<Unicode>
ASR ဟုလည်းလူသိများသော Traction control system
(TCS)
🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️
(Antriebsschlupfregelung, lit. 'drive slippage Regulation') စနစ်သည်မော်တော်ယာဉ်များထုတ်လုပ်မှုတွင်အီလက်ထရောနစ်တည်ငြိမ်မှုထိန်းချုပ်မှု (ESC) ၏ဒုတိယလုပ်ဆောင်ချက်တစ်ခုဖြစ်ပါတယ်
လီဗာဆွဲတဲ့အခြေအနေနဲ့ အင်ဂျင်ပါဝါနှင့် Torque လွှဲပြောင်းမှုတို့ဟာ လမ်းမျက်နှာပြင်အခြေအနေနှင့်မကိုက်ညီတာကိုသတိပြုမိတဲ့အခါ TCS ဟာစတင်လုပ်ဆောင်ပါတယ်
ဘရိတ်နင်းလိုက်တဲ့အခါမှာအင်ဂျင်ရဲ့ မီးပေးဒီဂရီနဲ့ဆီဖြန်းနှူန်းပမာဏကို လျှော့ချပြီး နောက်ဘီးရဲ့တွန်းအားမဖြစ်ပေါ်စေပဲ စလစ်ဖြစ်ခြင်းမှ ကာကွယ်ပေးပါတယ်
အကယ်၍ လေတံခါးဟာ လျှပ်စစ်စနစ် မော်တာဖြင့်အဖွင့်အပိတ်ပြုလုပ်သောစနစ်ဖြစ်ပါက လေတံခါးမော်တာအား ပိတ်ပေးခြင်းဖြင့် လေပမာဏ ဆီပမာဏကို လျော့ချပစ်စေပါတယ်
ပုံမှန်အားဖြင့် (သမားရိုးကျ master cylinder နှင့် servo ကိုမသုံးသော) electrohydraulic brake actuator နှင့် ABS နှင့်ဘီးမြန်နှုန်းအာရုံခံကိရိယာတွေနဲ့တွဲဖက်ပြီး TCS စနစ်ကိုအသုံးပြုပါတယ်
Traction control စနစ် ကိုအသုံးပြုပြီး စလစ်ဖြစ်နေတဲ့အချိန်မှာ လီဗာအရမ်းဆွဲလ်ု့မရပါဘူး TCS စနစ်ဟာ တကယ်တော့ ယာဉ်မောင်းတစ် ဦး အား ပို၍ ဘေးကင်းစေရန် တစ်ဖက်တလမ်းမှ ထောက်ကူပေးတဲ့ သဘောပါပဲ အကယ်၍ စလစ်ဖြစ်နေတဲ့အချိန် လီဗာကို အလွန်အသုံးချပါက ပိုမိုစလစ်ဖြစ်ပေါ်စေပါမယ် စွမ်းအင်ထိန်းချုပ်မှုသည် Overdriven ဘီးသို့မဟုတ်ဘီးများအားပါဝါကိုကန့်သတ်ခြင်းဖြင့်ဖြစ်ပျက်မှုမှလျော့ပါးစေရန်နှင့် oversteer ကိုလျော့ပါးစေနိုင်ဖို့ဖြစ်ပါတယ် ယာဉ်မောင်းရဲ့အမှား၏အကျိုးသက်ရောက်မှုကိုလျှော့ချရန် (သို့) ဘီးစလစ်ဖြစ်ပေါ်နိုင်မယ့်အခြေအနေမှာ အတတ်နိုင်ဆုံးစလစ်ဖြစ်ပေါ်မှူလျော့နည်းစေဖို့အလျင်အမြန်တုန့်ပြန်နိုင်စွမ်းကိုပြုလုပ်ပေးနိုင်ရန််အတွက်သာအသုံးပြုပါတယ်
မော်တော်ယာဉ်ထုတ်လုပ်သူတွေဟာ ယာဉ်မောင်းနှင်မှုမှာအန္တရာယ်ရှိသောမောင်းနှင်မှုကိုတွေ့ရှိခြင်း သို့မဟုတ်ယာဉ်မောင်းသူမထိန်းချုပ်နိုင်သောအခြေအနေမျိုးတွေမှာ ယာဥ်ရဲ့အလျှင်ကို ထိန်းချုပ်ထားနိုင်ဖို့အတွက် ယာဥ်မောင်းနှင်မှူထိန်းချုပ်စနစ်တွေကို ထည့်သွင်းတည်ဆောက်လာခဲ့ကြပါပြီ
ဆိုင်ကယ်စအထွက်မှာ လီဗာကို ကိုရုတ်တရက် ဆောင့်ဆွဲအသုံးပြုခြင်းကမမျှော်လင့်ဘဲကြီးမားသောစွမ်းအင်ပမာဏကိုနောက်ဘီးသို့ပို့ပေးတဲ့အတွက် ဘီးထောင်သွားတာ အတားအစီးမဲ့ရုန်းကန်ထွက်သွားတာ စလစ်ဖြစ်တာ စတဲ့ မတော်တဆမှူများကို ထိန်းသိမ်းပေးနိုင်ဖို့အတွက်ပါ
