piston ရဲ့ in ,

<Unicode>
ပညာသင်ဆဲညီကိုများအတွက်ပါ
အင်ဂျင်ပြန်လုံးတဲ့အခါ piston ရဲ့ in , အမှတ်သားလေးကိုအပေါ်ဘက်မှာ ထားပြီးတပ်ဆင်ရမယ်ဆိုတာ ပုံမှာကြည့်ရင် သေချာသဘောပါလောက်ပါပြီ ဘိုးရင်းကိုအသွက်ထိုးမှအင်ဂျင်ကြာရှည်အစီးခံမယ် ​ရေထမ်းပုံးတပုံးစာ​လောက်​ရေကို
ပိုက်နဲ့အစက်ချပြီး နာရီဝက်ခန့်နှိုး ၁၀ မီးနစ်​လောက်နားပြီးကျင့်​ပေးရပါမယ် ဒါမှ ပွတ်တိုက်မျက်နှာပြင်​တွေ အနုစိတ်​ချော​မွေ့သွားမှာပါ အချိန်မရလို့မကျင့်ဖြစ်ရင် ကီလို ၃၀​လောက်မြန်နှုန်း နဲ့ နားနားပြီးစီးခိုင်းပါ pisto ရဲ့သတ္ထုသားသဘာဝအရ ပူရင်ပွ​ယောင်း​ယောင်းဖြစ်လာမှာပါ 

အင်ဂျင်အကျဘီး​တွေ ပူမှအိုးခတ်သံထွက်လာတယ်ဆိုတာ
အင်ဂျင်ဝိုင် ဂရိတ်မ​ကောင်းလို့ရယ် ပစ်စတင်​ချောင်ပြီးခတ်​နေလို့ရယ်ပါ 

125 thai ဘီးအသစ်​တွေ မနက်ခင်းစစနှိုးခြင်းမှာ အိုးခတ်သံ​လေးပါးပါး​လေးထွက်ပါတယ် ဆီပျံနှံ့ပြီဆိုရင် ပူလာရင်
အသံ​ပျောက်သွားပါတယ် 

သူ့ရဲ့​ original piston နဲ့slip ကို တိုင်းတာကြည့်ပါ ဂွက်! ဆိုပြီးထွက်ကျပါတယ် 

​နောက်ပြီး piston ​တွေသည် ရိန်းကွင်းစွပ်သည့်​နေရာတွင်သာ အဝန်းအဝိုင်း ညီချင်ညီ​နေ​ပေမယ့် ဂါဂျီပင်ရဲ့​အောက်ဘက်မျက်နှာပြင်က​တော့ ဘဲဥပုံအခုံးအလုံးသဏ္ဍာန်ရှိပါတယ် ဘာလို့ဆို​တော့ ​ပေါက်ကွဲအား​ကြောင့် ကွန်နတင်းကို
တွန်းထုတ်ခြင်း ကရိုင်းဝိတ်အရှိန်​ကြောင့် တဖန်ပြန် တွန်းတင်ခြင်း​တွေခံရတဲ့အခါ ကွန်နတင်းရဲ့အ​ပေါ်နဲ့​အောက် 
piston ရဲ့မျက်နှာပြင်​တွေဟာ စလစ်နံရံနဲ့ အားတခုထိ သက်​ရောက်​နေတာ​ကြောင့် piston အမျိုးအစားအားလုံးနီးပါးက အဝန်းအဝိုင်း စက်ဝိုင်းပုံ ဝိုင်းစက်​နေခြင်းမရှိတာပါ 

125 piston တွေမှာ ကာဘာကုတ်တင်အမည်းလေးအပေါ်အောက်နှစ်ဘက်ပါတယ်ဆိုတာ ဒီအကြောင်းကြောင့်ဖြစ်သလို အင်ဂျင်ဝိုင်ဆွတ်ဖြန့်ပေးတာလည်းအားကောင်းအောင်လို့ပါ 

ရိန်းကွင်းပါးစပ်အဟ​လေး​တွေကို အင်ဂျင်နတ်တိုင်ပုံစံအတိုင်းအလှည့်ပြုထား​ပေးပါ အဓိကအချက်က​တော့
top ring သည် မီးပလပ်နဲ့​ဝေး​နေရပါမည် 

top ring ကိုတိုင်မင်ချိန်းဘက်နတ်တိုင်နဲ့ချိန်
second ring ကိုပလပ်ဘက်က နတ်တိုင်နဲ့ချိန်
oil ring ကို ​အောက်ဘက် ဘယ်ညာ အခွ​လေးထားပြီး
ထည့်ရင်အဆင်​ပြေပါပြီ 

ဘားတံအသစ်ကို အရင်ကရိုင်းပြီးစိတ်တိုင်းကျပြီဆိုရင်
ဘားကိုက်အသစ်ကို ရိုက်ထည့်ပါ ​​အော်အင်ဂျင်က ဂါဂျီပင်​လေးနဲ့ဆို ကွက်တိကျပါတယ် 

