<Unicode>
Honda PCX အကြောင်း သို့မဟုတ် Midsize Scooter King
_________________________________________
Honda Motor Company မှ PCX အမျိုးအစား မော်တော် ဆိုင်ကယ်ကို 2009 ခုနှစ်မှ စတင်ပြီး ယခု အချိန် 2020 အထိ Generation ခွဲ၍ ဆက်လက် ထုတ်လုပ်နေပါတယ် 2009 မှ 2013 ထိ Thailand မှာ အဓိကထား တပ်ဆင်ထုတ်လုပ်ပြီး 2014 မှာ Vietnam 2018 မှာ Indonesia နိုင်ငံ တို့မှာပါ တိုးချဲ့ ထုတ်လုပ် လာပါတယ် 2009 ခုနှစ်မှာ 125 CC တစ်မျိုးထဲ ကို ထုတ်လုပ်ပြီး စျေးကွက် အနေနဲ့ European Market ကို အဓိက ထား ဖြန့်ချီပြီး 2011 ခုနှစ် ရောက်မှ Asian အချို့ နိုင်ငံတွေနဲ့ Europe ကို ခွဲ ဝေ ရောင်းချပါတယ် 2012 နှစ်မှာ ကြီးမားတဲ့ အပြောင်းအလဲ ကို စတင်ပါတယ် အင်ဂျင်ပါဝါ ပိုင်းကို 125CC မှ 150CC သို့ ပြောင်းလဲ ခြင်းနှင့် အချိုး နည်း ပညာပိုင်း အဆင်မြှင့်တင်ခြင်း တွေပါ 2011 မှ 2013 အထိကို ပထမ မျိုးစက်လို့ သက်မှတ် ထားပါတယ် 2011 ရှေ့ပိုင်း မော်ဒယ်နဲ့ ဒီဇိုင်းပိုင်းလေး အနည်းငယ်လဲ ပြောင်လဲ လာပါတယ် ဒါပေမဲ့ 2014 ခုနှစ်မှာတော့ ထုတ်လုပ် တပ်ဆင်ခြင်း မပြုလုပ်ပဲ အရင် နှစ် ရဲ့ ထုတ်ကုန် ကိုပဲ ဆက်လက် ရောင်းချပါတယ် 2015 ခုနှစ်မှာတော့ ဒုတိယ မျိုးဆက် အနေနဲ့ ပြန်လည် ထုတ်လုပ် ရောင်းချလာပြီး အဓိက အနေနဲ့ ဆိုင်ကယ်ရဲ့ ဘော်ဒီပိုင်း ကို အရင် မျိုးဆက် အတိုင်း ဆက်လက် အသုံးပြုပြီး အနည်းငယ် ပြောင်းလဲ မှု့တွေနဲ့ အတူ ပြန်လည် ပွဲ ထွက် လာပါတယ် ဒီဒုတိယ မျိုးဆက်ကိုတော့ Canada နဲ့ USAနိုင်ငံ တို့ကို ပါ တင်ပို ရောင်းချလာပါတယ် 2015 မှ 2018 အထိက ဒုတိယ မျိုး ဆက်အနေနဲ့ ကျွန်တော် တို့ နိုင်ငံ မှာလဲ အများအပြား တွေ့နေရတဲ့ မော်ဒယ်တွေပါ
PCX ဆိုင်ကယ်မှာ နည်းပညာ စမ်းသပ်မှု့တွေ ပြောင်းလဲ မှု့တွေ အများအပြားတွေ့ရပါတယ် ခင်ဗျ
တတိယ မျိုးဆက်ကိုတော့ 2019 မှာ ပွဲထုတ်ပြီး USA အတွက် သီးသန်းအနေနဲ့ ဘောဒီ ဖရိန် အသစ် အင်ဂျင် ပါဖောင်းမန့် အသစ် LED မီး ABS System Suspenssion System စတဲ့ သီးခြား ထုတ်လုပ်မှု့တွေ အတူ တင်ပို့ ရောင်းချ ခဲ့ပါတယ် ရှေ့မှာ ပြောခဲ့သလို ဒုတိယ မျိုးဆက်မှာ Honda Motor ရဲ့ နည်းပညာစမ်းသပ်မှု့ အများဆုံး လုပ်တဲ့ ဒီဆိုင်ကယ်မှာ ESP( Enhanced Smart Power ) Design, LED Headlights, LED display စတာတွေကို မိတ်ဆက် အသုံးပြု လာပါတယ် ဒီလောက်ဆိုရင်တော့ PCX ရဲအဆင့်ဆင့် ပြောင်းလဲ လာပုံကို သိရှိနားလည် လောက်ပြီ လို့ ယူဆပါတယ် ခင်ဗျ
Engine အကြောင်း
PCX ဟာ Mid size Scooter အမျိုးအစား ဖြစ်ပြီး Body နေရာ ပိုကျယ်တဲ့ အတွက် နည်းပညာ စမ်းသပ် တပ်ဆင်ဖို့ အခွင့်အရေး ကောင်းတစ်ခု ဖြစ်ခဲ့တာနဲ့ အညီ 150CC အရွယ်အစား Liquid Cooled Engine ကို သူနဲ့ စတင် ခဲ့ပါတယ် အင်ဂျင်ပါဝါ ကို 2011 မှ 2013 ထိ 153CC အဖြစ် ထုတ်လုပ်ပြီး 2015 နောက်ပိုင်းကိုတော့ 149CC အဖြစ် ပြောင်းလဲ လိုက်ပါတယ် ဒီပြောင်းလဲမှု့ရဲ့ နောက်မှာ သတိထားရမှာက သူ့ရဲ့ SOHC , 2-Valve ဆိုတာကိုပါ ပုံမှန်အတိုင်း Honda Engine အတော် များများက DOHC, 4-Valve တွေပါ ဒါက ထူးခြားချက်ပါ နောက်တစ်ခု အနေနဲ့ VTEC mechanism နည်းပညာ ကို အသုံးပြု ထားပါတယ် ဒီနည်းပညာ တွေဟာ အရင် တုန်းကတော့ 400CC အင်ဂျင်ပါဝါ ဘီးတွေ မှာသာ တွေ့ရတာပါ (ဥပမာ CB-400) သူက အရင်လို One cam Shaft, One rocker arm မဟုတ်တော့ပဲ Two different cam shaft, Two differnt rocker arms ဖြစ်သွားတဲ့အတွက် Engine RPM high speed မှာ ပါဝါ အတက် အဆင်း ရုတ်ခြည်း ပြောင်းလဲ နိုင်ပြီး Engine Vibration ကိုလဲ လျှော့ ကျစေပါတယ် အခြား 150 တွေလို ဘားအတံ က တစ်ချောင်းထဲ မဟုတ်ပဲ နှစ်ချောင်းပါ Two Different Arms ဆိုတာ ဒီနေရာမှာ support လုပ်ထားတာပါ နောက်တစ်ခု အနေနဲ့ တိုင်ပင် ချိန်းကို ဆီဖြန်း စနစ် တိုင်ပင်ချိန်း ဘိ ခေါ် Tansioner Lifter စတာတွေကို လဲ အဆင့်မြှင့်တင် ထားပါသေးတယ် ရေတိုင်ကီ ရေလဲ လှည်ခြင်း ကိုလဲ Thermostat ခံ၍ အလိုလျှောက် လိုအပ်မှ ရေလဲလှည်ခြင်းဖြင့် ဆီ စားနှုန်းကို ထိန်းချုပ် ထားပါတယ် Air Cleaner ကလဲ အင်ဂျင် တစ်လုံးမှာ အဓိကကျ အရေးကြီးပါတယ် သိကြတဲ့ အတိုင်း ကြီးမားတဲ့ Air Cleaner ကို Velt Line ရဲ့ အပေါ်မှာ တွေ့ရပါမယ် သူဟာ အခန်း နှစ်ခန်းနဲ့ ဖွဲ့စည်း ထားပြီး နှစ်ခန်းရဲ့ ကြားမှာ Filter ကို ထားရှိပြီး လေကို တိုက်ရိုက် ရှုသွင်းမှု့ စနစ် မဟုတ်ပဲ သိုလှောင် သိမ်းစည်း ပြီးမှ ရှုသွင်းတဲ့ စနစ်ကို အသုံး ပြု ထားတာပါ ဒါကလဲ အင်ဂျင်ရဲ့ လေ သန့်ရရှိမှု့ကို အပြည့် အဝ ထောက်ပံ့ နေနိုင်မှာပါ ဒီနေရာမှာ ပြောချင်တာက ကျွန်တော်တို့ page အနေနဲ့ လမ်းကြမ်း ဖုန်ထူတဲ့ နေရာတွေကို Auto ဘီး စီးဖို့ recommand မပေးရခြင်း အကြောင်းပါ Air Cleaner တည်နေရာ နိမ့်တဲ့ အတွက် ဖုန်ထူတဲ့ နေရာ အတွက် အဆင် မပြေနိုင်ပါဘူး Honda ရဲ့ နောက်ဆုံး တစ်ခုကတော့ Honda ရဲ့ လျို့ဝှက်ချက် Exhaust System ကို သူ့ရဲ့ ESP Technology ကို အပြည့် အဝ အသုံးချ ထားတဲ့ နေရာပါ အတွင်းမှာ ကျစ်လစ်မှု့ အပြည်အဝ ထားရှိထားခြင်းအပြင် လေကို တိုက်ရိုက် ထုတ်လွှတ်ခြင်းမဟုတ်ပဲ အဆင့်ဆင့် filter များဖြင့် ပြုလုပ် ထားတာပါ ရှင်းလင်းအောင် အောက်မှာ ပုံ ပြပေး ပါမယ် ခင်ဗျ Honda ဟာ နည်း ပညာပိုင်း အရမ်းကို လျှို့ဝှက် ပါတယ် ဒီလောက်ဆိုရင်တော့ Honda PCX 150 Engine ရဲ့ နည်းပညာ အနည်းငယ်ကို မြင့်တွေ့မယ်လို့ မျှော်လင့်ပါတယ်
Breaking အကြောင်း
ABS (Automatic Braking System)
သူကတော့ Honda Auto ဘီး အများစုမှာ ပါဝင်နေကြ ဖြစ်တဲ့ System ပါ Break နှစ်ခု လုံး ကို ညှစ် စရာမလိုပဲ တစ်ဘက်ကို ညှစ် ရုံနဲ့ နောက်တစ်ဘက်ပါ အလိုလျှောက် ညှစ်ပြီသားပါ Auto ဘီးစီးနေကြ မဟုတ်တဲ့ သူတွေ အတွက် ရုတ်တရက် ရှေ့ ဘရိတ် တစ်မျိုးထဲ သုံးမိတဲ့ အခါမျိုးမှာ အန္တရာယ် မဖြစ်အောင် ကာကွယ် ထားတဲ့ သဘောပါ ခင်ဗျ ဒါကလဲ Safety ပိုင်းကို အထိုက်အလျှောက် အထောက် အကူပြုပါတယ်
ABS (Anti-Lock Braking System or Anti-Skid Braking System)
ဒါကတော့ Safety ဖြစ်ဖို့ အထူးပြု ထားတဲ့ Breking System ပါ သဘောတရားကို အနည်းငယ် ပြောပြပါ့မယ် ယဉ်မောင်း သူအနေနဲ့ ဆိုင်ကယ် ကို ရပ်ချင်၍ Break ကို အသုံးပြုတဲ့အခါ ဘီးကို အမြဲ ရပ်မသွားစေပဲ ရပ်လိုက် လွှတ်ပေးလိုက် ဒီသဘောမျိုးနဲ့ ရှေ့ဘီးကို စလစ်ဖြစ်ပြီး လဲ မသွားအောက် အလျို လျှောက် လုပ်ပေးတာပါ ABS system ပါတဲ့ ဘီးက စျေးနှုန်းပိုကြီးပါတယ် စျေးပိုပေးရခြင်းနဲ့ ထက်တူ တစ်ကယ်ပဲ Safety အတွက် ကောင်းမွန်တဲ့ Braking System ပါ ခင်ဗျ
CBS ( Combined Braking System )
Combined ဆိုတဲ့ အတိုင်း အကြမ်းဖျင်း အားဖြင့် ရှေ့နောက် Break နှစ်ခု ကို ပေါင်း ထားတယ် လို့ သဘောထား နိုင်ပါတယ် ဆိုလို ချင်တာက Break နှစ်ခု ကို ဆက်သွယ် ထားခြင်းပါ ဘယ်ဘက် break lever မှာ Equilizer တစ်ခု တပ်ဆင် ထားရုံပါပဲ ဒီတော့ Break တစ်ခု ကို အသုံးပြု လိုက်တာနဲ့ တစ်ပြိုက်နက် နောက်တစ်ခုကပါ အတူတူ လိုက်ပါ လုပ်ဆောင်ပါတယ် ဒီနည်းပညာက Honda ဆိုင်ကယ်တွေမှာသာ တွေ့ရမှာဖြစ်ပါတယ် CBS ဟာ ရှေ့မှာ ပြောခဲ့တဲ့ ABS (Automatic Breaking System) ကို အဆင်မြှင့်တင် ထားခြင်းပါ ခင်ဗျ
ဒီတော့ ABS နဲ့ CBS ဘယ်ဟာ ပိုကောင်းသလဲ
CBS
ဒီမေးခွန်းအတွက် သီးခြားကြီး ဖြေစရာ မလိုပါဘူး ဘာဖြစ်လို့လဲ ဆိုရင် CBS system က နှစ်ဘီးတက် ယဉ်တွေမှာပဲ အသုံးပြု နိုင်ပါတယ် ကုန်ကျ စရိတ် သက်သာပါတယ် Analog System ပါ Honda ရဲ့ မူပိုင် နည်းပညာပါ
ABS
သူကတော့ ဆိုင်ကယ် ကား နှစ်မျိုး စလုံးမှာ တပ်ဆင် အသုံးပြု နိုင်ပြီး ကုန်ကျစရိတ် ကြီးမားပါတယ် Electronic Component တွေနဲ့ ချိတ်ဆက် အသုံးပြု ရတာပါ Fully Electronic Control ဖြစ်ပြီး လက်ရှိ အချိန် အထိ အကောင်းဆုံး နည်းပညာ အနေနဲ့ အသုံးပြုနေဆဲပါ ရှင်းရှင်း ပြောရမယ် ဆိုရင် CBS က အင်ဂျင်ပါဝါ သေးတဲ့ ဘီးတွေ အတွက် အသုံးပြု ဖို့ သင့်တော်သော နည်းပညာ ဖြစ်ပြီး ABS ကတော့ အင်ဂျင်ပါဝါ များတဲ့ ဘီးတွေ အတွက် အသုံးပြု တဲ့ System ဟု နားလည် နိုင်ပါတယ် ခင်ဗျ
Idling System
Idle လိုလဲ ခေါ်ပြီး အဓိက ကတော့ သဘာဝ ပတ်ဝန်းကျင် လေထု ညစ်ညမ်းမှု့ လျှော့ချရေးအတွက် မလိုအပ်တဲ့ အချိန်တွေမှာ အင်ဂျင်ကို အလိုလျှောက် ရပ်တန့်စေသော ရည်ရွယ်ချက်ပါ
အကြမ်းဖျဉ်း အားဖြင့် ပြောရမယ် ဆိုရင် ECU ( Engine Control Unit ) မှ အပြည့် အဝ ထိန်းချုပ် ပြီး အလုပ်လုပ်တဲ့ စနစ်ပါ Fuel Injection, LED lighting system, ACG motor စတာတွေကို ထိန်းချုပ်ပါတယ် Idle အလုပ်လုပ်ဖို့အတွက် Idling Switch ကို On ထားရမယ် ရေရဲ့ အပူချိန်က 60 Degree နှင့် အထက်ရှိရမယ် ဘီးနှစ်ဘီးလုံးရပ်ပြီး ( 0 )ကီလို ဖြစ်နေရမယ် ဒီအချိန်ဆိုရင် သူ အလုပ်လုပ်ပါတယ် ခင်ဗျ အပြည့်အစုံ အလုပ်လုပ်ပုံကိုတော့ စာရှည်မှာ စိုးတဲ့အတွက် ပို့ တစ်ခု သက်သက် ရေးပေးပါ့မယ် ခင်ဗျ
