ACG ဆိုတာဘာလဲ

<Unicode>
သိထားသင့်တယ်လို့တော့ ထင်ပါတယ်
အဲဒါကြာင့် မ လာခဲ့တာပါ

ACG ဆိုတာဘာလဲ ဟွန်ဒါ
===============
ဟွန်ဒါ ကကြေညာလိုက်တဲ့ စနစ်တစ်ခု။ 
ရိုးရှင်းခြင်းက ဆန်းသစ်တယ် ဆိုတဲ့သဘောသဘာဝ
အတိုင်းပဲမော်ဒန် ဆိုင်ကယ်တွေမှာ တပ်ဆင်လာတဲ့ 
အစိတ်အပိုင်းပဲဖစ်တယ်။ ဒါဆိုဘာလဲ ACG ဆိုတာ။
ACG ( Alternating Current Generaror)
brush less motor system လို့ခေါ်တဲ့ ကာဘွန်ဘရက်အသုံးမပြုတဲ့ စတတ်တာမော်တာစနစ်ပါ။(သင်တန်းကပို့ချချက်တစ်ခုပါခင်ဗျာ ဤကားစကားချပ်)

ECUကနေ တိုက်ရိုက်ထိန်းချုပ်ထားပီးတော့ CKP(Crank shift position sensor ) ကနေ 
အချက်အလက်တစ်ချို့ ယူရသေးတယ်ပေါ့။ဆိုလိုတာက စစ လှည့်မယ့် stoke (ရိုက်ချက်)ဟာ compression stoke အစ သို့ အလည် လောက်ကိုရောက်နေတယ်ဆိုရင် starter motor မပါတဲ့ စနစ်မို့လို့ 
ရှေ့ကိုရုတ်တရက် အရှိန်နဲ့ ဆက်လှည့်ဖို့ မနိုင်တဲ့
အတွက် ckpရဲ့ အချက်အလက်ကိုယူပီးရုတိတရက် 
နောက်ကိုတစ်ပါတ်ခွဲနဲ့ နှစ်ပါတ် နီးနီးလောက် 
အရှိန်ဆတိခနဲယူပီးမှ ရှေ့ကိုဆက်လှည့်တဲ့ သဘောပါ။

အားသာချက်တွေအနေတဲ့ စတတ်ဘောမပါတာ 
မော်တာသီးသန့်မပါတာတွေဟာ ပြုပြင် စရိတ်  
သက်သာစေပါတယ်။ ckp ကနေ ကရိုင်းတည်နေရာကိုအာရုံခံရတယ်ဆိုတာက ရိုးရိုး မော်တာပါတဲ့ ဘီးတွေဟာ
ကရိုင်းတပါတ်လည်ဖို့အတွက် မော်တာအတွင်းရှပ်ဟာ အပါတ်ရည်ခြောက်ဆယ်ကနေ ရှစိဆယ်ကြားလည်ပါတ်ရတယ်။ ဆိုလိုတာက ဘယ်စတုတ်မှာပဲဖြစ်ဖြစ် 
မော်တာဟာ ညီညီမျှမျှ ရုန်းရတယ်။ အဲ့တော့ရုန်းနိုင်တယ်ပဲပြောရမယ်။ နောက်ပိုင်း မော်ဒယ်မြင့်ဘီးတွေမှာ 
မော်တာပါတာတောင် မော်တာအရမ်းညှစ် ရုန်းရမှာ
ဆိုးတာကြောင့် ကင်းမ်ရှပ်တွေမှာ ရစ်ချက် 
ဂါဗနာလေးတွေပါလာတော့ ပိုမို ပေါ့ပေါ့ပါးပါးရုန်းရတာပေါ့။

