Efiဆိုတာ

<Unicode>
#ဆိုင်ကယ်ပြုပြင်နည်းအပိုင်း(88) crd

EFI ဆိုတာ အပိုင်း( ၂)

ဆိုတော့ကား ဒီနေ့
ဆက်လက်ပြောပေးမှာက input 
ပိုင်းက ဆင်ဆာတွေအကြောင်းပါ။ 
ပထမဆုံး ပြောချင်တဲ့ဆင်ဆာက 

EOT /ECT
engine oil temperature/Engime coolent temperature  
လို့အလွယ်ခေါ်တဲ့ EOT ဆင်ဆာဟာ 
ဆင်ဆာပေါင်းစုရဲ့ မရှိမဖြစ်ဆင်ဆာတစ်ခု အရေးပါတဲ့ဆင်ဆာတစ်ခုလို့ပြောရင်လဲ မမှားပါဘူး။ 
အင်ဂျင်ရဲ့ အပူချိန်ကိုသိရှိအောင် 
လုပ်ဆောင်ပေးတဲ့ဆင်ဆာပါ။ 
EOT လို့ပြောရင် စလစ်အိုး ရဲ့အခြေမှာ
တည်ရှိနေနိုင်ပီးတော့ ECT လို့ပြောရင်
ရေတိုင်ကီသို့မဟုတ် ရေလိုင်းအတွင်းတနေရာရာမှာတည်ရှိနေနိုင်ပါတယ်။

သူရဲ့ အခြေမှာနှစ်ပင်ပဲဝင်ဖို့လိုလိမ့်မယ်။
တစ်ပင်က Gnd လို့ခေါ်တဲ့ -
အဝင် ဖြစ်ပီးတော့ 
တစ်ပင်က ecu အထွက် 5-5.5v ရှိတဲ့ 
စစ်ကနယ်ကြိုးပါ။ 
EOT ဟာV လုံးဝပြန်မထွက်ပါဘူး။ 
(V ထွက်တယ်လို့ပြောကြတဲ့
ဆာ့ဆာတေ အကုန် တာ့တာပါ။ )
သူက ပြောင်းလဲလာတဲ့အပူပေါ်မှာ 
ခုခံမူလို့ခေါ်တဲ့resistence တွေပြောင်းလဲလာပီးတော့ ECUရဲ့
အညွှန်းV အားကို စားပစ်တာပါ။ 
သူစားလိုက်တဲ့ V အားရဲ့ 
အတိုးအလျော့ကိုECUက 
ထောက်လှမ်းပီးမှ အပူချိန်ဘယ်လေက်
ဆိုတာကိုတွက်ယူပါတယ်။ 

ဆိုလိုတာက အပူချိန် 
သုံးဆယ့်ငါး°C မှာ ECUရဲ့
အညွှန်းV ကို 2V ကျော်စားပလိုက်ပီးတော့ ဆင်ဆာကို ကြိုးတပ်ထားမယ်ဆိုရင် 
ကြိုးကိုဖေါက်တိုင်းရင် 2V 
ကျော်ယုံလေးပဲပြနေမှာပါ။ 
အကယ်၍ ဆင်ဆာရဲ့ 
ဆော့ကက်ကိုဖြုတ်ချိန်မှာတော့ ECUက
ကြွေးထားတဲ့ 5V ကိုတွေ့ရမှာပါ။
ဒါကသူ့ရဲ့အလုပ်လုပ်ပုံပါ။ 
သူဟာ အပူချိန်မြင့်လာရင် 
ခုခံမူမြင့်လာပါတယ်။အဲ့သည့်အခါ 
အထွက်V လျော့သွားမှာပါ။ အကယ်၍ 
ဖြုတ်တိုင်းမယ်ဆိုလဲ 
room temperature ရှိနေလို့ 
5vနီးပါး မထွက်ပါဘူး။ 
ှရေခဲရေထဲထည့်စမ်းမယ်ဆိုရင်
တော့ ohm လို့ခေါ်တဲ့ resistance
လျော့ကျသွားမှာမို့ 
v အထွက်ပိုလာနိုင်ပါတယ်။ 
EOT/ECT ပျက်စီးနေ
မယ်ဆိုရင်တော့ ECUက 
အင်ဂျင်ရဲ့ပကတိအပူချိန်ကိုမသိရလို့ 
ဆီပေးတိုင်ပင်ကို မချိန်ညှိနိုင်ပါဘူး။  
EOT က ပူနေတယ်လို့အချက်ပြခဲ့ရင် 
အင်ဂျင်က ဆီလျော့ကျွေးဖို့လိုနေပီလို့
သိတဲ့အခါ ECUက ဆီလျော့ပါတယ်။ 
အင်ဂျင်အေးနေရင် ECUက 
ဆီပိုပေးပါတယ်။ 
အပူချိန်ကိုပြရာမှာ ပျက်စီးနေတဲ့ 
ဆင်ဆာဖြစ်ခဲ့ရင် အပူချိန်ကို
မပြောင်းလဲပဲ တသတ်မှတ်ထဲပြနေမှာပါ။