Starter Motor
(ACG)-Alternating Current Generator
ဒီနည်းပညာကို Honda Company က စတင် တွေ့ရှိအသုံးပြုခြင်း ဖြစ်ပြီး Honda Scooter 125,150 ဆိုင်ကယ်တွေ မှာ တပ်ဆင် အသုံးပြုပါတယ် (ဒီနေရာမှာ ပြောစရာရှိတာက ကျွန်တော် တို့တွေက Honda ရဲ့ Starter မော်တာသံကို ကြိုက်နေကြချိန်မှာ Honda Company ကတော့ အသံ လုံးဝ မထွက်အောင် ဖန်တီးနေတာပါ😀) မော်တာသံ လုံးဝ မကြားရတော့ ပဲ ခလုပ်နှိပ် စက်နိုး စနစ်ပါ တစ်ကယ် Perfect Technology ပါ ခင်ဗျာ ဒီနည်းပညာရဲ့ အနှစ်ကို Honda Scooter ဆိုင်ကယ်အမျိုးအစား တော်တော် များများမှာ တွေ့ရနိုင်ပါတယ် ခင်ဗျ
Hybrid System
The first hybrid bike in the world ပါ. Hybrid နည်းပညာကို ပထမဆုံး အသုံးပြုတဲ့ ကမ္ဘာ့ ပထမဆုံး ဆိုင်ကယ်ပါ( ရေးရတာ အရသာ ရှိလိုက်တာ)
Hybrid ဆိုတာ ဘာလဲ
2017 ခုနှစ် October လ မှာ 45 နှစ်မြောက် Tokyo Moto Show (TMS ) မှာ Honda Company က စတင် မိတ်ဆက် ခဲ့ပြီး 2018 September လ မှာတော့ Japan နိုင်ငံမှာ စတင်ရောင်းချခဲ့ပါတယ် ဒီShow မှာ PCX Hybrid နဲ့ အတူ PCX Electric ကိုပါ ပူးတွဲ မိတ်ဆက်ခဲ့တာပါ နှစ်ခုလုံးကို US အတွက် ရည်ရွယ် မိတ်ဆက်ခဲ့တာပါ ထုတ်လုပ် တပ်ဆင် တဲ့အပိုင်းကိုတော့ Honda Thailand ကပဲ တာဝန်ယူပြီး Thai နိုင်ငံမှာပဲ တပ်ဆင် ထုတ်လုပ်ပြီး တင်ပို့ရောင်းချတာပါ Hybrid အကြောင်း ဆက်သွားရမယ် ဆိုရင် Battery မှ PDU( Power Delivery Unit ) သူကမှ ACG Starter Electric Motor ကို ဆက်သွယ်ပါတယ် ဒီ Electric Motor မှ တစ်ဆင့် 150CC eSP Engine ကို Assist လုပ်ပေးပါတယ် 48V high-output Lithium အမျိုးအစား Battery ကို အသုံးပြု ထားပါတယ် သူဟာ နည်းပညာ လျှို့ဝှက်မှု့ အနေနဲ့ ဘယ်လောက် မီတာ အရောက် မှာ မော်တာ က assist လုပ်ပြီး ဘယ်လို ထောက်ပံ့တယ် ဆိုတာမျိုးတော့ သေချာ ထုတ်ပြထားတာ တော့ မရှိပါဘူး power နဲ့ top speed အနေနဲ့ ထူးခြားစွာ ပြောင်းလဲ သွားခြင်း မရှိပါဘူး Fuel Consumption အနေနဲ့ without Hybrid PCX 125 CC ဆိုင်ကယ် က US 1 gallons ကို 46 KM 108 Mile ရောက်ရှိမှာ ဖြစ်ပြီး PCX Hybrid 150CC နှင့် ဆိုရင်တော့ 51 KM 122 Mile ရောက်ရှိမယ် လို့ ဆိုပါတယ် Percentage အနေနဲ့ ဆီစားနှုန်း 2.37 percent သက်သာတယ်လို့ ဆိုထားပါတယ် အချိန် တစ်ခန အတွင်း မသိသာပေမဲ့ နှစ်ကာလ ကြာလာသည် နှင့် အမျှ Hybrid ရဲ့ အကျိုး အမြတ်ကို ခံစားလာရမှာပါ ပြင်ဆင်မှု့ အပိုင်းနှင့် ပြန်ကြည့်မည် ဆိုရင်လဲ Battery ကို ၁၀ နှစ် အထိ အာမခံ ပေးထားပါတယ် နည်းပညာ အမြင့်တွေကို နိုင်နင်းတဲ့ နိုင်ငံတွေ အတွက်တော့ အရမ်းကို အကျိုး ရှိစေပါတယ်
PGM-FI (Programmed Fuel Injection)
သူ့ရဲ့ အလုပ်လုပ်ပုံကို အနည်းငယ် ရှင်းပြပါမယ်
PGM-FI အတွက် Programmed တွေ သုံးဆည်းထားတဲ့ နေရာကိုတော့ PCM (powertrain control module) လို့ ခေါ်ပါတယ် PCM ကနေ ဘာတွေ ကို ထိန်းချုပ် မောင်းနှင်သလဲ ဆိုရင်
PCM နဲ့ ဆက်သွယ်ထားတဲ့ sensor တွေ အနေနဲ့က
-Throttle Temperature
-Engine Temperature
-Crankshaft Pisition
-Intake Manifold Pressure
-Atmospheric Pressure
-Exhuast-gas oxygen content
-Intake Air Temperature
PGM-FI မှ ပေးပို့တဲ့ data ကို ရယူပြီး အင်ဂျင်မှာ ဆီ ဘယ်လောက် လို အပ်သလဲ ဆိုတာကို ဆုံးဖြတ်ပြီး injector တွေကို အဖွင့်အပိတ် Command ပေးပါတယ်
Honda ကား ဆိုင်ကယ် အားလုံးဟာ ဒီနည်းပညာကိုပဲ အသုံးပြု ထားတာပါ ဒီနည်းပညာကို Honda Company က 1980 လောက်ထဲက ကားတွေမှာ စတင် အသုံးပြုခဲ့ပြီ ဆိုင်ကယ် တွေအတွက်တော့ 1998 ခုနှစ်လောက်မှ စတင် အသုံးပြုခဲ့ပါတယ်
အချုပ်အားဖြင့် ဆိုရရင်တော့ PCM ဟာ Honda အတွက် Sensor Controller ပါပဲ😀
Smart Key
ဒီပို့ကစာ အရမ်းရှည် နေပြီ ဖြစ်တဲ့ အတွက် သူ့ကိုတော့ နောက်ပို့ မှပဲ ရေးပေးပါရစေနော်
အိုကေ ဒီလို ဆိုပေမဲ့ အထက်မှာ ပြောသွားတဲ့ feature တွေကို နိုင်ငံ တိုင်မှာတော့ ခံစားရမှာ မဟုတ်ပါဘူး Honda Company ရဲ့ စျေးကွက်း ထိုးဖောက်မှု့ Plan အရ တစ်ချို့ နိုင်ငံတွေ အတွက် သီးခြား ထုတ်လုပ် ခြင်းတွေလဲ ပါဝင်ပါတယ် တစ်ချို့ နည်းပညာတွေကိုတော့ Option အနေနဲ့ User အယောက်ဆီတိုင်းရဲ့ လိုအပ်ချက် နဲ့ အတူ အထူး မှာယူခွင့်လဲ ရှိပါတယ်