Traction Control System (TCS) ဟာ ထိုစိုးရိမ်မှုများကိုနောက်ဘီးသို့ပေးပို့သော drive force ကိုအလိုအလျောက်ချိန်ညှိခြင်းအားဖြင့် လျော့နည်းစေပါတယ် ။ ဤစနစ်ကိုကားလောကမှာတော့ နာမည်အမျိုးမျိုးအောက်တွင်ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့်အသုံးပြုကြသော်လည်း Yamaha Motor မှာတော့ TCS လို့ပဲသုံးနှူန်းကြပါတယ်
TCS တပ်ဆင်ထားသောပထမဆုံး Yamaha ဆိုင်ကယ်ဟာ DT230 LANZA ဖြစ်ပြီး ၁၉၉၇ ခုနှစ်တွင်စတင်ခဲ့ပါတယ် ။ ၎င်းဟာ လမ်းကြမ်းစီးနင်းခြင်းနှင့်ထိုကဲ့သို့သောရည်ရွယ်ချက်များအတွက်ပေါ့ပါးပြီးကျစ်လစ်သိပ်သည်းစွာပြုလုပ်ထားသော မော်ဒယ်ဖြစ်ပါတယ်။
အဲ့ဒီအချိန်က အရှိန်နှုန်းကိုသိရှိဖို့အတွက် အင်ဂျင် rpm ပြောင်းလဲမှုများကိုစောင့်ကြည့်ပြီးနောက်ဘီး၏လည်နှူန်း(spin) ကိုခန့်မှန်းပါတယ် အင်ဂျင် ရဲ့လည်ပတ်နှုန်းနှင့်နောက်ဘီးရဲ့အရှိန်နှုန်း ရှေ့ဘီးရဲ့လည်နှုန်းကို အခြေခံပြီး ECM မှတွက်ချက်၍ ဆီကျွေးနှူန်း မီးပေးနှူန်း စတာတွေကိုထိန်းချုပ်ပြီးထိရောက်တဲ့ မောင်းနှင်အားကိုထုတ်ပေးပါတယ်
ယနေ့ခေတ်မှာ အင်ဂျင်ပါ၀ါကြီးတဲ့ မော်တော်ဆိုင်ကယ်များတွင်အီလက်ထရောနစ်ထိန်းချုပ်စနစ်များဖြင့်အုပ်ချုပ်သော TCS ကိုတပ်ဆင်လာပါပြီ သို့သော်မော်ဒယ် ဘီးအမျိုးအစားပေါ် မူတည်၍ ၎င်း၏အခန်းကဏ္ differ သည်အနည်းငယ်ကွဲပြားသွားပါတယ်။ YZF-R1 ရှိ TCS သည်အရှိန်မြှင့်နေစဉ်အတွင်းနောက်ဘီး၏အရှိန်အမြင့်ဆုံးမောင်းနှင်အားကိုထောက်ပံ့ရန်ဒီဇိုင်းပြုလုပ်ထားသည်။ ရှေ့ဘီးနှင့်နောက်ဘီးရဲ့ အလှည့်အပြောင်းမြန်နှုန်းကွာခြားချက်ကိုစောင့်ကြည့်လေ့လာခြင်းအပြင်ဆိုင်ကယ်၏ Inertial Measurement Unit (IMU) မှ၎င်း၏ Signal နှုန်းနှင့်ပတ်သက်သော input ကိုလည်း TCS ဝင်ရောက်စွက်ဖက်မှုပမာဏကိုညှိရန်အသုံးပြုပါတယ်
သူ့ထက် တိကျသေချာတဲ့ စနစ်တစ်ခုကတော့ ESP စနစ်ပါ
<Zawgyi>
ASR ဟုလည္းလူသိမ်ားေသာ Traction control system
(TCS)
🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️🖌️
(Antriebsschlupfregelung, lit. 'drive slippage Regulation') စနစ္သည္ေမာ္ေတာ္ယာဉ္မ်ားထုတ္လုပ္မႈတြင္အီလက္ထေရာနစ္တည္ၿငိမ္မႈထိန္းခ်ဳပ္မႈ (ESC) ၏ဒုတိယလုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္
လီဗာဆြဲတဲ့အေျခအေနနဲ႔ အင္ဂ်င္ပါဝါႏွင့္ Torque လႊဲေျပာင္းမႈတို႔ဟာ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္အေျခအေနႏွင့္မကိုက္ညီတာကိုသတိျပဳမိတဲ့အခါ TCS ဟာစတင္လုပ္ေဆာင္ပါတယ္