ဆိုပါစ်ို့ - 45°C ကိုအမြဲပြနေရင် ECUက အမြဲဆီပိုပေးနေလို့ 
အင်ဂျင်အင့်တာပလပ်လဲရတာတွေ 
ဆီမီးခိုးထွက်တာတွေ ဖြစ်လာနိုင်ပါတယ်။ EOT/ECTက error code လို့
ခေါ်တဲ့ ချက်မီးအရေအတွက်နှင့်
ပြရင်တော့ 7ချက်အမြဲပြနေမှာပါ။ 
မပြုပြင်ခဲ့ရင်တော့ error ကုတ်ဟာ
ပြန်ပျောက်သွားပီးတော့ ECU 
ကအသေမှတ်ယူသွားနိုင်ပါတယ်။ 
နောက်တကြိမ် eot အသစ်လဲသည့်တိုင် -45°c ဟာမပြောင်းဘဲ 
အသေဖြစ်နေတာ အင့်မြဲ
မြဲအင့်နေတာ စတဲ့ 
ပြသနာတွေကြုံလာရပါတယ်။
ဆောင်းပါးရဲ့အဆုံးပိုင်းမှာ wrong progrem ဖြစ်နေတဲ့ ecuတွေကိုဘယ်လို reflash လုပ်မလဲဆိုတဲ့
နည်းကိူပါရေးပေးပါ့မယ်။ 
အနိူးခက်မယ် လီဘာရုတ်တရက်
မလိုက်လာတာ။ ဆီမီးခိုးထွက်တာ 
ပလပ်စားတာ 
ဒါတွေဟာသူ့ရဲ့လက္ခဏာတွေပါ။
စစ်ဆေးနည်းအနေနဲ့ 
ECU အထွက်ကအညွှန်းV အား 5V 
လာရဲ့လား မလာရင်ဝါယာလိုင်းစစ် 
ဝါယာမှန်နေရင် ECU လဲရမှာပါ။ 
အညွှန်းV လာနေခဲ့ရင်ကျန်တဲ့ gnd - ကြိုးဆက်သွယ်မူပြတ်မပြတ် စစ်ရမှာပါ။ 
အဲ့ဒါတွေအကုန်မှန်နေရင်တော့ 
eot ဆော့ကက်တပ်ပါ။ 
ecu ကလာတဲ့ကြိုးကိုဖေါက်ပီး 
V တိုင်းရပါမယ်။ 
5vထက် လျော့ကိုလျော့သွားရမှာပါ။ 
လီဘာဆွဲကြည့်ပူလာလေv 
လျော့လေ ဖြစ်တာမှန်ရင် 
eot ဆင်ဆာကောင်းပါတယ် ။ 
အပြောင်းလဲမရှိ v တွေငြိမ်နေမယ်
ဆိုရင်တော့ ဆင်ဆာလဲလှယ်ရပါမယ်။ဒါက EOT /ECT အကြောင်းပါပဲ။ 