ဒီလောက်ဆိုရင်တော့ Honda PCX ရဲ့ History နဲ့ နည်းပညာ စမ်းသပ် တိုးတက် ပြောင်းလဲ မှု့ကို သိမြင်ကြပြီလို့ ယူဆပါတယ်
ဒီတော့ Specification လေးတွေ ရွတ် ရအောင်
အရင်ဆုံး Safety ပိုင်းအနေနဲ့ ABS Yes/No
Pass Switch မြန်မာလို တိုက်ရိုက်ပြန်ရင်တော့ မီတောက်တာပေါ့ဗျာ ကိုက အခြားယဉ်ကို ကျော်ချင်တာ ဖြစ်ဖြစ် အရှိန်များလာလို့ ဖြစ်ဖြစ်အမြန်ဆက်သွားဖို့ အသိပေးချင်တဲ့ နေရာမှာ သုံးပါတယ် ခင်ဗျ Engine Check Waining မီးလဲ ပါပါတယ် Hazard Light သူကတော့ မြန်မာလို ဆိုရင် စုံမီးပေါ့နော် ကို့ဆိုင်ကယ် ပျက်တဲ့အချိန်တွေမှာ အချက်ပြမီး ရှေ့ နောက် ၄ ခုလုံး တူညီစွာ အဖွင့် အပိတ် လုပ်ထားခြင်းပါ Riding Mode ကတော့ Street Mode ပါ ခင်ဗျ Anti-Theft Alarm ကတော့ smart key ဖြစ်သွားတဲ့ ဘီး အတော် များများပါ ပါပါ တယ် ခင်ဗျ Speedometer, Odometer, Trip Meter, Fuel Gauge တွေက Digital ဖြစ်ပြီး Techometer က Analog ပါ Cruise Control တော့ မပါဝင်သေးပါဘူး ရှေ့ Break က Disc Break ဖြစ်ပြီ နောက် Break ကတော့ Drum Break ပါ ဂွေတွေက Alloy ဂွေတွေ ဖြစ်ပြီး Size က R14 ပါ တာယာ Size ကတော့ ရှေ့ 100/80 နောက် 120/70 ပါ အလေးချိန်က 134 KG ရှိမှာ ဖြစ်ပြီး အမြင့်က 1107mm အရှည်က 1923 mm အကျယ်က 745 mm ဘီးနှစ်ဘီး အကွာ အဝေးက 1313 mm ရှိပြီ Scooter အမျိုးအစား မြေပြင်ကင်းလွတ်မှု့ 137mm ရှိပြီး ထိုင်ခုံ အမြင့်က 764 mm ပါ Variable Speed Gear Box ဖြစ်ပြီး 4-speed CVT အမျိုးအစားပါ
Bore size က 57:3 mm * 59:9 mm ပါ Compression ratio က 10:6:1 ပါ Clutch Type က Automatic, Centrifugal, Dry Type ပါ Cooling System ကတော့ Liquid Cooled ပါ Single Cylinder, 4-Stroke, 2 valve, Liquid Cooled, SOHC Engine အမျိုးအစားပါ 149.32CC ပါရှေ့မီးနောက်မီး အချက်ပြမီး အားလုံး LED ပါ Ignition Tpye က TCI Type ဖြစ်ပြီး ဆီဖြန့်ဖြူးရေး System ကတော့ PGM-FI ပါ ဆီတိုင်ကီရဲ့ ဝင်ဆန့်မှု့က 8 Liters ပတ်ဝန်းကျင်ပါ Electric Starter ပဲ ပါဝင်ပါမယ် Drive Type က Belt Type ပါ Body Frame Type ကတော့ Double Cradle လို့ ဆိုထားပြီးရှေ့ဖောက်ကို Telescopic Fork နဲ့ နောက်ဖောက်ကို Double Swing Arm သုံးထားပါတယ် Sear Holder ခေါ် ထိုင်ခုံ လှမ်းတင်တဲ့ Hydrolic arm ပါရှိမှာ ဖြစ်ပြီး Tool Box ကတော့ အတော်ကို ကြီးမားပါတယ် ဒါတွေကတော့ PCX ရဲ့ Specs အပြည့်အစုံပါခင်ဗျ
စျေးနှုန်း
NCX Showroom မှာ လက်ရှိ ပေါက်စျေး ၄၃ သိန်း ၅ သောင်းကို cashback အစီအစဉ်ကြောင့် ၆လပိုင်း အကုန်အထိ ၃ သိန်း အတိ ပြန်ပေးနေပါပြီ
စျေးနှုန်းကို Showroom စျေးကိုပဲ အတိအကျ ညွှန်းပေထားပါတယ် ခင်ဗျ
ဒီလောက်ဆိုရင်တော့ Honda PCX 150 CC ရဲ့ အကြောင်းကို အပြည့်အစုံ သိရှိပြီလို့ မျှော်လင့်ရပါတယ်
credit -Yell Naing Win
#SharingByEmpireMotocycleTeach
<Zawgyi>
Honda PCX အေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ Midsize Scooter King
_________________________________________
Honda Motor Company မွ PCX အမ်ိဳးအစား ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ကို 2009 ခုႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ယခု အခ်ိန္ 2020 အထိ Generation ခြဲ၍ ဆက္လက္ ထုတ္လုပ္ေနပါတယ္ 2009 မွ 2013 ထိ Thailand မွာ အဓိကထား တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ၿပီး 2014 မွာ Vietnam 2018 မွာ Indonesia ႏိုင္ငံ တို႔မွာပါ တိုးခ်ဲ႕ ထုတ္လုပ္ လာပါတယ္ 2009 ခုႏွစ္မွာ 125 CC တစ္မ်ိဳးထဲ ကို ထုတ္လုပ္ၿပီး ေစ်းကြက္ အေနနဲ႔ European Market ကို အဓိက ထား ျဖန္႔ခ်ီၿပီး 2011 ခုႏွစ္ ေရာက္မွ Asian အခ်ိဳ႕ ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ Europe ကို ခြဲ ေဝ ေရာင္းခ်ပါတယ္ 2012 ႏွစ္မွာ ႀကီးမားတဲ့ အေျပာင္းအလဲ ကို စတင္ပါတယ္ အင္ဂ်င္ပါဝါ ပိုင္းကို 125CC မွ 150CC သို႔ ေျပာင္းလဲ ျခင္းႏွင့္ အခ်ိဳး နည္း ပညာပိုင္း အဆင္ျမႇင့္တင္ျခင္း ေတြပါ 2011 မွ 2013 အထိကို ပထမ မ်ိဳးစက္လို႔ သက္မွတ္ ထားပါတယ္ 2011 