ဘားအဝိုင်းစီး ​ကောင်းတာထည့်ပါ ဘားစပရိန် အကျဲကိုအ​ပေါ်ကထားပါ ဘားဝါရှာမကျန်ခဲ့ရပါ ကမ်းရှပ်ဘုကအစင်းရာ​တွေ​ကော်ပတ်စားပါ တိုက်ပစ်​မောင်းကိုလည်း အ​ချောသပါ  

တိုက်ပစ်​တွေကို နုတ်နုတ်​လေး​ချောင်​နေ​အောင်ချိန်ပါ
ဖီလာဂိတ်သုံးရင်ပိုတိကျပါတယ် 

တိုင်မင်ချိန်း​ကောင်း​သေးရင် ခါးရိုလာအကြီးကို သံဘွတ်မပါတဲ့အမျိုးအစားအသစ်လဲပါ ချိန်းဘိသား​ရေသီး​ကောင်းတာလဲပါ ချိန်းဘိက ​ဘောစံ​လေး​ကောင်းလားစစ်ပါ 

အားလုံးတပ်ဆင်ပြီးတဲ့အခါ အင်ဂျင်ဝိုင်ရှေ့ကိုရောက်လား
ကြေးဝါရှာတပ်ထားသော ဟတ်နတ်တိုင်ကိုလျှော့ပြီးစစ်ဆေးပါ ဘလောက်တုံးတပ်ဆင်ကတည်းက အင်ဂျင်ဝိုင်
တက်သည့်အပေါက်လေးအား သန့်ရှင်းရေးလုပ်ပေးပါ 

အခုထိဖတ်မိတယ်ဆိုရင်ဖြင့်
ညီအကိုများ ​ရှေ့ခြမ်းကိုင်တဲ့အခါ အ​ထောက်အကူဖြစ်​စေရပါလိမ့်မယ်

သင်ဆရာမြင်ဆရာကြားဆရာအ​ပေါင်းတို့အား ဦးထိပ်ပန်ဆင်လျက်

<Zawgyi>
ပညာသင္ဆဲညီကိုမ်ားအတြက္ပါ
အင္ဂ်င္ျပန္လုံးတဲ့အခါ piston ရဲ႕ in , အမွတ္သားေလးကိုအေပၚဘက္မွာ ထားၿပီးတပ္ဆင္ရမယ္ဆိုတာ ပုံမွာၾကည့္ရင္ ေသခ်ာသေဘာပါေလာက္ပါၿပီ ဘိုးရင္းကိုအသြက္ထိုးမွအင္ဂ်င္ၾကာရွည္အစီးခံမယ္ ​ေရထမ္းပုံးတပုံးစာ​ေလာက္​ေရကို
ပိုက္နဲ႔အစက္ခ်ၿပီး နာရီဝက္ခန္႔ႏႈိး ၁၀ မီးနစ္​ေလာက္နားၿပီးက်င့္​ေပးရပါမယ္ ဒါမွ ပြတ္တိုက္မ်က္ႏွာျပင္​ေတြ အႏုစိတ္​ေခ်ာ​ေမြ႕သြားမွာပါ အခ်ိန္မရလို႔မက်င့္ျဖစ္ရင္ ကီလို ၃၀​ေလာက္ျမန္ႏႈန္း နဲ႔ နားနားၿပီးစီးခိုင္းပါ pisto ရဲ႕သတၳဳသားသဘာဝအရ ပူရင္ပြ​ေယာင္း​ေယာင္းျဖစ္လာမွာပါ 

အင္ဂ်င္အက်ဘီး​ေတြ ပူမွအိုးခတ္သံထြက္လာတယ္ဆိုတာ
အင္ဂ်င္ဝိုင္ ဂရိတ္မ​ေကာင္းလို႔ရယ္ ပစ္စတင္​ေခ်ာင္ၿပီးခတ္​ေနလို႔ရယ္ပါ 

125 thai ဘီးအသစ္​ေတြ မနက္ခင္းစစႏႈိးျခင္းမွာ အိုးခတ္သံ​ေလးပါးပါး​ေလးထြက္ပါတယ္ ဆီပ်ံႏွံ႔ၿပီဆိုရင္ ပူလာရင္
အသံ​ေပ်ာက္သြားပါတယ္ 