နောက်တစ်ခုကတော့ 
IAT ပါ။ 
Intake air temperature လို့ခေါ်တဲ့ 
အဝင်လေအပူချိန်အာရုံခံဖြစ်ပါတယ်။
အေးနေတဲ့လေဟာ သိပ်သည်းဆ 
ပိုမိုများတာကြောင့် oxygen ပါဝင်မူနှုံး 
များပါတယ်။ မနက်စောစောလေကို
တဝရှုကြည့်ပါ။ နေ့လည်တစ်ကြိမ်ရှုပါ။ 
မတူတာတွေ့ရပါမယ်။ IAT ဆင်ဆာဟာ Throttle body လို့ခေါ်တဲ့ 
လီဘာဆင်ဆာအုံ အတွင်း 
လေလမ်းကြောင်းပေါ်မှာတည်ရှိပါတယ်။ ( မပါတဲဘီးတွေလဲရှိပါတယ်)
သူ့ရဲ့အလုပ်က EOT နဲ့
ဆန့်ကျင်ဘက်ပါ။ သူလဲ EOT လိုပဲ ECUရဲ့ အညွှန်းV 5Vကိုယူထားပီး 
ကျန်တချောင်းက Gnd- ပါ။ 
မတူတာတစ်ခုက eot က ပူလေ v 
ကျလေဖြစ်ပီးတော့သူကတော့ 
ပူလေ v တက်လေပါ။ 
အလုပ်လုပ်ပုံခြင်းကတော့အတူတူပါပဲ။ သူ့ကိုလဲစစ်ဆေးမယ်ဆို ecuက 
အညွှန်းv ကိုတိုင်းတာရပါမယ်။ 
gnd- ကြိုးလွတ်မလွတ်တိုင်းရပါမယ်။ 
ဆင်ဆာကို hair dryer လိုကောင်မျိုးနဲ့ 
အပူပေးရင်ပူလေ ohm 
ကျလာလေဖြစ်ရပါမယ်။
မကျလာရင်ဆင်ဆာလဲရမှာပါ။ 
အညွှန်းV မဝင်လာရင် ECU လဲရမှာပါ။
ကော်အချောင်း လေးဖြစ်တာကြောင့်
ရေနွေးစိမ်ခြင်း နှဲ့ ခြင်းမှာမလုပ်ဖို့
လိုပါတယ်။ ဒါက IAT အကြောင်းပါ

<Zawgyi>
#ဆိုင္ကယ္ျပဳျပင္နည္းအပိုင္း(88) crd

EFI ဆိုတာ အပိုင္း( ၂)

ဆိုေတာ့ကား ဒီေန႔
ဆက္လက္ေျပာေပးမွာက input 
ပိုင္းက ဆင္ဆာေတြအေၾကာင္းပါ။ 
ပထမဆုံး ေျပာခ်င္တဲ့ဆင္ဆာက 

EOT /ECT
engine oil temperature/Engime coolent temperature  
လို႔အလြယ္ေခၚတဲ့ EOT ဆင္ဆာဟာ 
ဆင္ဆာေပါင္းစုရဲ႕ မရွိမျဖစ္ဆင္ဆာတစ္ခု အေရးပါတဲ့ဆင္ဆာတစ္ခုလို႔ေျပာရင္လဲ မမွားပါဘူး။ 
အင္ဂ်င္ရဲ႕ အပူခ်ိန္ကိုသိရွိေအာင္ 
လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့ဆင္ဆာပါ။ 
EOT လို႔ေျပာရင္ စလစ္အိုး ရဲ႕အေျခမွာ
တည္ရွိေနႏိုင္ပီးေတာ့ ECT လို႔ေျပာရင္
ေရတိုင္ကီသို႔မဟုတ္ ေရလိုင္းအတြင္းတေနရာရာမွာတည္ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။

သူရဲ႕ အေျခမွာႏွစ္ပင္ပဲဝင္ဖို႔လိုလိမ့္မယ္။
တစ္ပင္က Gnd လို႔ေခၚတဲ့ -
အဝင္ ျဖစ္ပီးေတာ့ 
တစ္ပင္က ecu အထြက္ 5-5.5v ရွိတဲ့ 
စစ္ကနယ္ႀကိဳးပါ။ 
EOT ဟာV လုံးဝျပန္မထြက္ပါဘူး။ 
(V ထြက္တယ္လို႔ေျပာၾကတဲ့
ဆာ့ဆာေတ အကုန္ တာ့တာပါ။ )
သူက ေျပာင္းလဲလာတဲ့အပူေပၚမွာ 
ခုခံမူလို႔ေခၚတဲ့resistence ေတြေျပာင္းလဲလာပီးေတာ့ ECUရဲ႕
အၫႊန္းV အားကို စားပစ္တာပါ။ 
သူစားလိုက္တဲ့ V အားရဲ႕ 
အတိုးအေလ်ာ့ကိုECUက 
ေထာက္လွမ္းပီးမွ အပူခ်ိန္ဘယ္ေလက္
ဆိုတာကိုတြက္ယူပါတယ္။ 

