေၾကာင္း အခ်က္ေတြပါပဲ။
အဆင္တေျပ
ရွိၾကပါေစ။
Crd