ေရွ႕ပိုင္း ေမာ္ဒယ္နဲ႔ ဒီဇိုင္းပိုင္းေလး အနည္းငယ္လဲ ေျပာင္လဲ လာပါတယ္ ဒါေပမဲ့ 2014 ခုႏွစ္မွာေတာ့ ထုတ္လုပ္ တပ္ဆင္ျခင္း မျပဳလုပ္ပဲ အရင္ ႏွစ္ ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ ကိုပဲ ဆက္လက္ ေရာင္းခ်ပါတယ္ 2015 ခုႏွစ္မွာေတာ့ ဒုတိယ မ်ိဳးဆက္ အေနနဲ႔ ျပန္လည္ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်လာၿပီး အဓိက အေနနဲ႔ ဆိုင္ကယ္ရဲ႕ ေဘာ္ဒီပိုင္း ကို အရင္ မ်ိဳးဆက္ အတိုင္း ဆက္လက္ အသုံးျပဳၿပီး အနည္းငယ္ ေျပာင္းလဲ မႈ့ေတြနဲ႔ အတူ ျပန္လည္ ပြဲ ထြက္ လာပါတယ္ ဒီဒုတိယ မ်ိဳးဆက္ကိုေတာ့ Canada နဲ႔ USAႏိုင္ငံ တို႔ကို ပါ တင္ပို ေရာင္းခ်လာပါတယ္ 2015 မွ 2018 အထိက ဒုတိယ မ်ိဳး ဆက္အေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ႏိုင္ငံ မွာလဲ အမ်ားအျပား ေတြ႕ေနရတဲ့ ေမာ္ဒယ္ေတြပါ
PCX ဆိုင္ကယ္မွာ နည္းပညာ စမ္းသပ္မႈ့ေတြ ေျပာင္းလဲ မႈ့ေတြ အမ်ားအျပားေတြ႕ရပါတယ္ ခင္ဗ်
တတိယ မ်ိဳးဆက္ကိုေတာ့ 2019 မွာ ပြဲထုတ္ၿပီး USA အတြက္ သီးသန္းအေနနဲ႔ ေဘာဒီ ဖရိန္ အသစ္ အင္ဂ်င္ ပါေဖာင္းမန္႔ အသစ္ LED မီး ABS System Suspenssion System စတဲ့ သီးျခား ထုတ္လုပ္မႈ့ေတြ အတူ တင္ပို႔ ေရာင္းခ် ခဲ့ပါတယ္ ေရွ႕မွာ ေျပာခဲ့သလို ဒုတိယ မ်ိဳးဆက္မွာ Honda Motor ရဲ႕ နည္းပညာစမ္းသပ္မႈ့ အမ်ားဆုံး လုပ္တဲ့ ဒီဆိုင္ကယ္မွာ ESP( Enhanced Smart Power ) Design, LED Headlights, LED display စတာေတြကို မိတ္ဆက္ အသုံးျပဳ လာပါတယ္ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ PCX ရဲအဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲ လာပုံကို သိရွိနားလည္ ေလာက္ၿပီ လို႔ ယူဆပါတယ္ ခင္ဗ်
Engine အေၾကာင္း
PCX ဟာ Mid size Scooter အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ၿပီး Body ေနရာ ပိုက်ယ္တဲ့ အတြက္ နည္းပညာ စမ္းသပ္ တပ္ဆင္ဖို႔ အခြင့္အေရး ေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့တာနဲ႔ အညီ 150CC အရြယ္အစား Liquid Cooled Engine ကို သူနဲ႔ စတင္ ခဲ့ပါတယ္ အင္ဂ်င္ပါဝါ ကို 2011 မွ 2013 ထိ 153CC အျဖစ္ ထုတ္လုပ္ၿပီး 2015 ေနာက္ပိုင္းကိုေတာ့ 149CC အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ လိုက္ပါတယ္ ဒီေျပာင္းလဲမႈ့ရဲ႕ ေနာက္မွာ သတိထားရမွာက သူ့ရဲ႕ SOHC , 2-Valve ဆိုတာကိုပါ ပုံမွန္အတိုင္း Honda Engine အေတာ္ မ်ားမ်ားက DOHC, 4-Valve ေတြပါ ဒါက ထူးျခားခ်က္ပါ ေနာက္တစ္ခု အေနနဲ႔ VTEC mechanism နည္းပညာ ကို အသုံးျပဳ ထားပါတယ္ ဒီနည္းပညာ ေတြဟာ အရင္ တုန္းကေတာ့ 400CC အင္ဂ်င္ပါဝါ ဘီးေတြ မွာသာ ေတြ႕ရတာပါ (ဥပမာ CB-400) သူက အရင္လို One cam Shaft, One rocker arm မဟုတ္ေတာ့ပဲ Two different cam shaft, Two differnt rocker arms ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ Engine RPM high speed မွာ ပါဝါ အတက္ အဆင္း ႐ုတ္ျခည္း ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ၿပီး Engine Vibration ကိုလဲ ေလွ်ာ့ က်ေစပါတယ္ အျခား 150 ေတြလို ဘားအတံ က တစ္ေခ်ာင္းထဲ မဟုတ္ပဲ ႏွစ္ေခ်ာင္းပါ Two Different Arms ဆိုတာ ဒီေနရာမွာ support လုပ္ထားတာပါ ေနာက္တစ္ခု အေနနဲ႔ တိုင္ပင္ ခ်ိန္းကို ဆီျဖန္း စနစ္ တိုင္ပင္ခ်ိန္း ဘိ ေခၚ Tansioner Lifter စတာေတြကို လဲ အဆင့္ျမႇင့္တင္ ထားပါေသးတယ္ ေရတိုင္ကီ ေရလဲ လွည္ျခင္း ကိုလဲ Thermostat ခံ၍ အလိုေလွ်ာက္ လိုအပ္မွ ေရလဲလွည္ျခင္းျဖင့္ ဆီ စားႏႈန္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ ထားပါတယ္ Air Cleaner ကလဲ အင္ဂ်င္ တစ္လုံးမွာ အဓိကက် အေရးႀကီးပါတယ္ သိၾကတဲ့ အတိုင္း ႀကီးမားတဲ့ Air Cleaner ကို Velt Line ရဲ႕ အေပၚမွာ ေတြ႕ရပါမယ္ သူဟာ အခန္း ႏွစ္ခန္းနဲ႔ ဖြဲ႕စည္း ထားၿပီး ႏွစ္ခန္းရဲ႕ ၾကားမွာ Filter ကို ထားရွိၿပီး ေလကို တိုက္႐ိုက္ ရႈသြင္းမႈ့ စနစ္ မဟုတ္ပဲ သိုေလွာင္ သိမ္းစည္း ၿပီးမွ ရႈသြင္းတဲ့ စနစ္ကို အသုံး ျပဳ ထားတာပါ ဒါကလဲ အင္ဂ်င္ရဲ႕ ေလ သန္႔ရရွိမႈ့ကို အျပည့္ အဝ ေထာက္ပံ့ ေနႏိုင္မွာပါ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ page အေနနဲ႔ လမ္းၾကမ္း ဖုန္ထူတဲ့ ေနရာေတြကို Auto ဘီး စီးဖို႔ recommand မေပးရျခင္း အေၾကာင္းပါ Air Cleaner တည္ေနရာ နိမ့္တဲ့ အတြက္ ဖုန္ထူတဲ့ ေနရာ အတြက္ အဆင္ မေျပႏိုင္ပါဘူး Honda ရဲ႕ ေနာက္ဆုံး တစ္ခုကေတာ့ Honda ရဲ႕ လ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ Exhaust System ကို သူ့ရဲ႕ ESP Technology ကို အျပည့္ အဝ အသုံးခ် ထားတဲ့ ေနရာပါ အတြင္းမွာ က်စ္လစ္မႈ့ အျပည္အဝ ထားရွိထားျခင္းအျပင္ ေလကို တိုက္႐ိုက္ ထုတ္လႊတ္ျခင္းမဟုတ္ပဲ အဆင့္ဆင့္ filter မ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ ထားတာပါ ရွင္းလင္းေအာင္ ေအာက္မွာ ပုံ ျပေပး ပါမယ္ ခင္ဗ် Honda ဟာ နည္း ပညာပိုင္း အရမ္းကို လွ်ိဳ႕ဝွက္ ပါတယ္ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ Honda PCX 150 Engine ရဲ႕ နည္းပညာ အနည္းငယ္ကို ျမင့္ေတြ႕မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္
Breaking အေၾကာင္း
ABS (Automatic Braking System)
သူကေတာ့ Honda Auto ဘီး အမ်ားစုမွာ ပါဝင္ေနၾက ျဖစ္တဲ့ System ပါ Break ႏွစ္ခု လုံး ကို ညႇစ္ စရာမလိုပဲ တစ္ဘက္ကို ညႇစ္ ႐ုံနဲ႔ ေနာက္တစ္ဘက္ပါ အလိုေလွ်ာက္ ညႇစ္ၿပီသားပါ Auto ဘီးစီးေနၾက မဟုတ္တဲ့ သူေတြ အတြက္ ႐ုတ္တရက္ ေရွ႕ ဘရိတ္ တစ္မ်ိဳးထဲ သုံးမိတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ အႏၲရာယ္ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ ထားတဲ့ သေဘာပါ ခင္ဗ် ဒါကလဲ Safety ပိုင္းကို အထိုက္အေလွ်ာက္ အေထာက္ အကူျပဳပါတယ္
ABS (Anti-Lock Braking System or Anti-Skid Braking System)
ဒါကေတာ့ Safety ျဖစ္ဖို႔ အထူးျပဳ ထားတဲ့ Breking System ပါ သေဘာတရားကို အနည္းငယ္ ေျပာျပပါ႔မယ္ ယဉ္ေမာင္း သူအေနနဲ႔ ဆိုင္ကယ္ ကို ရပ္ခ်င္၍ Break ကို အသုံးျပဳတဲ့အခါ ဘီးကို အၿမဲ ရပ္မသြားေစပဲ ရပ္လိုက္ လႊတ္ေပးလိုက္ ဒီသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ေရွ႕ဘီးကို စလစ္ျဖစ္ၿပီး လဲ မသြားေအာက္ အလ်ိဳ ေလွ်ာက္ လုပ္ေပးတာပါ ABS system ပါတဲ့ ဘီးက ေစ်းႏႈန္းပိုႀကီးပါတယ္ ေစ်းပိုေပးရျခင္းနဲ႔ ထက္တူ တစ္ကယ္ပဲ Safety အတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ Braking System ပါ ခင္ဗ်
CBS ( Combined Braking System )
Combined ဆိုတဲ့ အတိုင္း အၾကမ္းဖ်င္း အားျဖင့္ ေရွ႕ေနာက္ Break ႏွစ္ခု ကို ေပါင္း ထားတယ္ လို႔ သေဘာထား ႏိုင္ပါတယ္ ဆိုလို ခ်င္တာက Break ႏွစ္ခု ကို ဆက္သြယ္ ထားျခင္းပါ ဘယ္ဘက္ break lever မွာ Equilizer တစ္ခု တပ္ဆင္ ထား႐ုံပါပဲ ဒီေတာ့ Break တစ္ခု ကို အသုံးျပဳ လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳက္နက္ ေနာက္တစ္ခုကပါ အတူတူ လိုက္ပါ လုပ္ေဆာင္ပါတယ္ ဒီနည္းပညာက Honda ဆိုင္ကယ္ေတြမွာသာ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္ CBS ဟာ ေရွ႕မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ ABS (Automatic Breaking System) ကို အဆင္ျမႇင့္တင္ ထားျခင္းပါ ခင္ဗ်
ဒီေတာ့ ABS နဲ႔ CBS ဘယ္ဟာ ပိုေကာင္းသလဲ
CBS
ဒီေမးခြန္းအတြက္ သီးျခားႀကီး ေျဖစရာ မလိုပါဘူး ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုရင္ CBS system က ႏွစ္ဘီးတက္ ယဉ္ေတြမွာပဲ အသုံးျပဳ ႏိုင္ပါတယ္ ကုန္က် စရိတ္ သက္သာပါတယ္ Analog System ပါ Honda ရဲ႕ မူပိုင္ နည္းပညာပါ
ABS
သူကေတာ့ ဆိုင္ကယ္ ကား ႏွစ္မ်ိဳး စလုံးမွာ တပ္ဆင္ အသုံးျပဳ ႏိုင္ၿပီး ကုန္က်စရိတ္ ႀကီးမားပါတယ္ Electronic Component ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ အသုံးျပဳ ရတာပါ Fully Electronic Control ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိ အခ်ိန္ အထိ အေကာင္းဆုံး နည္းပညာ အေနနဲ႔ အသုံးျပဳေနဆဲပါ ရွင္းရွင္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ CBS က အင္ဂ်င္ပါဝါ ေသးတဲ့ ဘီးေတြ အတြက္ အသုံးျပဳ ဖို႔ သင့္ေတာ္ေသာ နည္းပညာ ျဖစ္ၿပီး ABS ကေတာ့ အင္ဂ်င္ပါဝါ မ်ားတဲ့ ဘီးေတြ အတြက္ အသုံးျပဳ တဲ့ System ဟု နားလည္ ႏိုင္ပါတယ္ ခင္ဗ်
Idling System
Idle လိုလဲ ေခၚၿပီး အဓိက ကေတာ့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ေလထု ညစ္ညမ္းမႈ့ ေလွ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ မလိုအပ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ အင္ဂ်င္ကို အလိုေလွ်ာက္ ရပ္တန္႔ေစေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ပါ
