<Unicode>
ပညာသင်ဆဲညီကိုများအတွက်ပါ
အင်ဂျင်ပြန်လုံးတဲ့အခါ piston ရဲ့ in , အမှတ်သားလေးကိုအပေါ်ဘက်မှာ ထားပြီးတပ်ဆင်ရမယ်ဆိုတာ ပုံမှာကြည့်ရင် သေချာသဘောပါလောက်ပါပြီ ဘိုးရင်းကိုအသွက်ထိုးမှအင်ဂျင်ကြာရှည်အစီးခံမယ် ရေထမ်းပုံးတပုံးစာလောက်ရေကို
ပိုက်နဲ့အစက်ချပြီး နာရီဝက်ခန့်နှိုး ၁၀ မီးနစ်လောက်နားပြီးကျင့်ပေးရပါမယ် ဒါမှ ပွတ်တိုက်မျက်နှာပြင်တွေ အနုစိတ်ချောမွေ့သွားမှာပါ အချိန်မရလို့မကျင့်ဖြစ်ရင် ကီလို ၃၀လောက်မြန်နှုန်း နဲ့ နားနားပြီးစီးခိုင်းပါ pisto ရဲ့သတ္ထုသားသဘာဝအရ ပူရင်ပွယောင်းယောင်းဖြစ်လာမှာပါ
အင်ဂျင်အကျဘီးတွေ ပူမှအိုးခတ်သံထွက်လာတယ်ဆိုတာ
အင်ဂျင်ဝိုင် ဂရိတ်မကောင်းလို့ရယ် ပစ်စတင်ချောင်ပြီးခတ်နေလို့ရယ်ပါ
125 thai ဘီးအသစ်တွေ မနက်ခင်းစစနှိုးခြင်းမှာ အိုးခတ်သံလေးပါးပါးလေးထွက်ပါတယ် ဆီပျံနှံ့ပြီဆိုရင် ပူလာရင်
အသံပျောက်သွားပါတယ်
သူ့ရဲ့ original piston နဲ့slip ကို တိုင်းတာကြည့်ပါ ဂွက်! ဆိုပြီးထွက်ကျပါတယ်
နောက်ပြီး piston တွေသည် ရိန်းကွင်းစွပ်သည့်နေရာတွင်သာ အဝန်းအဝိုင်း ညီချင်ညီနေပေမယ့် ဂါဂျီပင်ရဲ့အောက်ဘက်မျက်နှာပြင်ကတော့ ဘဲဥပုံအခုံးအလုံးသဏ္ဍာန်ရှိပါတယ် ဘာလို့ဆိုတော့ ပေါက်ကွဲအားကြောင့် ကွန်နတင်းကို
တွန်းထုတ်ခြင်း ကရိုင်းဝိတ်အရှိန်ကြောင့် တဖန်ပြန် တွန်းတင်ခြင်းတွေခံရတဲ့အခါ ကွန်နတင်းရဲ့အပေါ်နဲ့အောက်
piston ရဲ့မျက်နှာပြင်တွေဟာ စလစ်နံရံနဲ့ အားတခုထိ သက်ရောက်နေတာကြောင့် piston အမျိုးအစားအားလုံးနီးပါးက အဝန်းအဝိုင်း စက်ဝိုင်းပုံ ဝိုင်းစက်နေခြင်းမရှိတာပါ
125 piston တွေမှာ ကာဘာကုတ်တင်အမည်းလေးအပေါ်အောက်နှစ်ဘက်ပါတယ်ဆိုတာ ဒီအကြောင်းကြောင့်ဖြစ်သလို အင်ဂျင်ဝိုင်ဆွတ်ဖြန့်ပေးတာလည်းအားကောင်းအောင်လို့ပါ
ရိန်းကွင်းပါးစပ်အဟလေးတွေကို အင်ဂျင်နတ်တိုင်ပုံစံအတိုင်းအလှည့်ပြုထားပေးပါ အဓိကအချက်ကတော့
top ring သည် မီးပလပ်နဲ့ဝေးနေရပါမည်
top ring ကိုတိုင်မင်ချိန်းဘက်နတ်တိုင်နဲ့ချိန်
second ring ကိုပလပ်ဘက်က နတ်တိုင်နဲ့ချိန်
oil ring ကို အောက်ဘက် ဘယ်ညာ အခွလေးထားပြီး
ထည့်ရင်အဆင်ပြေပါပြီ
