<Unicode>
DT တွေရဲ့အသက်သွေးတစ်ခုဖြစ်တဲ့
2t အကြောင်းလေးနည်းနည်းပြောချင်တယ်
ဒီနေရာမှာ ကွဲလွဲမှုတွေ
အယူအဆမတူညီတာတွေရှိကောင်းရှိနေနိုင်တယ်
YAMAHA ရဲ့နာမည်ကြီးတဲ့အထဲက
Autolube system က 2t pump ကိုမေ့ထားလို့မရပါဘူး........
နှစ်သုံးဆယ်လောက်ထိ သုံးလို့ရနေဆဲဆိုတာ
Biker အားလုံးသိပါတယ်.....
ဒီပန့်မပါတဲ့ YAMAHA series တွေထဲက
Racing bike YZ 125 တို့ YZ 250 တို့ကတော့
Manual premixed လုပ်ရဆဲပေါ့......( ထားတော့)
2t pump ကနေပီးပို့လွှတ်ရောစပ်မဲ့
ပမာဏကိုတော့ RPM ထိန်းချုပ်မယ့်
လီဘာကနေကြိုးနဲ့ဆက်သွယ်ပီး
Pump ကိုနည်းများချိန်ညှိတဲ့စနစ်ပေါ့....
2t pump ဟာ
slow idle မှာ 120:1 ratio လောက်ကနေ
Hight rpm မှာ 16:1 လောက်ထိ
Autolube လုပ်ပေးပါတယ်.....
လီဘာဆွဲတာနဲ့အတူ 2t pump barက
ပိုပိုပွင့်လာပီး rpm 7500/8000 လောက်မှာ
အမြင့်ဆုံး 16:1 ထိ အောင်ရောစပ်ပေးနိုင်တယ်
ဒီပန့်ရဲ့ရည်ရွယ်ချက်က
RPM အလိုက် 2tကိုရောစပ်ပီး
crank bearings,main bearings,piston pin or
Gudgeon pin နဲ့ Piston rings တွေဆီကို
လိုအပ်သလောက်ပမာဏနဲ့
ပို့ပေးခြင်းနဲ့ များလွန်းလို့ဖြစ်လာမယ့်
ဆိုကျိုးတွေကိုကာကွယ်ဖို့ပေါ့.......
ဒါပေမယ့် မြန်မာနဲ့တွေ့ရင်မခံနိုင်ဘူး
2t pump က adj နတ်ကို အဆုံးထိဖွင့်
လီဘာဆီကကြိုးကိုဖြုတ် နတ်ကို
အသေကြပ်ပီး 2t ကို အသားကုန်ကြွေးလွှတ်
လိုက်ကြတဲ့စက်ဆရာတွေ တပုံကြီး.........
သူတို့ကပြောတယ်
စလစ်ဂျမ့်မဖြစ်ဖို့....
အင်ဂျင်ဟိနည်းဖို့ပေါ့........
YAMAHA ကပဲ အပိုလုပ်လိုက်လေသလား
2t နဲ့ rpm နဲ့မမျှလို့ 2t တွေများလွန်းရင်
ဖြစ်တည်လာမယ့် 2t ကာဗွန်ဂျိုးတွေကြောင့်
ကရိုင်းကေ့တွေ အလုပ်ပုံမှန်မဟုတ်ပဲ
နာလာမှာဖြစ်သလို
ပင်စတင်ထိပ်မှာဂျိုးကြောင့် ခနော့သံ.....
combustion chamber. ဂျိုးကပ်လွန်းတာ
Economy ဆုံးရှုးမှုနဲ့အတူ
ဆီလေအရောနဲ့လိုအပ်ချက်မူမမှန်ဖြစ်ပီး
စီးရတာ အင့်နေတာတွေ
အင်ဂျင်စက်သံ ဗျစ်တစ်တစ်နဲ့
စီးမကောင်းတာတွေကိုတော့
Biker တွေပဲခံစားရလိမ့်မယ်.....
2t များလွန်းလို့ နောက်က စကီလေးတွေ
အဝတ်အစားမခံနိုင်လို့ မလိုက်ရဲတော့တာ
ပလပ်ခဏခဏလဲရလို့ ဘိုင်ပြတ်တာတွေ
မပြောတော့ဘူး........
( there can be free difference)
ပြောချင်တာက အရေးကြီးတဲ့ 2t pump
ကို မကောင်းရင် ကောင်းအောင်လုပ်ပီး
မူလအတိုင်း ချိန်ညှိပီး 2t ကြွေးတဲ့စနစ်ကိုပဲ
ဖြစ်စေချင်တယ်.....ရေရှည်အတွက်
အရေးကြီးလို့ပါ.........
