တိုင်မင်ချိန်း နှင့် စက်မှု့ဆိုင်ရာပစ္စည်းများချို့ယွင်းမှု့ ပြဿနာ ဖြေရှင်းခြင်း

တိုင်မင်ချိန်း နှင့် စက်မှု့ဆိုင်ရာပစ္စည်းများချို့ယွင်းမှု့
                      ပြဿနာ ဖြေရှင်းခြင်း

      တိုင်မင်ချိန်း မလဲမှီ စစ်ဆေးဘို့့အချက်တွေက
ချိန်းဒေါက်ပလွေလို့ ခေါ်များတဲ့ tensioner valve &
setting ပိုက်တံရဲ့ အောက်ခြေအတွင်းခန်းမှာ ရှိနေတဲ့
ဘောလုံးကလေး အနေအထား မှန် မမှန် စစ်ရမယ်
    ဒီဘား ဘောလုံးလေးဟာ သူ့အောက်ခြေကို အင်ဂျင်
ဝိုင်ရောက်ရှိလာအောင် ဝင်ခွင့်ပေးတယ် ပြည့်ဝတာနဲ့
အောက်ခြေအခန်းတွင်းက ချောဆီ ပြန်မထွက်သွားရ
အောင် ပိတ်ထားပေးတယ် ဒါကို valve လို့ခေါ်တာ
အဆို့ရှင်ပါပဲ
    စစ်ဆေးနည်းက ပါးစပ်မှာထည့် မှုတ်ကြည့်ပါ
ပိတ်နေရမယ် စုပ်ယူကြည့်ပါ ပွင့်နေရမယ် ဒါဆို ok
    တိုင်မင်ချိန်းကို တင်းမာစေအောင် လုပ်ပေးတာက
အင်ဂျင်ဝိုင် ဖိအားပါ
     စပရင် မဟုတ်ပါဘူး စပရင်သန်မာ ထည့်သုံးခြင်းဖြင့်
ရမဲ့ အကျိုးဆက်ကတော့
     ပလွေ နဲ့ ချိန်းဖိမောင်း ကြားက ရာဘာသီး dumpling
ကွဲအက်ကြေမွနိင်သလို chain guide pinion ချိန်းဘိဘီး
     ခါးဘီး central wheel တို့ ချို့ယွင်းကြတတ်ကာ
တိုင်မင်ချိန်း အချိန်မတိုင်မှီ လဲလှယ်ရပါတယ်
    ဒီဘားလေးက ပုံမှန်တွန်းပေးနိင်တဲ့ အပြော့စား စပရင်
ဖြစ်မယ်ဆိုယင် လုံလောက်သော ဖိအားရတာနဲ့ နောက်ထပ် ဆီကို စုပ်မယူတော့ပါဘူး
   အကျဉ်ချုပ်ပြောရယင် ဘယ်အင်ဂျင်မျိုးကို မဆို တိုင်
မင်ချိန်းကို တင်းစေတဲ့ စနစ်ကို ဆီဖိအားသုံးပါတယ်
  sprocket type မှာ oil pressure ကိုသုံးပြီး
  belt type မှာ high pressure ဖြစ်တဲ့ hydraulic
pumpကို သုံးပါတယ်
 ယခု့ဆိုင်ကယ် အမျိုးအစားမှာ ထပ်ပြီး စစ်ဆေးသင့်တာ
ကတော့ အင်ဂျင်ဝိုင်ပန့်ဂီယာပြား အနေအထားဟာ
ကမ်ဂီယာ ကရိုင်းဂီယာ တို့နဲ့ တဖြောင့်တည်း ရှိနေစေဘို့
အလိုင်းမင့် ချိန်ညှိဘို့လဲ လိုပါတယ် 
  ဆီပန့်ဂီယာပြား အတွင်းဆိုဒ် အပြင်ဆိုဒ် အလှည့်မလွဲဘို့
လိုအပ်ပါတယ်
 ချိန်း tensioner တပ်ဆင်ပြီးတာနဲ့ ပလွေရိုးအတွင်း
ချောဆီ ကျွေးထည့်သွင်းခြင်းဖြင့် ချိန်းတင်းမာလာစေတာ
တွေ့ရယင် ok ပါပြီ system ကောင်းပါပီ
  ဆီကျွေးလို့ ပလွေရိုး အပြင် ဆီလျှံထွက်လာပါက ပလွေ
မကောင်းတာလား အင်ဂျင်ဘလောက် ပလွေအိမ် ချောင်ချိနေပြီလား စစ်ဆေးရပါမယ် tensioner rod
setting clearance များနေယင် အင်ဂျင်ဘလောက်သာ
လဲရမဲ့ အနေအထားသာ ဖြစ်ပါတော့တယ်
  ဒီဆိုင်ကယ် တိုင်မင်ချိန်း မကြာခဏ လဲနေရတဲ့ ရောဂါ
လက္ခဏာ ကိုယ်သိထားသလောက် မျှဝေပါတယ်
        အဆင်ပြေကြပါစေ။
<Unicode>
တိုင်မင်ချိန်း နှင့် စက်မှု့ဆိုင်ရာပစ္စည်းများချို့ယွင်းမှု့
                      ပြဿနာ ဖြေရှင်းခြင်း