အၾကမ္းဖ်ဉ္း အားျဖင့္ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ECU ( Engine Control Unit ) မွ အျပည့္ အဝ ထိန္းခ်ဳပ္ ၿပီး အလုပ္လုပ္တဲ့ စနစ္ပါ Fuel Injection, LED lighting system, ACG motor စတာေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ပါတယ္ Idle အလုပ္လုပ္ဖို႔အတြက္ Idling Switch ကို On ထားရမယ္ ေရရဲ႕ အပူခ်ိန္က 60 Degree ႏွင့္ အထက္ရွိရမယ္ ဘီးႏွစ္ဘီးလုံးရပ္ၿပီး ( 0 )ကီလို ျဖစ္ေနရမယ္ ဒီအခ်ိန္ဆိုရင္ သူ အလုပ္လုပ္ပါတယ္ ခင္ဗ် အျပည့္အစုံ အလုပ္လုပ္ပုံကိုေတာ့ စာရွည္မွာ စိုးတဲ့အတြက္ ပို႔ တစ္ခု သက္သက္ ေရးေပးပါ႔မယ္ ခင္ဗ်
Starter Motor
(ACG)-Alternating Current Generator
ဒီနည္းပညာကို Honda Company က စတင္ ေတြ႕ရွိအသုံးျပဳျခင္း ျဖစ္ၿပီး Honda Scooter 125,150 ဆိုင္ကယ္ေတြ မွာ တပ္ဆင္ အသုံးျပဳပါတယ္ (ဒီေနရာမွာ ေျပာစရာရွိတာက ကြၽန္ေတာ္ တို႔ေတြက Honda ရဲ႕ Starter ေမာ္တာသံကို ႀကိဳက္ေနၾကခ်ိန္မွာ Honda Company ကေတာ့ အသံ လုံးဝ မထြက္ေအာင္ ဖန္တီးေနတာပါ😀) ေမာ္တာသံ လုံးဝ မၾကားရေတာ့ ပဲ ခလုပ္ႏွိပ္ စက္ႏိုး စနစ္ပါ တစ္ကယ္ Perfect Technology ပါ ခင္ဗ်ာ ဒီနည္းပညာရဲ႕ အႏွစ္ကို Honda Scooter ဆိုင္ကယ္အမ်ိဳးအစား ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႕ရႏိုင္ပါတယ္ ခင္ဗ်
Hybrid System
The first hybrid bike in the world ပါ. Hybrid နည္းပညာကို ပထမဆုံး အသုံးျပဳတဲ့ ကမၻာ့ ပထမဆုံး ဆိုင္ကယ္ပါ( ေရးရတာ အရသာ ရွိလိုက္တာ)
Hybrid ဆိုတာ ဘာလဲ
2017 ခုႏွစ္ October လ မွာ 45 ႏွစ္ေျမာက္ Tokyo Moto Show (TMS ) မွာ Honda Company က စတင္ မိတ္ဆက္ ခဲ့ၿပီး 2018 September လ မွာေတာ့ Japan ႏိုင္ငံမွာ စတင္ေရာင္းခ်ခဲ့ပါတယ္ ဒီShow မွာ PCX Hybrid နဲ႔ အတူ PCX Electric ကိုပါ ပူးတြဲ မိတ္ဆက္ခဲ့တာပါ ႏွစ္ခုလုံးကို US အတြက္ ရည္ရြယ္ မိတ္ဆက္ခဲ့တာပါ ထုတ္လုပ္ တပ္ဆင္ တဲ့အပိုင္းကိုေတာ့ Honda Thailand ကပဲ တာဝန္ယူၿပီး Thai ႏိုင္ငံမွာပဲ တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ၿပီး တင္ပို႔ေရာင္းခ်တာပါ Hybrid အေၾကာင္း ဆက္သြားရမယ္ ဆိုရင္ Battery မွ PDU( Power Delivery Unit ) သူကမွ ACG Starter Electric Motor ကို ဆက္သြယ္ပါတယ္ ဒီ Electric Motor မွ တစ္ဆင့္ 150CC eSP Engine ကို Assist လုပ္ေပးပါတယ္ 48V high-output Lithium အမ်ိဳးအစား Battery ကို အသုံးျပဳ ထားပါတယ္ သူဟာ နည္းပညာ လွ်ိဳ႕ဝွက္မႈ့ အေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ မီတာ အေရာက္ မွာ ေမာ္တာ က assist လုပ္ၿပီး ဘယ္လို ေထာက္ပံ့တယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ ေသခ်ာ ထုတ္ျပထားတာ ေတာ့ မရွိပါဘူး power နဲ႔ top speed အေနနဲ႔ ထူးျခားစြာ ေျပာင္းလဲ သြားျခင္း မရွိပါဘူး Fuel Consumption အေနနဲ႔ without Hybrid PCX 125 CC ဆိုင္ကယ္ က US 1 gallons ကို 46 KM 108 Mile ေရာက္ရွိမွာ ျဖစ္ၿပီး PCX Hybrid 150CC ႏွင့္ ဆိုရင္ေတာ့ 51 KM 122 Mile ေရာက္ရွိမယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္ Percentage အေနနဲ႔ ဆီစားႏႈန္း 2.37 percent သက္သာတယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္ အခ်ိန္ တစ္ခန အတြင္း မသိသာေပမဲ့ ႏွစ္ကာလ ၾကာလာသည္ ႏွင့္ အမွ် Hybrid ရဲ႕ အက်ိဳး အျမတ္ကို ခံစားလာရမွာပါ ျပင္ဆင္မႈ့ အပိုင္းႏွင့္ ျပန္ၾကည့္မည္ ဆိုရင္လဲ Battery ကို ၁၀ ႏွစ္ အထိ အာမခံ ေပးထားပါတယ္ နည္းပညာ အျမင့္ေတြကို ႏိုင္နင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေတြ အတြက္ေတာ့ အရမ္းကို အက်ိဳး ရွိေစပါတယ္
PGM-FI (Programmed Fuel Injection)
သူ့ရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပုံကို အနည္းငယ္ ရွင္းျပပါမယ္
PGM-FI အတြက္ Programmed ေတြ သုံးဆည္းထားတဲ့ ေနရာကိုေတာ့ PCM (powertrain control module) လို႔ ေခၚပါတယ္ PCM ကေန ဘာေတြ ကို ထိန္းခ်ဳပ္ ေမာင္းႏွင္သလဲ ဆိုရင္
PCM နဲ႔ ဆက္သြယ္ထားတဲ့ sensor ေတြ အေနနဲ႔က
-Throttle Temperature
-Engine Temperature
-Crankshaft Pisition
-Intake Manifold Pressure
-Atmospheric Pressure
-Exhuast-gas oxygen content
-Intake Air Temperature