ဆိုလိုတာက အပူခ်ိန္ 
သုံးဆယ့္ငါး°C မွာ ECUရဲ႕
အၫႊန္းV ကို 2V ေက်ာ္စားပလိုက္ပီးေတာ့ ဆင္ဆာကို ႀကိဳးတပ္ထားမယ္ဆိုရင္ 
ႀကိဳးကိုေဖါက္တိုင္းရင္ 2V 
ေက်ာ္ယုံေလးပဲျပေနမွာပါ။ 
အကယ္၍ ဆင္ဆာရဲ႕ 
ေဆာ့ကက္ကိုျဖဳတ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ECUက
ေႂကြးထားတဲ့ 5V ကိုေတြ႕ရမွာပါ။
ဒါကသူ့ရဲ႕အလုပ္လုပ္ပုံပါ။ 
သူဟာ အပူခ်ိန္ျမင့္လာရင္ 
ခုခံမူျမင့္လာပါတယ္။အဲ့သည့္အခါ 
အထြက္V ေလ်ာ့သြားမွာပါ။ အကယ္၍ 
ျဖဳတ္တိုင္းမယ္ဆိုလဲ 
room temperature ရွိေနလို႔ 
5vနီးပါး မထြက္ပါဘူး။ 
ှေရခဲေရထဲထည့္စမ္းမယ္ဆိုရင္
ေတာ့ ohm လို႔ေခၚတဲ့ resistance
ေလ်ာ့က်သြားမွာမို႔ 
v အထြက္ပိုလာႏိုင္ပါတယ္။ 
EOT/ECT ပ်က္စီးေန
မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ECUက 
အင္ဂ်င္ရဲ႕ပကတိအပူခ်ိန္ကိုမသိရလို႔ 
ဆီေပးတိုင္ပင္ကို မခ်ိန္ညႇိႏိုင္ပါဘူး။  
EOT က ပူေနတယ္လို႔အခ်က္ျပခဲ့ရင္ 
အင္ဂ်င္က ဆီေလ်ာ့ေကြၽးဖို႔လိုေနပီလို႔
သိတဲ့အခါ ECUက ဆီေလ်ာ့ပါတယ္။ 
အင္ဂ်င္ေအးေနရင္ ECUက 
ဆီပိုေပးပါတယ္။ 
အပူခ်ိန္ကိုျပရာမွာ ပ်က္စီးေနတဲ့ 
ဆင္ဆာျဖစ္ခဲ့ရင္ အပူခ်ိန္ကို
မေျပာင္းလဲပဲ တသတ္မွတ္ထဲျပေနမွာပါ။