      တိုင်မင်ချိန်း မလဲမှီ စစ်ဆေးဘို့့အချက်တွေက
ချိန်းဒေါက်ပလွေလို့ ခေါ်များတဲ့ tensioner valve &
setting ပိုက်တံရဲ့ အောက်ခြေအတွင်းခန်းမှာ ရှိနေတဲ့
ဘောလုံးကလေး အနေအထား မှန် မမှန် စစ်ရမယ်
    ဒီဘား ဘောလုံးလေးဟာ သူ့အောက်ခြေကို အင်ဂျင်
ဝိုင်ရောက်ရှိလာအောင် ဝင်ခွင့်ပေးတယ် ပြည့်ဝတာနဲ့
အောက်ခြေအခန်းတွင်းက ချောဆီ ပြန်မထွက်သွားရ
အောင် ပိတ်ထားပေးတယ် ဒါကို valve လို့ခေါ်တာ
အဆို့ရှင်ပါပဲ
    စစ်ဆေးနည်းက ပါးစပ်မှာထည့် မှုတ်ကြည့်ပါ
ပိတ်နေရမယ် စုပ်ယူကြည့်ပါ ပွင့်နေရမယ် ဒါဆို ok
    တိုင်မင်ချိန်းကို တင်းမာစေအောင် လုပ်ပေးတာက
အင်ဂျင်ဝိုင် ဖိအားပါ
     စပရင် မဟုတ်ပါဘူး စပရင်သန်မာ ထည့်သုံးခြင်းဖြင့်
ရမဲ့ အကျိုးဆက်ကတော့
     ပလွေ နဲ့ ချိန်းဖိမောင်း ကြားက ရာဘာသီး dumpling
ကွဲအက်ကြေမွနိင်သလို chain guide pinion ချိန်းဘိဘီး
     ခါးဘီး central wheel တို့ ချို့ယွင်းကြတတ်ကာ
တိုင်မင်ချိန်း အချိန်မတိုင်မှီ လဲလှယ်ရပါတယ်
    ဒီဘားလေးက ပုံမှန်တွန်းပေးနိင်တဲ့ အပြော့စား စပရင်
ဖြစ်မယ်ဆိုယင် လုံလောက်သော ဖိအားရတာနဲ့ နောက်ထပ် ဆီကို စုပ်မယူတော့ပါဘူး
   အကျဉ်ချုပ်ပြောရယင် ဘယ်အင်ဂျင်မျိုးကို မဆို တိုင်
မင်ချိန်းကို တင်းစေတဲ့ စနစ်ကို ဆီဖိအားသုံးပါတယ်
  sprocket type မှာ oil pressure ကိုသုံးပြီး
  belt type မှာ high pressure ဖြစ်တဲ့ hydraulic
pumpကို သုံးပါတယ်
 ယခု့ဆိုင်ကယ် အမျိုးအစားမှာ ထပ်ပြီး စစ်ဆေးသင့်တာ
ကတော့ အင်ဂျင်ဝိုင်ပန့်ဂီယာပြား အနေအထားဟာ
ကမ်ဂီယာ ကရိုင်းဂီယာ တို့နဲ့ တဖြောင့်တည်း ရှိနေစေဘို့
အလိုင်းမင့် ချိန်ညှိဘို့လဲ လိုပါတယ် 
  ဆီပန့်ဂီယာပြား အတွင်းဆိုဒ် အပြင်ဆိုဒ် အလှည့်မလွဲဘို့
လိုအပ်ပါတယ်
 ချိန်း tensioner တပ်ဆင်ပြီးတာနဲ့ ပလွေရိုးအတွင်း
ချောဆီ ကျွေးထည့်သွင်းခြင်းဖြင့် ချိန်းတင်းမာလာစေတာ
တွေ့ရယင် ok ပါပြီ system ကောင်းပါပီ
  ဆီကျွေးလို့ ပလွေရိုး အပြင် ဆီလျှံထွက်လာပါက ပလွေ
မကောင်းတာလား အင်ဂျင်ဘလောက် ပလွေအိမ် ချောင်ချိနေပြီလား စစ်ဆေးရပါမယ် tensioner rod
setting clearance များနေယင် အင်ဂျင်ဘလောက်သာ
လဲရမဲ့ အနေအထားသာ ဖြစ်ပါတော့တယ်
  ဒီဆိုင်ကယ် တိုင်မင်ချိန်း မကြာခဏ လဲနေရတဲ့ ရောဂါ
လက္ခဏာ ကိုယ်သိထားသလောက် မျှဝေပါတယ်
        အဆင်ပြေကြပါစေ။

<Zawgyi>
တိုင္မင္ခ်ိန္း ႏွင့္ စက္မႈ့ဆိုင္ရာပစၥည္းမ်ားခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ့
                      ျပႆနာ ေျဖရွင္းျခင္း