ဘရိတ္နင္းလိုက္တဲ့အခါမွာအင္ဂ်င္ရဲ႕ မီးေပးဒီဂရီနဲ႔ဆီျဖန္းႏွဴန္းပမာဏကို ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ေနာက္ဘီးရဲ႕တြန္းအားမျဖစ္ေပၚေစပဲ စလစ္ျဖစ္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးပါတယ္
အကယ္၍ ေလတံခါးဟာ လွ်ပ္စစ္စနစ္ ေမာ္တာျဖင့္အဖြင့္အပိတ္ျပဳလုပ္ေသာစနစ္ျဖစ္ပါက ေလတံခါးေမာ္တာအား ပိတ္ေပးျခင္းျဖင့္ ေလပမာဏ ဆီပမာဏကို ေလ်ာ့ခ်ပစ္ေစပါတယ္
ပုံမွန္အားျဖင့္ (သမား႐ိုးက် master cylinder ႏွင့္ servo ကိုမသုံးေသာ) electrohydraulic brake actuator ႏွင့္ ABS ႏွင့္ဘီးျမန္ႏႈန္းအာ႐ုံခံကိရိယာေတြနဲ႔တြဲဖက္ၿပီး TCS စနစ္ကိုအသုံးျပဳပါတယ္
Traction control စနစ္ ကိုအသုံးျပဳၿပီး စလစ္ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လီဗာအရမ္းဆြဲလ္ဳ႕မရပါဘူး TCS စနစ္ဟာ တကယ္ေတာ့ ယာဉ္ေမာင္းတစ္ ဦး အား ပို၍ ေဘးကင္းေစရန္ တစ္ဖက္တလမ္းမွ ေထာက္ကူေပးတဲ့ သေဘာပါပဲ အကယ္၍ စလစ္ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ လီဗာကို အလြန္အသုံးခ်ပါက ပိုမိုစလစ္ျဖစ္ေပၚေစပါမယ္ စြမ္းအင္ထိန္းခ်ဳပ္မႈသည္ Overdriven ဘီးသို႔မဟုတ္ဘီးမ်ားအားပါဝါကိုကန္႔သတ္ျခင္းျဖင့္ျဖစ္ပ်က္မႈမွေလ်ာ့ပါးေစရန္ႏွင့္ oversteer ကိုေလ်ာ့ပါးေစႏိုင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္ ယာဉ္ေမာင္းရဲ႕အမွား၏အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကိုေလွ်ာ့ခ်ရန္ (သို႔) ဘီးစလစ္ျဖစ္ေပၚႏိုင္မယ့္အေျခအေနမွာ အတတ္ႏိုင္ဆုံးစလစ္ျဖစ္ေပၚမွဴေလ်ာ့နည္းေစဖို႔အလ်င္အျမန္တုန္႔ျပန္ႏိုင္စြမ္းကိုျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္္အတြက္သာအသုံးျပဳပါတယ္
ေမာ္ေတာ္ယာဉ္ထုတ္လုပ္သူေတြဟာ ယာဉ္ေမာင္းႏွင္မႈမွာအႏၲရာယ္ရွိေသာေမာင္းႏွင္မႈကိုေတြ႕ရွိျခင္း သို႔မဟုတ္ယာဉ္ေမာင္းသူမထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေသာအေျခအေနမ်ိဳးေတြမွာ ယာဥ္ရဲ႕အလွ်င္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ဖို႔အတြက္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္မွဴထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ေတြကို ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္လာခဲ့ၾကပါၿပီ
ဆိုင္ကယ္စအထြက္မွာ လီဗာကို ကို႐ုတ္တရက္ ေဆာင့္ဆြဲအသုံးျပဳျခင္းကမေမွ်ာ္လင့္ဘဲႀကီးမားေသာစြမ္းအင္ပမာဏကိုေနာက္ဘီးသို႔ပို႔ေပးတဲ့အတြက္ ဘီးေထာင္သြားတာ အတားအစီးမဲ့႐ုန္းကန္ထြက္သြားတာ စလစ္ျဖစ္တာ စတဲ့ မေတာ္တဆမွဴမ်ားကို ထိန္းသိမ္းေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ပါ