ဆိုပါစ္ို႔ - 45°C ကိုအၿမဲျပေနရင္ ECUက အၿမဲဆီပိုေပးေနလို႔ 
အင္ဂ်င္အင့္တာပလပ္လဲရတာေတြ 
ဆီမီးခိုးထြက္တာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ EOT/ECTက error code လို႔
ေခၚတဲ့ ခ်က္မီးအေရအတြက္ႏွင့္
ျပရင္ေတာ့ 7ခ်က္အၿမဲျပေနမွာပါ။ 
မျပဳျပင္ခဲ့ရင္ေတာ့ error ကုတ္ဟာ
ျပန္ေပ်ာက္သြားပီးေတာ့ ECU 
ကအေသမွတ္ယူသြားႏိုင္ပါတယ္။ 
ေနာက္တႀကိမ္ eot အသစ္လဲသည့္တိုင္ -45°c ဟာမေျပာင္းဘဲ 
အေသျဖစ္ေနတာ အင့္ၿမဲ
ၿမဲအင့္ေနတာ စတဲ့ 
ျပသနာေတြႀကဳံလာရပါတယ္။
ေဆာင္းပါးရဲ႕အဆုံးပိုင္းမွာ wrong progrem ျဖစ္ေနတဲ့ ecuေတြကိုဘယ္လို reflash လုပ္မလဲဆိုတဲ့
နည္းကိူပါေရးေပးပါ႔မယ္။ 
အနိူးခက္မယ္ လီဘာ႐ုတ္တရက္
မလိုက္လာတာ။ ဆီမီးခိုးထြက္တာ 
ပလပ္စားတာ 
ဒါေတြဟာသူ့ရဲ႕လကၡဏာေတြပါ။
စစ္ေဆးနည္းအေနနဲ႔ 
ECU အထြက္ကအၫႊန္းV အား 5V 
လာရဲ႕လား မလာရင္ဝါယာလိုင္းစစ္ 
ဝါယာမွန္ေနရင္ ECU လဲရမွာပါ။ 
အၫႊန္းV လာေနခဲ့ရင္က်န္တဲ့ gnd - ႀကိဳးဆက္သြယ္မူျပတ္မျပတ္ စစ္ရမွာပါ။ 
အဲ့ဒါေတြအကုန္မွန္ေနရင္ေတာ့ 
eot ေဆာ့ကက္တပ္ပါ။ 
ecu ကလာတဲ့ႀကိဳးကိုေဖါက္ပီး 
V တိုင္းရပါမယ္။ 
5vထက္ ေလ်ာ့ကိုေလ်ာ့သြားရမွာပါ။ 
လီဘာဆြဲၾကည့္ပူလာေလv 
ေလ်ာ့ေလ ျဖစ္တာမွန္ရင္ 
eot ဆင္ဆာေကာင္းပါတယ္ ။ 
အေျပာင္းလဲမရွိ v ေတြၿငိမ္ေနမယ္
ဆိုရင္ေတာ့ ဆင္ဆာလဲလွယ္ရပါမယ္။ဒါက EOT /ECT အေၾကာင္းပါပဲ။ 

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ 
IAT ပါ။ 
Intake air temperature လို႔ေခၚတဲ့ 
အဝင္ေလအပူခ်ိန္အာ႐ုံခံျဖစ္ပါတယ္။
ေအးေနတဲ့ေလဟာ သိပ္သည္းဆ 
ပိုမိုမ်ားတာေၾကာင့္ oxygen ပါဝင္မူႏႈံး 
မ်ားပါတယ္။ မနက္ေစာေစာေလကို
တဝရႈၾကည့္ပါ။ ေန႔လည္တစ္ႀကိမ္ရႈပါ။ 
မတူတာေတြ႕ရပါမယ္။ IAT ဆင္ဆာဟာ Throttle body လို႔ေခၚတဲ့ 
လီဘာဆင္ဆာအုံ အတြင္း 
ေလလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာတည္ရွိပါတယ္။ ( မပါတဲဘီးေတြလဲရွိပါတယ္)
သူ့ရဲ႕အလုပ္က EOT နဲ႔
ဆန္႔က်င္ဘက္ပါ။ သူလဲ EOT လိုပဲ ECUရဲ႕ အၫႊန္းV 5Vကိုယူထားပီး 
က်န္တေခ်ာင္းက Gnd- ပါ။ 
မတူတာတစ္ခုက eot က ပူေလ v 
က်ေလျဖစ္ပီးေတာ့သူကေတာ့ 
ပူေလ v တက္ေလပါ။ 
အလုပ္လုပ္ပုံျခင္းကေတာ့အတူတူပါပဲ။ သူ့ကိုလဲစစ္ေဆးမယ္ဆို ecuက 
အၫႊန္းv ကိုတိုင္းတာရပါမယ္။ 
gnd- ႀကိဳးလြတ္မလြတ္တိုင္းရပါမယ္။ 
ဆင္ဆာကို hair dryer လိုေကာင္မ်ိဳးနဲ႔ 
အပူေပးရင္ပူေလ ohm 
က်လာေလျဖစ္ရပါမယ္။
မက်လာရင္ဆင္ဆာလဲရမွာပါ။ 
အၫႊန္းV မဝင္လာရင္ ECU လဲရမွာပါ။
ေကာ္အေခ်ာင္း ေလးျဖစ္တာေၾကာင့္
ေရေႏြးစိမ္ျခင္း ႏွဲ႔ ျခင္းမွာမလုပ္ဖို႔
လိုပါတယ္။ ဒါက IAT အေၾကာင္းပါ