ACG မော်တာစနစ်ကို ဖေါ်ဆောင်ရတဲ့ နောက်ထပ်ရည်ရွယ်ချက်တစ်ခုရှိပါသေးတယ် ISS လို့ခေါ်တဲ့ (Idling stop system)ပါ။ အလွယ်ပြောရရင် စလိုးအနေအထားမှာရပ် ပီး လီဘာဆွဲတာနဲ့ ပြန်ပီး အသင့် နိုးလာတဲ့
 စနစ်ပေါ့လေ။ မီးပွိုင့်တွေ bus stopတွေမှာ ခဏ ဘရိတ်ဆွဲရပ်လိုက်ရင် ကီလိုမီတာလက်တံလေးအဆုံးထိကျပီး ငါးစက္ကန့် အတွင်း ရပ်သွားတယ် ပြန်ထွက်ချင်တယ်ဆိုဘရိတ်လွှတ်ပီးလီဘာ လေးပြန်ဆွဲယုံနဲ့ ဆတ်ခနဲ 
ညင်ညင်သာသာ ပြန်နိုးလာတဲ့စနစ်တစ်ခုပါ။

 ECUရဲ့ ထိန်းချုပ်မူအောက်မှာပဲရှိနေပီးတော
့ VS ( မိုင်းလစ်)ဆင်နဲ့ TP (လီဘာ) ဆင်ဆာကိုစနစ်တကျ ထိန်းချုပ် ခိုင်းစေထားတာမျိုးပါ။ အဲ့အခြေနေမှာ
 ACG မော်တာစနစ်ကသာ ပေါ့ပေါ့ပါးပါး ငြိမ်ငြိမ် လေး
 ပြန်ပီးနိုး ထနိုင်မှာပါ။ ဟွန်ဒါက ACG စနစ်ကို Click 125I နဲ့ PCX150တွေမှ စတင်အသုံးပြုခဲ့ပီးတော့ 
နောက်ပိုင်းမှာViro125တွေမှာလဲ တပ်ဆင်အသုံးပြုလာခဲ့ပါတယ်။ ရှေ့တလှမ်းစောတဲ့ ဟွန်ဒါ လူလည်ကျတဲ့
တကွက်ပေါ့ဗျာ။

ဒါဆို အလုပ်လုပ်ပုံက်ု ပြောပြရအောင်ဗျာ
အောက်ကွိုင်မှာပဲ ကွိုင်နှစ်ဆင့် ပါတ်ထားတယ် တဆင့်က ချာချင်ကွိုင်ဖြစ်ပီးတော့တစ်ဆင့်က 
စတတ်တာကော လို့ခေါ်တဲ့ 
 အော်လ်တာနေတာ ကွိုင်ပါ။ အဖိုအဖို တွန်းကန်တဲ့စနစ်
နဲ့ သံလိုက်အုံကို ပြန်တွန်းတာပါ။ စတတ်တာရီလေးက 
စတပ်ခလုပ်ကိုနှိပ်ချိန်မှာ အဖိုစက်ကွင်းချင်းတွန်းဖို့ အားယူလိုက်ပါတယ် CKPက များ 
ကော်ပရေးရှင်းStokeမှာ ရောက်နေတယ်လို့အချက်ပြတာနဲ့ ဆတ်ခနဲနောက်ကိုပြောင်းပြန်ပြန် 
လှည့်ပေးပီးနောက်တချက်မှ ရှေ့ကို ပြန်တွန်းခြင်းဖြင့် အသံမထွက်ပဲ စက်နိုးစေပါတယ်။

တကယ်လို့များ မိတ်ဆွေကလစ် ဟာ စတတ်မွှေ့သံ
ံ ရှည်နေမယ်ဆိုရင်တော့ ရစ်ချက် လေးတွေအလုပ်လုပ်တာပုံမှန်ဟုတ်မဟုတ် စစ်ရမှာဖြစ်သလိုပဲ 
Tippet လေးတွေ ဟ နေလား ( ဟ နေရင်လဲ ကော်ပရေးရှင်းတောင့်နေလို့ နောက်ကိုလှည့်တာများနေတတ်)သတိထားသင့်ပါတယ်။
ACG ဆိုတာ ဘာကိုခေါ်သလဲ တော့ သိလောက်ပီထင်ပါတယ် ဆရာတို့ ညီအကိုတို့ရေ။ပုံလေးတွေလဲဝင်ကြည့်သွားပေးပါ။