ဘားတံအသစ်ကို အရင်ကရိုင်းပြီးစိတ်တိုင်းကျပြီဆိုရင်
ဘားကိုက်အသစ်ကို ရိုက်ထည့်ပါ အော်အင်ဂျင်က ဂါဂျီပင်လေးနဲ့ဆို ကွက်တိကျပါတယ်
ဘားအဝိုင်းစီး ကောင်းတာထည့်ပါ ဘားစပရိန် အကျဲကိုအပေါ်ကထားပါ ဘားဝါရှာမကျန်ခဲ့ရပါ ကမ်းရှပ်ဘုကအစင်းရာတွေကော်ပတ်စားပါ တိုက်ပစ်မောင်းကိုလည်း အချောသပါ
တိုက်ပစ်တွေကို နုတ်နုတ်လေးချောင်နေအောင်ချိန်ပါ
ဖီလာဂိတ်သုံးရင်ပိုတိကျပါတယ်
တိုင်မင်ချိန်းကောင်းသေးရင် ခါးရိုလာအကြီးကို သံဘွတ်မပါတဲ့အမျိုးအစားအသစ်လဲပါ ချိန်းဘိသားရေသီးကောင်းတာလဲပါ ချိန်းဘိက ဘောစံလေးကောင်းလားစစ်ပါ
အားလုံးတပ်ဆင်ပြီးတဲ့အခါ အင်ဂျင်ဝိုင်ရှေ့ကိုရောက်လား
ကြေးဝါရှာတပ်ထားသော ဟတ်နတ်တိုင်ကိုလျှော့ပြီးစစ်ဆေးပါ ဘလောက်တုံးတပ်ဆင်ကတည်းက အင်ဂျင်ဝိုင်
တက်သည့်အပေါက်လေးအား သန့်ရှင်းရေးလုပ်ပေးပါ
အခုထိဖတ်မိတယ်ဆိုရင်ဖြင့်
ညီအကိုများ ရှေ့ခြမ်းကိုင်တဲ့အခါ အထောက်အကူဖြစ်စေရပါလိမ့်မယ်
သင်ဆရာမြင်ဆရာကြားဆရာအပေါင်းတို့အား ဦးထိပ်ပန်ဆင်လျက်
<Zawgyi>
ပညာသင္ဆဲညီကိုမ်ားအတြက္ပါ
အင္ဂ်င္ျပန္လုံးတဲ့အခါ piston ရဲ႕ in , အမွတ္သားေလးကိုအေပၚဘက္မွာ ထားၿပီးတပ္ဆင္ရမယ္ဆိုတာ ပုံမွာၾကည့္ရင္ ေသခ်ာသေဘာပါေလာက္ပါၿပီ ဘိုးရင္းကိုအသြက္ထိုးမွအင္ဂ်င္ၾကာရွည္အစီးခံမယ္ ေရထမ္းပုံးတပုံးစာေလာက္ေရကို
ပိုက္နဲ႔အစက္ခ်ၿပီး နာရီဝက္ခန္႔ႏႈိး ၁၀ မီးနစ္ေလာက္နားၿပီးက်င့္ေပးရပါမယ္ ဒါမွ ပြတ္တိုက္မ်က္ႏွာျပင္ေတြ အႏုစိတ္ေခ်ာေမြ႕သြားမွာပါ အခ်ိန္မရလို႔မက်င့္ျဖစ္ရင္ ကီလို ၃၀ေလာက္ျမန္ႏႈန္း နဲ႔ နားနားၿပီးစီးခိုင္းပါ pisto ရဲ႕သတၳဳသားသဘာဝအရ ပူရင္ပြေယာင္းေယာင္းျဖစ္လာမွာပါ
အင္ဂ်င္အက်ဘီးေတြ ပူမွအိုးခတ္သံထြက္လာတယ္ဆိုတာ
အင္ဂ်င္ဝိုင္ ဂရိတ္မေကာင္းလို႔ရယ္ ပစ္စတင္ေခ်ာင္ၿပီးခတ္ေနလို႔ရယ္ပါ
125 thai ဘီးအသစ္ေတြ မနက္ခင္းစစႏႈိးျခင္းမွာ အိုးခတ္သံေလးပါးပါးေလးထြက္ပါတယ္ ဆီပ်ံႏွံ႔ၿပီဆိုရင္ ပူလာရင္
အသံေပ်ာက္သြားပါတယ္
သူ့ရဲ႕ original piston နဲ႔slip ကို တိုင္းတာၾကည့္ပါ ဂြက္! ဆိုၿပီးထြက္က်ပါတယ္