YAMAHA က အားလုံးချိန်ပီးသား
ဆိုတာပေါ်လွင်အောင်ပြမယ်ဗျာ.....
Displacement များတဲ့
DT200 လိုနောက်DT230Lanza တွေက
Injector သုံးပြီး crank case ထဲ
ဒါရိုက်ဖြန်းတာဗျ...main bearings,crank bearings,piston pin,piston ringsဆီကို
2t ပိုကြွေးချင်လို့
ဆီလေအရောနဲ့ carburator ကနေ
မသွားဘူး.......
ဆိုလိုတာက လိုအပ်ချက်ကို
YAMAHA က အာလုံးချိန်ညှိထားပီးသား...
YZ တို့လို manual premixed လုပ်ရမယ့်
ဘီးတွေဆိုရင်တော့
RPM အနိမ့်ရော အမြင့်ရောအတွက်
အဆင်ပြေမယ့် 30:1 ကိုအကြိုက်ဆုံးပဲ...
မြန်မာပြည်မှာ DT တွေရဲ့တန်ဖိုး
မြင့်မားလာတာနဲ့အတူ တန်ဖိုးထားတတ်ဖို့လဲ
လိုအပ်လာလိမ့်မယ်ထင်တယ်.....
ချွေတာရေးလုပ်ပီး 2t ခပ်ညံ့ညံ့တွေကို
အသုံးပြုရင်တော့ ပျက်စီးသွားဖို့ကခဏ
ပါပဲ.......
အကြံပြုရမယ်ဆိုရင်တော့
Petro ကိုအခြေခံထုတ်တဲ့ base oil 2tကို
မသုံးပဲ 100% fully synthetic oil 2t ကိုပဲ
သုံးပါလို့အကြံပြုချင်ပါတယ်......
အားလုံးပဲ 2t ကြောင့်ဖြစ်တည်လာမယ့်
ဂျန့် များကင်းဝေးကြပါစေ.....
Ko Myo Gyi
<Zawgyi>
DT ေတြရဲ႕အသက္ေသြးတစ္ခုျဖစ္တဲ့
2t အေၾကာင္းေလးနည္းနည္းေျပာခ်င္တယ္
ဒီေနရာမွာ ကြဲလြဲမႈေတြ
အယူအဆမတူညီတာေတြရွိေကာင္းရွိေနႏိုင္တယ္
YAMAHA ရဲ႕နာမည္ႀကီးတဲ့အထဲက
Autolube system က 2t pump ကိုေမ့ထားလို႔မရပါဘူး........
ႏွစ္သုံးဆယ္ေလာက္ထိ သုံးလို႔ရေနဆဲဆိုတာ
Biker အားလုံးသိပါတယ္.....
ဒီပန္႔မပါတဲ့ YAMAHA series ေတြထဲက
Racing bike YZ 125 တို႔ YZ 250 တို႔ကေတာ့
Manual premixed လုပ္ရဆဲေပါ႔......( ထားေတာ့)
2t pump ကေနပီးပို႔လႊတ္ေရာစပ္မဲ့
ပမာဏကိုေတာ့ RPM ထိန္းခ်ဳပ္မယ့္
လီဘာကေနႀကိဳးနဲ႔ဆက္သြယ္ပီး
Pump ကိုနည္းမ်ားခ်ိန္ညႇိတဲ့စနစ္ေပါ႔....
2t pump ဟာ
slow idle မွာ 120:1 ratio ေလာက္ကေန
Hight rpm မွာ 16:1 ေလာက္ထိ
Autolube လုပ္ေပးပါတယ္.....
လီဘာဆြဲတာနဲ႔အတူ 2t pump barက
ပိုပိုပြင့္လာပီး rpm 7500/8000 ေလာက္မွာ
အျမင့္ဆုံး 16:1 ထိ ေအာင္ေရာစပ္ေပးႏိုင္တယ္
ဒီပန္႔ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က
RPM အလိုက္ 2tကိုေရာစပ္ပီး
crank bearings,main bearings,piston pin or
Gudgeon pin နဲ႔ Piston rings ေတြဆီကို
လိုအပ္သေလာက္ပမာဏနဲ႔
ပို႔ေပးျခင္းနဲ႔ မ်ားလြန္းလို႔ျဖစ္လာမယ့္
ဆိုက်ိဳးေတြကိုကာကြယ္ဖို႔ေပါ႔.......