Cr

<Zawgyi>
သိထားသင့္တယ္လို႔ေတာ့ ထင္ပါတယ္
အဲဒါၾကာင့္ မ လာခဲ့တာပါ

ACG ဆိုတာဘာလဲ ဟြန္ဒါ
===============
ဟြန္ဒါ ကေၾကညာလိုက္တဲ့ စနစ္တစ္ခု။ 
႐ိုးရွင္းျခင္းက ဆန္းသစ္တယ္ ဆိုတဲ့သေဘာသဘာဝ
အတိုင္းပဲေမာ္ဒန္ ဆိုင္ကယ္ေတြမွာ တပ္ဆင္လာတဲ့ 
အစိတ္အပိုင္းပဲဖစ္တယ္။ ဒါဆိုဘာလဲ ACG ဆိုတာ။
ACG ( Alternating Current Generaror)
brush less motor system လို႔ေခၚတဲ့ ကာဘြန္ဘရက္အသုံးမျပဳတဲ့ စတတ္တာေမာ္တာစနစ္ပါ။(သင္တန္းကပို႔ခ်ခ်က္တစ္ခုပါခင္ဗ်ာ ဤကားစကားခ်ပ္)

ECUကေန တိုက္႐ိုက္ထိန္းခ်ဳပ္ထားပီးေတာ့ CKP(Crank shift position sensor ) ကေန 
အခ်က္အလက္တစ္ခ်ိဳ႕ ယူရေသးတယ္ေပါ႔။ဆိုလိုတာက စစ လွည့္မယ့္ stoke (႐ိုက္ခ်က္)ဟာ compression stoke အစ သို႔ အလည္ ေလာက္ကိုေရာက္ေနတယ္ဆိုရင္ starter motor မပါတဲ့ စနစ္မို႔လို႔ 
ေရွ႕ကို႐ုတ္တရက္ အရွိန္နဲ႔ ဆက္လွည့္ဖို႔ မႏိုင္တဲ့
အတြက္ ckpရဲ႕ အခ်က္အလက္ကိုယူပီး႐ုတိတရက္ 
ေနာက္ကိုတစ္ပါတ္ခြဲနဲ႔ ႏွစ္ပါတ္ နီးနီးေလာက္ 
အရွိန္ဆတိခနဲယူပီးမွ ေရွ႕ကိုဆက္လွည့္တဲ့ သေဘာပါ။

အားသာခ်က္ေတြအေနတဲ့ စတတ္ေဘာမပါတာ 
ေမာ္တာသီးသန္႔မပါတာေတြဟာ ျပဳျပင္ စရိတ္  
သက္သာေစပါတယ္။ ckp ကေန က႐ိုင္းတည္ေနရာကိုအာ႐ုံခံရတယ္ဆိုတာက ႐ိုး႐ိုး ေမာ္တာပါတဲ့ ဘီးေတြဟာ
က႐ိုင္းတပါတ္လည္ဖို႔အတြက္ ေမာ္တာအတြင္းရွပ္ဟာ အပါတ္ရည္ေျခာက္ဆယ္ကေန ရွစိဆယ္ၾကားလည္ပါတ္ရတယ္။ ဆိုလိုတာက ဘယ္စတုတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ 
ေမာ္တာဟာ ညီညီမွ်မွ် ႐ုန္းရတယ္။ အဲ့ေတာ့႐ုန္းႏိုင္တယ္ပဲေျပာရမယ္။ ေနာက္ပိုင္း ေမာ္ဒယ္ျမင့္ဘီးေတြမွာ 
ေမာ္တာပါတာေတာင္ ေမာ္တာအရမ္းညႇစ္ ႐ုန္းရမွာ
ဆိုးတာေၾကာင့္ ကင္းမ္ရွပ္ေတြမွာ ရစ္ခ်က္ 
ဂါဗနာေလးေတြပါလာေတာ့ ပိုမို ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး႐ုန္းရတာေပါ႔။