PGM-FI မွ ေပးပို႔တဲ့ data ကို ရယူၿပီး အင္ဂ်င္မွာ ဆီ ဘယ္ေလာက္ လို အပ္သလဲ ဆိုတာကို ဆုံးျဖတ္ၿပီး injector ေတြကို အဖြင့္အပိတ္ Command ေပးပါတယ္
Honda ကား ဆိုင္ကယ္ အားလုံးဟာ ဒီနည္းပညာကိုပဲ အသုံးျပဳ ထားတာပါ ဒီနည္းပညာကို Honda Company က 1980 ေလာက္ထဲက ကားေတြမွာ စတင္ အသုံးျပဳခဲ့ၿပီ ဆိုင္ကယ္ ေတြအတြက္ေတာ့ 1998 ခုႏွစ္ေလာက္မွ စတင္ အသုံးျပဳခဲ့ပါတယ္
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရရင္ေတာ့ PCM ဟာ Honda အတြက္ Sensor Controller ပါပဲ😀
Smart Key
ဒီပို႔ကစာ အရမ္းရွည္ ေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ သူ့ကိုေတာ့ ေနာက္ပို႔ မွပဲ ေရးေပးပါရေစေနာ္
အိုေက ဒီလို ဆိုေပမဲ့ အထက္မွာ ေျပာသြားတဲ့ feature ေတြကို ႏိုင္ငံ တိုင္မွာေတာ့ ခံစားရမွာ မဟုတ္ပါဘူး Honda Company ရဲ႕ ေစ်းကြက္း ထိုးေဖာက္မႈ့ Plan အရ တစ္ခ်ိဳ႕ ႏိုင္ငံေတြ အတြက္ သီးျခား ထုတ္လုပ္ ျခင္းေတြလဲ ပါဝင္ပါတယ္ တစ္ခ်ိဳ႕ နည္းပညာေတြကိုေတာ့ Option အေနနဲ႔ User အေယာက္ဆီတိုင္းရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ နဲ႔ အတူ အထူး မွာယူခြင့္လဲ ရွိပါတယ္
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ Honda PCX ရဲ႕ History နဲ႔ နည္းပညာ စမ္းသပ္ တိုးတက္ ေျပာင္းလဲ မႈ့ကို သိျမင္ၾကၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္
ဒီေတာ့ Specification ေလးေတြ ရြတ္ ရေအာင္
အရင္ဆုံး Safety ပိုင္းအေနနဲ႔ ABS Yes/No
Pass Switch ျမန္မာလို တိုက္႐ိုက္ျပန္ရင္ေတာ့ မီေတာက္တာေပါ႔ဗ်ာ ကိုက အျခားယဉ္ကို ေက်ာ္ခ်င္တာ ျဖစ္ျဖစ္ အရွိန္မ်ားလာလို႔ ျဖစ္ျဖစ္အျမန္ဆက္သြားဖို႔ အသိေပးခ်င္တဲ့ ေနရာမွာ သုံးပါတယ္ ခင္ဗ် Engine Check Waining မီးလဲ ပါပါတယ္ Hazard Light သူကေတာ့ ျမန္မာလို ဆိုရင္ စုံမီးေပါ႔ေနာ္ ကို႔ဆိုင္ကယ္ ပ်က္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ အခ်က္ျပမီး ေရွ႕ ေနာက္ ၄ ခုလုံး တူညီစြာ အဖြင့္ အပိတ္ လုပ္ထားျခင္းပါ Riding Mode ကေတာ့ Street Mode ပါ ခင္ဗ် Anti-Theft Alarm ကေတာ့ smart key ျဖစ္သြားတဲ့ ဘီး အေတာ္ မ်ားမ်ားပါ ပါပါ တယ္ ခင္ဗ် Speedometer, Odometer, Trip Meter, Fuel Gauge ေတြက Digital ျဖစ္ၿပီး Techometer က Analog ပါ Cruise Control ေတာ့ မပါဝင္ေသးပါဘူး ေရွ႕ Break က Disc Break ျဖစ္ၿပီ ေနာက္ Break ကေတာ့ Drum Break ပါ ေဂြေတြက Alloy ေဂြေတြ ျဖစ္ၿပီး Size က R14 ပါ တာယာ Size ကေတာ့ ေရွ႕ 100/80 ေနာက္ 120/70 ပါ အေလးခ်ိန္က 134 KG ရွိမွာ ျဖစ္ၿပီး အျမင့္က 1107mm အရွည္က 1923 mm အက်ယ္က 745 mm ဘီးႏွစ္ဘီး အကြာ အေဝးက 1313 mm ရွိၿပီ Scooter အမ်ိဳးအစား ေျမျပင္ကင္းလြတ္မႈ့ 137mm ရွိၿပီး ထိုင္ခုံ အျမင့္က 764 mm ပါ Variable Speed Gear Box ျဖစ္ၿပီး 4-speed CVT အမ်ိဳးအစားပါ
Bore size က 57:3 mm * 59:9 mm ပါ Compression ratio က 10:6:1 ပါ Clutch Type က Automatic, Centrifugal, Dry Type ပါ Cooling System ကေတာ့ Liquid Cooled ပါ Single Cylinder, 4-Stroke, 2 valve, Liquid Cooled, SOHC Engine အမ်ိဳးအစားပါ 149.32CC ပါေရွ႕မီးေနာက္မီး အခ်က္ျပမီး အားလုံး LED ပါ Ignition Tpye က TCI Type ျဖစ္ၿပီး ဆီျဖန္႔ျဖဴးေရး System ကေတာ့ PGM-FI ပါ ဆီတိုင္ကီရဲ႕ ဝင္ဆန္႔မႈ့က 8 Liters ပတ္ဝန္းက်င္ပါ Electric Starter ပဲ ပါဝင္ပါမယ္ Drive Type က Belt Type ပါ Body Frame Type ကေတာ့ Double Cradle လို႔ ဆိုထားၿပီးေရွ႕ေဖာက္ကို Telescopic Fork နဲ႔ ေနာက္ေဖာက္ကို Double Swing Arm သုံးထားပါတယ္ Sear Holder ေခၚ ထိုင္ခုံ လွမ္းတင္တဲ့ Hydrolic arm ပါရွိမွာ ျဖစ္ၿပီး Tool Box ကေတာ့ အေတာ္ကို ႀကီးမားပါတယ္ ဒါေတြကေတာ့ PCX ရဲ႕ Specs အျပည့္အစုံပါခင္ဗ်
ေစ်းႏႈန္း
NCX Showroom မွာ လက္ရွိ ေပါက္ေစ်း ၄၃ သိန္း ၅ ေသာင္းကို cashback အစီအစဉ္ေၾကာင့္ ၆လပိုင္း အကုန္အထိ ၃ သိန္း အတိ ျပန္ေပးေနပါၿပီ
ေစ်းႏႈန္းကို Showroom ေစ်းကိုပဲ အတိအက် ၫႊန္းေပထားပါတယ္ ခင္ဗ်
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ Honda PCX 150 CC ရဲ႕ အေၾကာင္းကို အျပည့္အစုံ သိရွိၿပီလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္
credit -Yell Naing Win
#SharingByEmpireMotocycleTeach