      တိုင္မင္ခ်ိန္း မလဲမွီ စစ္ေဆးဘို႔့အခ်က္ေတြက
ခ်ိန္းေဒါက္ပေလြလို႔ ေခၚမ်ားတဲ့ tensioner valve &
setting ပိုက္တံရဲ႕ ေအာက္ေျခအတြင္းခန္းမွာ ရွိေနတဲ့
ေဘာလုံးကေလး အေနအထား မွန္ မမွန္ စစ္ရမယ္
    ဒီဘား ေဘာလုံးေလးဟာ သူ့ေအာက္ေျခကို အင္ဂ်င္
ဝိုင္ေရာက္ရွိလာေအာင္ ဝင္ခြင့္ေပးတယ္ ျပည့္ဝတာနဲ႔
ေအာက္ေျခအခန္းတြင္းက ေခ်ာဆီ ျပန္မထြက္သြားရ
ေအာင္ ပိတ္ထားေပးတယ္ ဒါကို valve လို႔ေခၚတာ
အဆို႔ရွင္ပါပဲ
    စစ္ေဆးနည္းက ပါးစပ္မွာထည့္ မႈတ္ၾကည့္ပါ
ပိတ္ေနရမယ္ စုပ္ယူၾကည့္ပါ ပြင့္ေနရမယ္ ဒါဆို ok
    တိုင္မင္ခ်ိန္းကို တင္းမာေစေအာင္ လုပ္ေပးတာက
အင္ဂ်င္ဝိုင္ ဖိအားပါ
     စပရင္ မဟုတ္ပါဘူး စပရင္သန္မာ ထည့္သုံးျခင္းျဖင့္
ရမဲ့ အက်ိဳးဆက္ကေတာ့
     ပေလြ နဲ႔ ခ်ိန္းဖိေမာင္း ၾကားက ရာဘာသီး dumpling
ကြဲအက္ေၾကမြနိင္သလို chain guide pinion ခ်ိန္းဘိဘီး
     ခါးဘီး central wheel တို႔ ခ်ိဳ႕ယြင္းၾကတတ္ကာ
တိုင္မင္ခ်ိန္း အခ်ိန္မတိုင္မွီ လဲလွယ္ရပါတယ္
    ဒီဘားေလးက ပုံမွန္တြန္းေပးနိင္တဲ့ အေျပာ့စား စပရင္
ျဖစ္မယ္ဆိုယင္ လုံေလာက္ေသာ ဖိအားရတာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ ဆီကို စုပ္မယူေတာ့ပါဘူး
   အက်ဉ္ခ်ဳပ္ေျပာရယင္ ဘယ္အင္ဂ်င္မ်ိဳးကို မဆို တိုင္
မင္ခ်ိန္းကို တင္းေစတဲ့ စနစ္ကို ဆီဖိအားသုံးပါတယ္
  sprocket type မွာ oil pressure ကိုသုံးၿပီး
  belt type မွာ high pressure ျဖစ္တဲ့ hydraulic
pumpကို သုံးပါတယ္
 ယခု႔ဆိုင္ကယ္ အမ်ိဳးအစားမွာ ထပ္ၿပီး စစ္ေဆးသင့္တာ
ကေတာ့ အင္ဂ်င္ဝိုင္ပန္႔ဂီယာျပား အေနအထားဟာ
ကမ္ဂီယာ က႐ိုင္းဂီယာ တို႔နဲ႔ တေျဖာင့္တည္း ရွိေနေစဘို႔
အလိုင္းမင့္ ခ်ိန္ညႇိဘို႔လဲ လိုပါတယ္ 
  ဆီပန္႔ဂီယာျပား အတြင္းဆိုဒ္ အျပင္ဆိုဒ္ အလွည့္မလြဲဘို႔
လိုအပ္ပါတယ္
 ခ်ိန္း tensioner တပ္ဆင္ၿပီးတာနဲ႔ ပေလြ႐ိုးအတြင္း
ေခ်ာဆီ ေကြၽးထည့္သြင္းျခင္းျဖင့္ ခ်ိန္းတင္းမာလာေစတာ
ေတြ႕ရယင္ ok ပါၿပီ system ေကာင္းပါပီ
  ဆီေကြၽးလို႔ ပေလြ႐ိုး အျပင္ ဆီလွ်ံထြက္လာပါက ပေလြ
မေကာင္းတာလား အင္ဂ်င္ဘေလာက္ ပေလြအိမ္ ေခ်ာင္ခ်ိေနၿပီလား စစ္ေဆးရပါမယ္ tensioner rod
setting clearance မ်ားေနယင္ အင္ဂ်င္ဘေလာက္သာ
လဲရမဲ့ အေနအထားသာ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္
  ဒီဆိုင္ကယ္ တိုင္မင္ခ်ိန္း မၾကာခဏ လဲေနရတဲ့ ေရာဂါ
လကၡဏာ ကိုယ္သိထားသေလာက္ မွ်ေဝပါတယ္
        အဆင္ေျပၾကပါေစ။