Traction Control System (TCS) ဟာ ထိုစိုးရိမ္မႈမ်ားကိုေနာက္ဘီးသို႔ေပးပို႔ေသာ drive force ကိုအလိုအေလ်ာက္ခ်ိန္ညႇိျခင္းအားျဖင့္ ေလ်ာ့နည္းေစပါတယ္ ။ ဤစနစ္ကိုကားေလာကမွာေတာ့ နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးေအာက္တြင္က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔အသုံးျပဳၾကေသာ္လည္း Yamaha Motor မွာေတာ့ TCS လို႔ပဲသုံးႏွဴန္းၾကပါတယ္
TCS တပ္ဆင္ထားေသာပထမဆုံး Yamaha ဆိုင္ကယ္ဟာ DT230 LANZA ျဖစ္ၿပီး ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္စတင္ခဲ့ပါတယ္ ။ ၎ဟာ လမ္းၾကမ္းစီးနင္းျခင္းႏွင့္ထိုကဲ့သို႔ေသာရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားအတြက္ေပါ႔ပါးၿပီးက်စ္လစ္သိပ္သည္းစြာျပဳလုပ္ထားေသာ ေမာ္ဒယ္ျဖစ္ပါတယ္။
အဲ့ဒီအခ်ိန္က အရွိန္ႏႈန္းကိုသိရွိဖို႔အတြက္ အင္ဂ်င္ rpm ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကိုေစာင့္ၾကည့္ၿပီးေနာက္ဘီး၏လည္ႏွဴန္း(spin) ကိုခန္႔မွန္းပါတယ္ အင္ဂ်င္ ရဲ႕လည္ပတ္ႏႈန္းႏွင့္ေနာက္ဘီးရဲ႕အရွိန္ႏႈန္း ေရွ႕ဘီးရဲ႕လည္ႏႈန္းကို အေျခခံၿပီး ECM မွတြက္ခ်က္၍ ဆီေကြၽးႏွဴန္း မီးေပးႏွဴန္း စတာေတြကိုထိန္းခ်ဳပ္ၿပီးထိေရာက္တဲ့ ေမာင္းႏွင္အားကိုထုတ္ေပးပါတယ္
ယေန႔ေခတ္မွာ အင္ဂ်င္ပါ၀ါႀကီးတဲ့ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားတြင္အီလက္ထေရာနစ္ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္မ်ားျဖင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ TCS ကိုတပ္ဆင္လာပါၿပီ သို႔ေသာ္ေမာ္ဒယ္ ဘီးအမ်ိဳးအစားေပၚ မူတည္၍ ၎၏အခန္းကဏ differ သည္အနည္းငယ္ကြဲျပားသြားပါတယ္။ YZF-R1 ရွိ TCS သည္အရွိန္ျမႇင့္ေနစဉ္အတြင္းေနာက္ဘီး၏အရွိန္အျမင့္ဆုံးေမာင္းႏွင္အားကိုေထာက္ပံ့ရန္ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္ထားသည္။ ေရွ႕ဘီးႏွင့္ေနာက္ဘီးရဲ႕ အလွည့္အေျပာင္းျမန္ႏႈန္းကြာျခားခ်က္ကိုေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္းအျပင္ဆိုင္ကယ္၏ Inertial Measurement Unit (IMU) မွ၎၏ Signal ႏႈန္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ input ကိုလည္း TCS ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္မႈပမာဏကိုညႇိရန္အသုံးျပဳပါတယ္
သူ့ထက္ တိက်ေသခ်ာတဲ့ စနစ္တစ္ခုကေတာ့ ESP စနစ္ပါ