ေနာက္ၿပီး piston ေတြသည္ ရိန္းကြင္းစြပ္သည့္ေနရာတြင္သာ အဝန္းအဝိုင္း ညီခ်င္ညီေနေပမယ့္ ဂါဂ်ီပင္ရဲ႕ေအာက္ဘက္မ်က္ႏွာျပင္ကေတာ့ ဘဲဥပုံအခုံးအလုံးသ႑ာန္ရွိပါတယ္ ဘာလို႔ဆိုေတာ့ ေပါက္ကြဲအားေၾကာင့္ ကြန္နတင္းကို
တြန္းထုတ္ျခင္း က႐ိုင္းဝိတ္အရွိန္ေၾကာင့္ တဖန္ျပန္ တြန္းတင္ျခင္းေတြခံရတဲ့အခါ ကြန္နတင္းရဲ႕အေပၚနဲ႔ေအာက္
piston ရဲ႕မ်က္ႏွာျပင္ေတြဟာ စလစ္နံရံနဲ႔ အားတခုထိ သက္ေရာက္ေနတာေၾကာင့္ piston အမ်ိဳးအစားအားလုံးနီးပါးက အဝန္းအဝိုင္း စက္ဝိုင္းပုံ ဝိုင္းစက္ေနျခင္းမရွိတာပါ
125 piston ေတြမွာ ကာဘာကုတ္တင္အမည္းေလးအေပၚေအာက္ႏွစ္ဘက္ပါတယ္ဆိုတာ ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္သလို အင္ဂ်င္ဝိုင္ဆြတ္ျဖန္႔ေပးတာလည္းအားေကာင္းေအာင္လို႔ပါ
ရိန္းကြင္းပါးစပ္အဟေလးေတြကို အင္ဂ်င္နတ္တိုင္ပုံစံအတိုင္းအလွည့္ျပဳထားေပးပါ အဓိကအခ်က္ကေတာ့
top ring သည္ မီးပလပ္နဲ႔ေဝးေနရပါမည္
top ring ကိုတိုင္မင္ခ်ိန္းဘက္နတ္တိုင္နဲ႔ခ်ိန္
second ring ကိုပလပ္ဘက္က နတ္တိုင္နဲ႔ခ်ိန္
oil ring ကို ေအာက္ဘက္ ဘယ္ညာ အခြေလးထားၿပီး
ထည့္ရင္အဆင္ေျပပါၿပီ
ဘားတံအသစ္ကို အရင္က႐ိုင္းၿပီးစိတ္တိုင္းက်ၿပီဆိုရင္
ဘားကိုက္အသစ္ကို ႐ိုက္ထည့္ပါ ေအာ္အင္ဂ်င္က ဂါဂ်ီပင္ေလးနဲ႔ဆို ကြက္တိက်ပါတယ္
ဘားအဝိုင္းစီး ေကာင္းတာထည့္ပါ ဘားစပရိန္ အက်ဲကိုအေပၚကထားပါ ဘားဝါရွာမက်န္ခဲ့ရပါ ကမ္းရွပ္ဘုကအစင္းရာေတြေကာ္ပတ္စားပါ တိုက္ပစ္ေမာင္းကိုလည္း အေခ်ာသပါ
တိုက္ပစ္ေတြကို ႏုတ္ႏုတ္ေလးေခ်ာင္ေနေအာင္ခ်ိန္ပါ
ဖီလာဂိတ္သုံးရင္ပိုတိက်ပါတယ္
တိုင္မင္ခ်ိန္းေကာင္းေသးရင္ ခါး႐ိုလာအႀကီးကို သံဘြတ္မပါတဲ့အမ်ိဳးအစားအသစ္လဲပါ ခ်ိန္းဘိသားေရသီးေကာင္းတာလဲပါ ခ်ိန္းဘိက ေဘာစံေလးေကာင္းလားစစ္ပါ
အားလုံးတပ္ဆင္ၿပီးတဲ့အခါ အင္ဂ်င္ဝိုင္ေရွ႕ကိုေရာက္လား
ေၾကးဝါရွာတပ္ထားေသာ ဟတ္နတ္တိုင္ကိုေလွ်ာ့ၿပီးစစ္ေဆးပါ ဘေလာက္တုံးတပ္ဆင္ကတည္းက အင္ဂ်င္ဝိုင္
တက္သည့္အေပါက္ေလးအား သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေပးပါ
အခုထိဖတ္မိတယ္ဆိုရင္ျဖင့္
ညီအကိုမ်ား ေရွ႕ျခမ္းကိုင္တဲ့အခါ အေထာက္အကူျဖစ္ေစရပါလိမ့္မယ္
သင္ဆရာျမင္ဆရာၾကားဆရာအေပါင္းတို႔အား ဦးထိပ္ပန္ဆင္လ်က္