သူ့ရဲ႕​ original piston နဲ႔slip ကို တိုင္းတာၾကည့္ပါ ဂြက္! ဆိုၿပီးထြက္က်ပါတယ္ 

​ေနာက္ၿပီး piston ​ေတြသည္ ရိန္းကြင္းစြပ္သည့္​ေနရာတြင္သာ အဝန္းအဝိုင္း ညီခ်င္ညီ​ေန​ေပမယ့္ ဂါဂ်ီပင္ရဲ႕​ေအာက္ဘက္မ်က္ႏွာျပင္က​ေတာ့ ဘဲဥပုံအခုံးအလုံးသ႑ာန္ရွိပါတယ္ ဘာလို႔ဆို​ေတာ့ ​ေပါက္ကြဲအား​ေၾကာင့္ ကြန္နတင္းကို
တြန္းထုတ္ျခင္း က႐ိုင္းဝိတ္အရွိန္​ေၾကာင့္ တဖန္ျပန္ တြန္းတင္ျခင္း​ေတြခံရတဲ့အခါ ကြန္နတင္းရဲ႕အ​ေပၚနဲ႔​ေအာက္ 
piston ရဲ႕မ်က္ႏွာျပင္​ေတြဟာ စလစ္နံရံနဲ႔ အားတခုထိ သက္​ေရာက္​ေနတာ​ေၾကာင့္ piston အမ်ိဳးအစားအားလုံးနီးပါးက အဝန္းအဝိုင္း စက္ဝိုင္းပုံ ဝိုင္းစက္​ေနျခင္းမရွိတာပါ 

125 piston ေတြမွာ ကာဘာကုတ္တင္အမည္းေလးအေပၚေအာက္ႏွစ္ဘက္ပါတယ္ဆိုတာ ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္သလို အင္ဂ်င္ဝိုင္ဆြတ္ျဖန္႔ေပးတာလည္းအားေကာင္းေအာင္လို႔ပါ 

ရိန္းကြင္းပါးစပ္အဟ​ေလး​ေတြကို အင္ဂ်င္နတ္တိုင္ပုံစံအတိုင္းအလွည့္ျပဳထား​ေပးပါ အဓိကအခ်က္က​ေတာ့
top ring သည္ မီးပလပ္နဲ႔​ေဝး​ေနရပါမည္ 

top ring ကိုတိုင္မင္ခ်ိန္းဘက္နတ္တိုင္နဲ႔ခ်ိန္
second ring ကိုပလပ္ဘက္က နတ္တိုင္နဲ႔ခ်ိန္
oil ring ကို ​ေအာက္ဘက္ ဘယ္ညာ အခြ​ေလးထားၿပီး
ထည့္ရင္အဆင္​ေျပပါၿပီ 

ဘားတံအသစ္ကို အရင္က႐ိုင္းၿပီးစိတ္တိုင္းက်ၿပီဆိုရင္
ဘားကိုက္အသစ္ကို ႐ိုက္ထည့္ပါ ​​ေအာ္အင္ဂ်င္က ဂါဂ်ီပင္​ေလးနဲ႔ဆို ကြက္တိက်ပါတယ္ 

ဘားအဝိုင္းစီး ​ေကာင္းတာထည့္ပါ ဘားစပရိန္ အက်ဲကိုအ​ေပၚကထားပါ ဘားဝါရွာမက်န္ခဲ့ရပါ ကမ္းရွပ္ဘုကအစင္းရာ​ေတြ​ေကာ္ပတ္စားပါ တိုက္ပစ္​ေမာင္းကိုလည္း အ​ေခ်ာသပါ  

တိုက္ပစ္​ေတြကို ႏုတ္ႏုတ္​ေလး​ေခ်ာင္​ေန​ေအာင္ခ်ိန္ပါ
ဖီလာဂိတ္သုံးရင္ပိုတိက်ပါတယ္ 

တိုင္မင္ခ်ိန္း​ေကာင္း​ေသးရင္ ခါး႐ိုလာအႀကီးကို သံဘြတ္မပါတဲ့အမ်ိဳးအစားအသစ္လဲပါ ခ်ိန္းဘိသား​ေရသီး​ေကာင္းတာလဲပါ ခ်ိန္းဘိက ​ေဘာစံ​ေလး​ေကာင္းလားစစ္ပါ 

အားလုံးတပ္ဆင္ၿပီးတဲ့အခါ အင္ဂ်င္ဝိုင္ေရွ႕ကိုေရာက္လား
ေၾကးဝါရွာတပ္ထားေသာ ဟတ္နတ္တိုင္ကိုေလွ်ာ့ၿပီးစစ္ေဆးပါ ဘေလာက္တုံးတပ္ဆင္ကတည္းက အင္ဂ်င္ဝိုင္
တက္သည့္အေပါက္ေလးအား သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေပးပါ 

အခုထိဖတ္မိတယ္ဆိုရင္ျဖင့္
ညီအကိုမ်ား ​ေရွ႕ျခမ္းကိုင္တဲ့အခါ အ​ေထာက္အကူျဖစ္​ေစရပါလိမ့္မယ္

သင္ဆရာျမင္ဆရာၾကားဆရာအ​ေပါင္းတို႔အား ဦးထိပ္ပန္ဆင္လ်က္