ဒါေပမယ့္ ျမန္မာနဲ႔ေတြ႕ရင္မခံႏိုင္ဘူး
2t pump က adj နတ္ကို အဆုံးထိဖြင့္
လီဘာဆီကႀကိဳးကိုျဖဳတ္ နတ္ကို
အေသၾကပ္ပီး 2t ကို အသားကုန္ေႂကြးလႊတ္
လိုက္ၾကတဲ့စက္ဆရာေတြ တပုံႀကီး.........
သူတို႔ကေျပာတယ္
စလစ္ဂ်မ့္မျဖစ္ဖို႔....
အင္ဂ်င္ဟိနည္းဖို႔ေပါ႔........
YAMAHA ကပဲ အပိုလုပ္လိုက္ေလသလား
2t နဲ႔ rpm နဲ႔မမွ်လို႔ 2t ေတြမ်ားလြန္းရင္
ျဖစ္တည္လာမယ့္ 2t ကာဗြန္ဂ်ိဳးေတြေၾကာင့္
က႐ိုင္းေက့ေတြ အလုပ္ပုံမွန္မဟုတ္ပဲ
နာလာမွာျဖစ္သလို
ပင္စတင္ထိပ္မွာဂ်ိဳးေၾကာင့္ ခေနာ႔သံ.....
combustion chamber. ဂ်ိဳးကပ္လြန္းတာ
Economy ဆုံးရႈးမႈနဲ႔အတူ
ဆီေလအေရာနဲ႔လိုအပ္ခ်က္မူမမွန္ျဖစ္ပီး
စီးရတာ အင့္ေနတာေတြ
အင္ဂ်င္စက္သံ ဗ်စ္တစ္တစ္နဲ႔
စီးမေကာင္းတာေတြကိုေတာ့
Biker ေတြပဲခံစားရလိမ့္မယ္.....
2t မ်ားလြန္းလို႔ ေနာက္က စကီေလးေတြ
အဝတ္အစားမခံႏိုင္လို႔ မလိုက္ရဲေတာ့တာ
ပလပ္ခဏခဏလဲရလို႔ ဘိုင္ျပတ္တာေတြ
မေျပာေတာ့ဘူး........
( there can be free difference)
ေျပာခ်င္တာက အေရးႀကီးတဲ့ 2t pump
ကို မေကာင္းရင္ ေကာင္းေအာင္လုပ္ပီး
မူလအတိုင္း ခ်ိန္ညႇိပီး 2t ေႂကြးတဲ့စနစ္ကိုပဲ
ျဖစ္ေစခ်င္တယ္.....ေရရွည္အတြက္
အေရးႀကီးလို႔ပါ.........
YAMAHA က အားလုံးခ်ိန္ပီးသား
ဆိုတာေပၚလြင္ေအာင္ျပမယ္ဗ်ာ.....
Displacement မ်ားတဲ့
DT200 လိုေနာက္DT230Lanza ေတြက
Injector သုံးၿပီး crank case ထဲ
ဒါ႐ိုက္ျဖန္းတာဗ်...main bearings,crank bearings,piston pin,piston ringsဆီကို
2t ပိုေႂကြးခ်င္လို႔
ဆီေလအေရာနဲ႔ carburator ကေန
မသြားဘူး.......
ဆိုလိုတာက လိုအပ္ခ်က္ကို
YAMAHA က အာလုံးခ်ိန္ညႇိထားပီးသား...
YZ တို႔လို manual premixed လုပ္ရမယ့္
ဘီးေတြဆိုရင္ေတာ့
RPM အနိမ့္ေရာ အျမင့္ေရာအတြက္
အဆင္ေျပမယ့္ 30:1 ကိုအႀကိဳက္ဆုံးပဲ...
ျမန္မာျပည္မွာ DT ေတြရဲ႕တန္ဖိုး
ျမင့္မားလာတာနဲ႔အတူ တန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔လဲ
လိုအပ္လာလိမ့္မယ္ထင္တယ္.....
ေခြၽတာေရးလုပ္ပီး 2t ခပ္ညံ့ညံ့ေတြကို
အသုံးျပဳရင္ေတာ့ ပ်က္စီးသြားဖို႔ကခဏ
ပါပဲ.......
အႀကံျပဳရမယ္ဆိုရင္ေတာ့
Petro ကိုအေျခခံထုတ္တဲ့ base oil 2tကို
မသုံးပဲ 100% fully synthetic oil 2t ကိုပဲ
သုံးပါလို႔အႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္......
အားလုံးပဲ 2t ေၾကာင့္ျဖစ္တည္လာမယ့္
ဂ်န္႔ မ်ားကင္းေဝးၾကပါေစ.....
Ko Myo Gyi