ACG ေမာ္တာစနစ္ကို ေဖၚေဆာင္ရတဲ့ ေနာက္ထပ္ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုရွိပါေသးတယ္ ISS လို႔ေခၚတဲ့ (Idling stop system)ပါ။ အလြယ္ေျပာရရင္ စလိုးအေနအထားမွာရပ္ ပီး လီဘာဆြဲတာနဲ႔ ျပန္ပီး အသင့္ ႏိုးလာတဲ့
 စနစ္ေပါ႔ေလ။ မီးပြိဳင့္ေတြ bus stopေတြမွာ ခဏ ဘရိတ္ဆြဲရပ္လိုက္ရင္ ကီလိုမီတာလက္တံေလးအဆုံးထိက်ပီး ငါးစကၠန္႔ အတြင္း ရပ္သြားတယ္ ျပန္ထြက္ခ်င္တယ္ဆိုဘရိတ္လႊတ္ပီးလီဘာ ေလးျပန္ဆြဲယုံနဲ႔ ဆတ္ခနဲ 
ညင္ညင္သာသာ ျပန္ႏိုးလာတဲ့စနစ္တစ္ခုပါ။

 ECUရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မူေအာက္မွာပဲရွိေနပီးေတာ
့ VS ( မိုင္းလစ္)ဆင္နဲ႔ TP (လီဘာ) ဆင္ဆာကိုစနစ္တက် ထိန္းခ်ဳပ္ ခိုင္းေစထားတာမ်ိဳးပါ။ အဲ့အေျခေနမွာ
 ACG ေမာ္တာစနစ္ကသာ ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး ၿငိမ္ၿငိမ္ ေလး
 ျပန္ပီးႏိုး ထႏိုင္မွာပါ။ ဟြန္ဒါက ACG စနစ္ကို Click 125I နဲ႔ PCX150ေတြမွ စတင္အသုံးျပဳခဲ့ပီးေတာ့ 
ေနာက္ပိုင္းမွာViro125ေတြမွာလဲ တပ္ဆင္အသုံးျပဳလာခဲ့ပါတယ္။ ေရွ႕တလွမ္းေစာတဲ့ ဟြန္ဒါ လူလည္က်တဲ့
တကြက္ေပါ႔ဗ်ာ။

ဒါဆို အလုပ္လုပ္ပုံက္ု ေျပာျပရေအာင္ဗ်ာ
ေအာက္ကြိဳင္မွာပဲ ကြိဳင္ႏွစ္ဆင့္ ပါတ္ထားတယ္ တဆင့္က ခ်ာခ်င္ကြိဳင္ျဖစ္ပီးေတာ့တစ္ဆင့္က 
စတတ္တာေကာ လို႔ေခၚတဲ့ 
 ေအာ္လ္တာေနတာ ကြိဳင္ပါ။ အဖိုအဖို တြန္းကန္တဲ့စနစ္
နဲ႔ သံလိုက္အုံကို ျပန္တြန္းတာပါ။ စတတ္တာရီေလးက 
စတပ္ခလုပ္ကိုႏွိပ္ခ်ိန္မွာ အဖိုစက္ကြင္းခ်င္းတြန္းဖို႔ အားယူလိုက္ပါတယ္ CKPက မ်ား 
ေကာ္ပေရးရွင္းStokeမွာ ေရာက္ေနတယ္လို႔အခ်က္ျပတာနဲ႔ ဆတ္ခနဲေနာက္ကိုေျပာင္းျပန္ျပန္ 
လွည့္ေပးပီးေနာက္တခ်က္မွ ေရွ႕ကို ျပန္တြန္းျခင္းျဖင့္ အသံမထြက္ပဲ စက္ႏိုးေစပါတယ္။

တကယ္လို႔မ်ား မိတ္ေဆြကလစ္ ဟာ စတတ္ေမႊ႕သံ
ံ ရွည္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ရစ္ခ်က္ ေလးေတြအလုပ္လုပ္တာပုံမွန္ဟုတ္မဟုတ္ စစ္ရမွာျဖစ္သလိုပဲ 
Tippet ေလးေတြ ဟ ေနလား ( ဟ ေနရင္လဲ ေကာ္ပေရးရွင္းေတာင့္ေနလို႔ ေနာက္ကိုလွည့္တာမ်ားေနတတ္)သတိထားသင့္ပါတယ္။
ACG ဆိုတာ ဘာကိုေခၚသလဲ ေတာ့ သိေလာက္ပီထင္ပါတယ္ ဆရာတို႔ ညီအကိုတို႔ေရ။ပုံေလးေတြလဲဝင္ၾကည့္သြားေပးပါ။

Cr